Show simple item record

dc.contributor.advisorAktaş, Ahmet
dc.contributor.authorAkbulut, Onur
dc.date.accessioned2021-04-12T10:50:33Z
dc.date.available2021-04-12T10:50:33Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515645
dc.description.abstractBu doktora tezinde müşteri memnuniyetini ölçmek için geliştirilen çok boyutlu ve değişkenli ölçüm aracıyla müşteri memnuniyeti ölçümü yazınına katkıda bulunulması hedeflenmektedir. Müşteri memnuniyeti Avrupa Müşteri Memnuniyet İndeksi kullanırak ölçülmüştür. Yapısal eşitlik modelinin LISREL programında analizleri sonucunda ölçüm modelinin gerekli uyum ölçütlerini sağladığı belirlenmiştir. Daha sonra yapısal modelin anizlerine geçilmiştir. Yapısal modelin analizleri sonucunda modeldeki imaj boyutunun yeterli uyumu göstermediği belirlenmiştir. Imaj boyutu modelden çıkarılarak yeni bir model oluşturulmuştur. Tekrar oluşturulan modelin yeterli uyum ölçütlerini sağladığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractThis doctorate thesis seeks to contribute to the literature on customer satisfaction measurement by providing a multi-item and multi dimensional scale to evaluate customer satisfaction. Customer satisfaction is measured by using European Customer Satisfaction Index. After the measurement of structure equation model in LISREL programme it is found that observation model has sufficient goodness of fit statistics. Afterwards, the structural equation model is analyzed. Results of the analysis show that image dimension did not provide sufficient goodness of fit statistics. Image dimension was removed and a new model formed. The new model did provide sufficient goodness of fit statistics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAvrupa Müşteri Memnuniyet İndeksi ölçek uyumluluğu çalışması: Antalya`daki beş yıldızlı otel işletmelerinde uygulanması
dc.title.alternativeEuropean customer satisfaction index scale compatibility: Application in five star hotels of Antalya
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmAntalya
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmStructural Equation Model
dc.subject.ytmEuropean Customer Satisfaction Index
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmIndexing
dc.subject.ytmFive star hotels
dc.identifier.yokid408622
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280438
dc.description.pages164
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess