Show simple item record

dc.contributor.advisorErdem, Mehmet Şükrü
dc.contributor.advisorWahnschaffe, Philipp
dc.contributor.authorMeriç, Fulya
dc.date.accessioned2021-04-12T10:50:46Z
dc.date.available2021-04-12T10:50:46Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515702
dc.description.abstractKüçük ve Orta Ölçekli İşletmeler (KOBİ) bir ülkenin ekonomik gelişiminde büyük rol oynamaktadır. Bu bağlamda Türkiye için de AB yolunda uluslararası entegrasyon sürecinin başlaması gerekliliğine dair algının oluşması da göz önünde bulundurulduğunda Türkiye'nin ekonomisinde KOBİ'lerin gerek sayıları ile gerekse ekonomi ve iş gücüne katkıları ile önemleri yadsınamaz. Mevcut ekonomik büyümenin ve hızlı endüstriyel gelişimin tetiklediği bu entegrasyonun ana enstrümanlarından birisi de uluslararasılaşmadır. Bu çalışmasın odak noktası Türkiye'deki KOBİ'lerin uluslararasılaşma süreçlerindeki başlıca amaçlarını belirleyerek, AB Mevzuatında 16. Başlıkta yer alan Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler (KOBİ) Politikası ile uyumluluğunu ölçmektir. Bu çalışmada Marmara Bölgesinde ki Tekstil Sektörü hedef alınıp, ihracat uluslararasılaşma aracı olarak öngörülerek saptamalar yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: KOBİ'ler, Uluslararasılaşma, Avrupa Birliği, Globalizasyon, Pazar, İhracat, Tekstil Sektörü
dc.description.abstractSmall and Medium Enterprises (SMEs) play a vital role in the country's economic development. In this context SMEs' importance in Turkish economy is considerable due to their number and contributions to the economy and workforce and there is a clear understanding that there's a necessity to begin a process of international integration on the way to EU for Turkey.The one of main instrument for this integration is internationalization that has been triggered by current trend of economic growth and the rapid industrial development.The focus of this paper is to determine the main objectives of internationalization for SMEs in Turkey and measure their compatibility with 16th chapter which concerns Small and Medium sized Enterprises (SME) Policy by choosing exports as an internationalization tool in Textile Sector in Marmara Region, Turkey.Keywords: SMEs, Internationalization, European Union, Globalization, Market, Export, Textile Sectoren_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleThe adjustment of Turkish SME policy to the EU requirements: Are Turkish SMEs internationalized enough to play on EU scene?
dc.title.alternativeTürkiye'de ki KOBİ politikasının AB gerekliliklerine uyumu: Türkiye'deki KOBİ'ler AB sahnesinde oynayacak kadar uluslararasılaştılar mı?
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10035527
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363347
dc.description.pages66
dc.publisher.disciplineAvrupa Çalışmaları Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess