dc.contributor.advisor | Orhon, Günseli | |
dc.contributor.author | Güneştekin, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2021-04-12T10:50:38Z | |
dc.date.available | 2021-04-12T10:50:38Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515667 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma Antalya ili Serik Çandır Şehit Öğretmen Mustafa Saadettin Küçük İlköğretim Okulu 1. Sınıf, 2. Sınıf, 3. Sınıf, 4. Sınıf, 5. Sınıf öğrencilerinin yaratıcılığının bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Bu araştırmanın örneklemini Antalya ili Serik İlçesi Çandır Beldesi Şehit Öğretmen Mustafa Saadettin Küçük İlköğretim Okulu'nda okumakta olan 1-5. Sınıf öğrencilerinin tümü (256 kişi) oluşturmaktadır.Araştırmada çocukların yaratıcı düşünme yeteneğini ölçmek için Torrance Yaratıcı Düşünme Testi'nin Şekil A formunda bulunan Aktivite-2 ve Aktivite-3 kullanılmıştır. Değerlendirme yapılırken öğrencilerin akıcılık, esneklik, orijinallik ve ayrıntılılık olmak üzere toplam dört boyutta aldıkları puanlar hesaplanmıştır.Bu araştırmada öğrencinin kardeş sayısı, annenin yaptığı meslek, babanın yaptığı meslek, annenin eğitim durumu, babanın eğitim durumu, öğrencinin okuduğu sınıf düzeyi ve öğrencinin yaşı bağımsız değişkenleri incelenirken `One Way Anova' kullanılmıştır. Araştırmada cinsiyet, göç olgusu ve anne ve babanın birlikte olup olmaması değişkenleri incelenirken `İndependent Samples t Test' kullanılmıştır.Araştırmada TYDT'nin akıcılık, esneklik, orijinallik ve ayrıntılılık boyutu ile cinsiyet, göç, anne ve babanın birlikte yaşayıp yaşamaması değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Yaş ilerledikçe akıcılık, esneklik, orijinallik ve ayrıntılılık puanlarında artış olduğu gözlemlenmiştir. Sınıf düzeyi değiştikçe akıcılık, esneklik, orijinallik ve ayrıntılılık puanları da değişmiştir. Araştırma bulgularına göre anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi arttıkça yaratıcılık puanları da artmıştır. Yine araştırma bulgularına göre annesi ve babasından herhangi biri memur olan öğrencilerin ayrıntılılık puanları diğerlerine göre daha yüksektir. TYDT'nin akıcılık, esneklik, orijinallik ve ayrıntılılık boyutu ile kardeş sayısı değişkeni arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.Bu araştırma ile öğrencilerde TYDT'nin akıcılık, esneklik, orijinallik ve ayrıntılılık boyutlarının gelişmesine yardımcı olacak önlemlerin alınması için öğrencilerin içinde bulunduğu koşullara göre yaratıcı düşünme yetileri ölçülmüştür.Anahtar sözcükler: yaratıcılık, yaratıcı düşünme, akıcılık, esneklik, orijinallik, ayrıntılılık. | |
dc.description.abstract | This research has been done in Antalya Serik Çandır Şehit Öğretmen Mustafa Saadettin Küçük İlköğretim okulu for the students of grades 1,2,3,4,5 in order to investigate the creativity of students in terms of demographic variables.The sample of this research has been created by all 256 students from grades 1 to 5 in Antalya, Serik, Çandır Şehit Öğretmen Mustafa Saadettin Küçük İlköğretim Okulu.In this research Activity 2 and activity 3 in Form A of Torrance creative thinking test is used in order to measure the creative thinking skills of children. While doing the evaluation, points are calculated in 4 skills, fluency, flexibility, originality and elaboration.In this research One Way Anova is used while examining the independent variables like the students? number of siblings, mother's and father?s occupation, mother's and father?s education level, student?s grade and age. Independent Samples Test is used while examining the variables like gender, fact of migration and parents? marriage status.In the research, a significant difference is not found within TYDT?s fluency, flexibility, originality, elaboration facts and gender, migration, and variables of marriages status.As the age progresses an increase in fluency, flexibility, originality and elaboration has been observed. As the class level changes, points of fluency, flexibility, originality and elaboration have also been changed.According to research findings, points of creativity increased in paralel to parents education level. Again according to research findings children of officials have higher elaboration points than the others.A siginificant difference is not found between TYDT?s fluency, flexibility, originality, elaboration and the variable of number of siblings.With this research, students? capability of creative thinking skills in terms of their living conditions have been measured in order to take precautions for the development of TYDT?s fluency, flexibility, originality and elaboration.Keywords: creativity, creative thinking, fluency, flexibility, originality, elaboration. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 1-5. sınıflarda yaratıcılığın bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Students of grades 1-5 in order to investigate the creativity of students in term of demographic variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Demographic variables | |
dc.subject.ytm | Demography | |
dc.subject.ytm | Antalya-Serik | |
dc.subject.ytm | Torrance Creative Thinking Test | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.identifier.yokid | 404529 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 280588 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |