Oluş sahnesi: Beckett
dc.contributor.advisor | Balanuye, Çetin | |
dc.contributor.author | Karaca, Ecevit | |
dc.date.accessioned | 2021-04-12T10:50:37Z | |
dc.date.available | 2021-04-12T10:50:37Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515663 | |
dc.description.abstract | Oluş Sahnesi: Beckett adlı projede Fransız Filozof Deleuze'un Oluş ( Becoming), Arzu (Desire) ve Beden (Body) kavramlarının edebiyattaki izleri araştırılacaktır. Özellikle Beckett'in eserlerinde Oluş (Becoming) düşüncesinin örnekleri, belirtileri tartışılacaktır. Deleuze'e göre bedenler ve olaylar her zaman şimdiki anda var olurlar. Sonsuz bir oluşun bir parçası olarak eylem, akıl yoluyla değil beden yoluyla anlamaya çalışır. Beden, Deleuze felsefesinde önemli bir yer tutar. İçkinlik felsefesinin önemli bir kavramı olarak beden, zihinle aynı değerdedir. Oluş, bedenin sürecidir. Arzu, hareketi içeren bir akış sürecidir. Bu tür bir arzu hareketi, özne düşüncesinden uzak, iradesiz bir akış sürecidir. Sanat eseri, hangi türden olursa olsun, bir içkinlik eylemidir. Beckett'in; Godot'yu Beklerken, Oyun Sonu, Mutlu Günler oyunları, Molloy, Watt, Adlandırılmayan, Malone Ölüyor gibi romanlarında ve öykülerinde karakterlerin eylemlerini bilinç ( akıl) belirlemez. Karakterlerin hareketleri anlamsız olana doğru bilinçdışının ( arzunun) etkisiyle belirlenirler. Beckett karakterleri bir oluş halindedirler. Beckett karakterleri kaçış çizgileri oluşturarak yersizyurtsuzlaşırlar. | |
dc.description.abstract | In the project called Scene of Becoming Beckett the notions of French philosopher Deleuze such as, Becoming, Desire and Body and their trace in literature will be analyzed. Especially in Beckett?s literal works the examples and signs of the idea of becoming will be discussed. In Deleuze?s point of view, bodies and the facts always exist in the present moment. As a part of an eternalin becoming, is reputeted to be an action is tired to be figured out with the body, not with the mind. Body, has a significant place in Deleuze?s philosophy. As a important notion of immanence philosophy, body has the same worth with apprehension. Becoming is the process of body. Desire is a flow that has movement. Such a movement of desire which is away from subject idea is a flow which is the process of non compos mentis. A work of art, no matter what kind of art, is the act of immanence. Character?s action isnot determined from consciousness (the mind) İn Beckett?s novels and plays as Waiting for Godot, End Game, Happy Days Plays, Molloy, Watt, the Unnamable, Malone Dies. The character?s movement is determined towards what is meaningless with effect of unconscious. Beckett's characters are in an occurrence. Beckett?s characters will deterritorialization by creating flight line. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.title | Oluş sahnesi: Beckett | |
dc.title.alternative | Scene of becoming Beckett | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Beckett, Samuel | |
dc.subject.ytm | Deleuze, Gilles | |
dc.subject.ytm | Body | |
dc.subject.ytm | Desire | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.subject.ytm | Becoming | |
dc.subject.ytm | Theater plays | |
dc.subject.ytm | Philosophy | |
dc.identifier.yokid | 405523 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 280580 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |