Show simple item record

dc.contributor.advisorKoç, Ahmet Ali
dc.contributor.authorGüncan, Ayşegül
dc.date.accessioned2021-04-12T10:50:07Z
dc.date.available2021-04-12T10:50:07Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515533
dc.description.abstractBu çalışmada esas olarak organik süt ve yumurta için tüketicilerin bu ürünlerin muadili olan geleneksel ürünlere göre fiyat farkı ödeme istekliliği tahmin edilmektedir. Araştırmada Aralık 2011 ve Ocak 2012 zaman aralığında Antalya merkezde organik süt ve organik yumurta satışı yapan dört büyük süpermarket zincirinden gıda alışverişi yapan tüketicilerden seçilmiş 225 birey ile yüz yüze görüşmelerle yapılmış tüketici anketi verileri kullanılmıştır.Anketi cevaplayan tüketiciler sırasıyla %16,4, %34,7 ve %34,2'si gıdaların sağlık açısından güvensiz, az güvenilir ve orta düzeyde güvenilir olduğunu düşünmektedir. Tüketicilerin %64'ü süt ve yumurtada konvansiyonel ile organik ürün arasındaki fiyat farkının çok yüksek olduğunu düşünmektedir. Ankete katılanların %45,8'i sezon dışında üretilen sebze ve meyvelerin zirai ilaç kalıntısı ve hormon içermesinden dolayı sağlıklı olmadığını ve %52,4'ü ithal dana etinin sağlık açısından güvensiz olduğunu düşünmektedir. Tüketicilerin %55'i organik ürünün ne olduğu ve organik üretim yöntemi hakkında bilgiye sahip olduklarını ifade etmişlerdir. Tüketicilerin %20,4'ü organik süt ve %22'si ise organik yumurta satın aldıklarını belirtmişlerdir. Tüketicilere organik ürün muadili olan konvansiyonel ürüne göre fiyat farkı öder misiniz şeklinde sorulan soruya, tüketicilerin %26,7'si evet cevabını vermiştir. Fiyat farkı ödemeye gönüllü tüketicilere organik ürüne muadili geleneksel ürüne göre ne kadar fiyat farkı ödersiniz şeklinde sorulan soruya verilen cevapların ortalama değerine göre, organik süt için yaklaşık %22,5 ve organik yumurta için %24,15 oranında fiyat farkı ödemek istedikleri ifade edilmiştir.Konjoint tekniği ile yapılan tahmin sonuçları normal ürün referans alındığında tüketicilerin organik süt için 1,65TL (%90) ve organik yumurta için 0,39TL (%96) fiyat farkı ödemeye gönüllü olduklarını (Willingness to Pay) göstermektedir. Lojistik regresyon modeli tahmin sonuçlarından hesaplanan değerlere göre fiyat farkı ödeme gönüllülüğü organik süt için 1,827TL (%100) ve yumurta için 0,406TL (%102)'dir. Faktör analizi sonuçlarına göre süt ve yumurtada tüketici tercihleri ve satın alma davranışlarındaki varyansın büyük bölümünü fiyat, kalite ve reklam-ürün faktörü olarak adlandırılan üç değişken açıklamaktadır.
dc.description.abstractIn this study, the consumers? willingness to pay price premium for organic milk and eggs regarding conventional counterparts are estimated. The data used in the study were obtained via face to face consumer survey with randomly selected 225 individuals who shopped food from the chain-stores (Kipa, Ozdilek, Migros and Real) selling organic milk and eggs in Antalya city centre between December 2011 and January 2012.According to the survey results, the ratios of respondents who considered the food as unsafe, less safe and medium-safe are 16.4%, 34.7%, and 34.2% respectively. The percentages of the consumers who think that the price differences are too high between conventional and organic milk and egg are 64%. On the other hand, 45.8% of the participants consider that off-season fruit and vegetables are unhealthy due to chemical residues and hormones. Moreover, 52.4% of the respondents think that imported beef is not safe in terms of health. In addition, 55% of the consumers are aware of organic products and they know organic production methods. According to the survey results, respectively 20.4% and 22% of household purchase organic milk and eggs. In addition, 26.7% of the respondent replied to the question as yes whether they would pay any price premium for organic products. People who agreed to pay extra for organic products said that they would pay 22.5% additional price for organic milk and 24.15% additional price for organic eggs.The conjoint analysis results show that consumers? willingness to pay price premiums are 1.65TL (90%) for organic milk and 0.39TL (96%) for organic eggs. The values obtained from Logistic Regression Model indicate that willingness to pay price premiums are 1.827TL (100%) for organic milk and 0.406TL (102%) organic eggs. According to the results of factor analysis, around two-thirds of the variation of the consumer preferences are explained by three different variables which are named as price, quality and advertisement-product factors.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleKalite için ödeme istekliliği: Antalya`da süt ve yumurta talebi
dc.title.alternativeWillingness to pay for quality: Case of milk and egg demand in Antalya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEgg quality
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPayment willingness
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmAntalya
dc.subject.ytmSocial demand
dc.subject.ytmFood safety
dc.subject.ytmMilk products
dc.identifier.yokid439609
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid325132
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineGıda Ekonomisi ve İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess