İlköğretim okullarında öğretmen veli ilişkilerinde veliye yönelik mobbing eylemleri (Antalya ili ilköğretim okulları örneği)
dc.contributor.advisor | Sabancı, Ali | |
dc.contributor.author | Yücel, Esra | |
dc.date.accessioned | 2021-04-12T10:50:38Z | |
dc.date.available | 2021-04-12T10:50:38Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515669 | |
dc.description.abstract | Çalışmamızda, ilköğretim okullarında öğretmen veli ilişkisinde mobbing kavramının incelenmesi ele alınmıştır. Araştırma, 2010?2011 yılında Antalya ili ilköğretim okullarında görev yapmakta olan öğretmenler ve aynı okullarda öğrenim görmekte olan öğrencileri bulunan velilerin mobbing kavramı hakkındaki görüşlerini kapsamaktadır. Araştırmaya katılacak okullar ?maksimum çeşitlilik örneklemesi? ile belirlenmiştir. Araştırmaya katılan sekiz öğretmenle ?rasgele örneklem? ve sekiz veli ile ?ölçüt örnekleme? kullanılarak görüşülmüştür. İki ayrı yarı yapılandırılmış soru formu hazırlanmış olup, karşılaştırma yapabilmek için soruların paralel olmasına özen gösterilmiştir. Yapılan nitel çalışmada ses kayıt cihazı kullanılmıştır. Görüşmeler içerik analizi ile çözümlenmiş ve verilerin yüzde frekans değerleri ile örnek cevaplar verilmiştir.Araştırmadan elde edilen verilere dayanarak, öğretmenlerin velilere yıldırma davranışları uyguladıkları söylenebilir. Bu yıldırma davranışlarından bazıları şunlardır: Kaba davranışlar, kendi doğrularında ısrar etmek, kasıtlı kötü niyetli davranışlar, gereksiz yere öğüt vermek, bireyi aşağılamak. Nitekim öğretmenler de bu tür davranışları, yıldırma eylemleri olarak tanımlamışlardır.Bu çalışma öğretmen veli ilişkilerinde yaşanan mobbing davranışlarının belirlenmesi bakımından önem arz etmektedir. | |
dc.description.abstract | In our study, investigation of the ?mobbing? phrase between teachers and parents is determined. The observation contains the views of the teachers working at Antalya city elemantary schools and the parents whose children are students at those in 2010- 2011. The schools have been according to ?maximum variety illustration? method. It has been interviewed with eight teachers who are in the investigation by ?random illustration? method and with eight parents by ?criterion illustration?. It has been made out two different but semi built question form and to make a comparison, it has been paid attention for the paralellism of the questions. Voice recorder has been taken part in qualitative study. Interviews have been sorted out by content analysis and correct answers have been unfolded with the percentage of frequency.Upon the bases of data exracted from the investigation, it can be said that the teachers have applied harassment behaviours to the parents. Some of those harassment are: being rude, insisting on own truth, intentional malicious behaviours, advising in vain, insulting. Thus, the teachers have been described those kind of behaviors as harassment.That study has an importance in determining the mobbing behaviours that are between teachers and parents. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında öğretmen veli ilişkilerinde veliye yönelik mobbing eylemleri (Antalya ili ilköğretim okulları örneği) | |
dc.title.alternative | Mobbing attemptions through parents by teachers at elemantary schools (Antalya city elemantary schools sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Mobbing | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Teacher-parent relations | |
dc.identifier.yokid | 403986 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 280590 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |