Show simple item record

dc.contributor.advisorDurna, Ufuk
dc.contributor.authorYirik, Şevket
dc.date.accessioned2021-04-12T10:50:39Z
dc.date.available2021-04-12T10:50:39Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515674
dc.description.abstractİnsan etkileşiminin doğal ve kaçınılmaz bir yönü olarak kabul edilen çatışmalar, yönetilme şekline göre, işlevsel veya işlevsel olmayan sonuçlar doğurabilir. Bu yüzden çatışma ve yönetimi örgütsel etkililik ve verimlilik bakımından, son derece önemli görülen, hatta bazı yazarlar tarafından örgüt yönetiminde en önemli husus olarak belirtilen bir alanı oluşturmaktadır.Bu araştırmada, işletmelerde çatışma kavramı, çatışmaya yönetsel yaklaşımlar, çatışma süreci, çatışma sebepleri, taraf olanlar açısından, ortaya çıkış şekli açısından, örgüt içindeki yerine göre ve niteliğe göre çatışma sınıflandırması, çatışma yönetimi ile çatışmanın olumlu ve olumsuz yönleri anlatılmaktadır.Örgüt olgusunun içinde yok sayılamayacak bir öğesi olan çatışma, yıllarca bilim adamlarının ele aldığı bir konu olmuştur. Bu çalışmada örgütsel çatışmaları, bunların çözüm yollarını ve yöneticilerin karşı karşıya kaldıkları çatışma durumunda hangi çözüm yollarına başvurduklarını ele alınmıştır.Birinci bölümde örgütsel çatışma hakkında genel bilgilere yer verilmiştir. Çatışmanın tanımı geniş bir şekilde ele alındıktan sonra, sırasıyla çatışmanın nedenleri üzerinde durulmuştur. Daha sonra süreç olarak çatışmanın nasıl oluştuğu konusu literatürde önde gelen bilim adamlarının ele alış şekliyle belirterek, çatışmanın sınıflandırılması yapılmıştır. Birinci bölümün son kısmında örgüt açısından çatışmanın yönetsel olarak çözüm yolları ele alınmıştır. İşletmelerde çözüm adına bazı stratejileri literatür olarak incelenmiştir.Çalışmanın ikinci bölümünün ilk kısmında örgütsel çatışma sebeplerine değinilmiştir. İkinci kısımda ise bu konuda yine literatürde önde gelen bilim adamlarının örgütsel çatışmayı tetikleyen sebepler incelenmiştir. Çatışma çözümünde kullanılan yöntemler, örgütün devamlılığı ve verimliliği açısından büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle yöneticiler, öncelikle işletme içersinde çatışmaya sebep olan konuları ve olayları teşhis edip incelemesi gerekmektedir.Çalışmanın üçüncü bölümünde iletişim sürecinin öğeleri incelenmiştir. Dördüncü bölümde ise çatışma türleri incelenmiş, işletme yapısında kişiler arası, gruplar arası örgütler arası çatışma türleri incelenmiştir. Çatışmaların ortaya çıkış şekilleri açısından sınıflandırılmıştır ve işletme içerisinde hiyerarşik yapıya göre dikey, yatay ve işlevsel çatışmaları literatür olarak incelenmiştir.Bu çalışmanın beşinci bölümünde örgütsel çatışmanın örgüt verimliliğine etkisi incelenmiştir. Çatışmaların olumlu ve olumsuz yönleri işletme açısından ele alınmış ve işletmeye katkıları incelenmiştir. Son bölümde Alanya yöresinde yapılan anketlerin analizleri yapılmış; anketin amacı, yöntemi, uygulama yerleri belirlenmiş, hipotezler kurulup işletmelerde cinsiyete, eğitime, çalışma sürelerine, kademelerine göre çatışma eğilimleri yapılan analizler ile ortaya konulmuştur. Ve bu eğilimlere bağlı olarak işletmelere fayda sağlayacak sonuç ve öneriler ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractConflicts which are accepted as a natural and essential aspect of the human communication may have results both functional and unfunctional. That is why conflict and its management constitutes a field which is seen very important and even remarked as the most important case in organization management by some writers on account of organizational effect and productivity.What is explained in this research is; conflict concept in plants, administrative approaches to conflict, conflict process, conflict reasons, classifying conflict in terms of supporters, in terms of emerging form, in terms of its position and qualify in the organization, conflict management, negative and positive sides of conflict.Conflict which is an essential item in organization fact has been a subject handled by the scientists for years. In this research organizational conflicts, their solutions and the ways which managers use in such conflicts are handled.In the first part, general information aboutorganizational conflict is given. After handling the meaning of the term `conflict?, the reasons of the conflict are elaborated respectively. After stating how conflict occurs during the process with the style of prominent scientists, conflict is classified. At the end of the first part, conflict?s solution ways are handled in terms of organization.In the first section of the second part, organizational conflict reasons are mentioned. In the second part the ?reasons triggering organizational conflict are examined. The methods which are used in the coflict solution have high importance in terms of the persistence and productivity of organization. That is why managers firstly should examine the matters that result in conflict in the management.In the third part of the research the items of communication are examined. And in the fourth part, types of conflict are examined and they are classified into interpersonal, intergroup and interorganizational. Conflicts are classified according to their occuring types and they were examines vertically, horizontally, functionally according to the hierarchical structure of the management.In the fifth part of this research organizational conflicts?s effect on organization productivity is examined. Conflicts negative and positive sides are handled in terms of the management and their contribution toplant is examined. In the last part the survey which was conducted in Alanya region is analysed; the survey?s aim, method, conduction places are remarked; hypothesised and the analyses which deal with the relation of conflict with gender,education, working hoursand positions are put forward. With regard of these analyses, some results and suggestions which will be useful fort he managements.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKonaklama işletmelerinde çatışma yönetimi ve çatışmanın çözümlenmesinde iletişim faktörünün önemi Alanya yöresinde beş yıldızlı otellerde bir uygulama
dc.title.alternativeConflict management and the importance of communication factors in working out about the conflict: An application in five stars hotels in vicinity of Alanya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmConflict management
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmOrganizational conflict
dc.subject.ytmConflict models
dc.subject.ytmOrganizational productivity
dc.subject.ytmFive star hotels
dc.identifier.yokid402630
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280442
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess