Show simple item record

dc.contributor.advisorGünay, Muhammed Barış
dc.contributor.authorUsanmaz, Şenol
dc.date.accessioned2021-04-12T10:50:00Z
dc.date.available2021-04-12T10:50:00Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515505
dc.description.abstractBu çalışma açık denizlerde gemiler üzerindeki devletlerin yetkileri hakkındadır. Çalışmada açık denizlerde devletlerin müdahale yetkileri kapsamında Mavi Marmara olayı incelenmiştir. Çalışmada 1958 tarihli Cenevre Açık Deniz Sözleşmesi ve 1982 tarihli Birleşmiş Milletler Deniz Hukuku Sözleşmesi'nden yararlanılmıştır. Açık denizler, denize kıyısı olsun olmasın bütün devletlerin yararlanmasına açıktır. Açık denizlerin serbestîsi modern deniz hukukunun temel prensibidir. Genel olarak açık denizlerde devletler, kendi bayrağını taşıyan gemiler üzerinde kanun koyma ve yargılama yetkisine hususi olarak sahiptirler. Fakat açık denizlerdeki bayrak devletinin yetkileri mutlak değildir. 1958 tarihli Cenevre Açık Deniz Sözleşmesi ve 1982 tarihli Birleşmiş Milletler Deniz Hukuku Sözleşmesi çeşitli istisnai durumlarda üçüncü devletlere yabancı bayraklı gemiye müdahale yetkisi vermiştir. Bu istisnalar kesintisiz takip, ziyaret hakkı, deniz haydutluğu, köle ticareti, uyuşturucu madde kaçakçılığı ve açık denizden izinsiz yayın yapılmasıdır.
dc.description.abstract?Açık Denizlerde Devletlerin Müdahale Yetkileri: Mavi Marmara Örneği? is about states? jurisdiction over ships on the high seas. Mavi Marmara incident was inspected about states? jurisdiction over ships on the high seas in this work. High Seas Convention in Geneva in 1958 and United Nations Convention on the Law the Sea in 1982 were used in the work. The high seas are open to all states, whether coastal or landlocked. Freedom of the high seas is a fundamental principle in modern law of the sea. In general, the flag state has the exclusive right to exercise legislative and enforcement jurisdiction over its ships on the high seas. But the exclusiveness of the flag state?s jurisdiction is not absolute on the high seas. High Seas Convention in Geneva in 1958 and United Nations Convention on the Law the Sea in 1982 admit of several exceptions about jurisdiction over foreign ships to third states. The exceptions are hot pursuit, right of visit, piracy, slavery, drug trafficking and unauthorized broadcasting.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHukuktr_TR
dc.subjectLawen_US
dc.titleAçık denizlerde devletlerin müdahale yetkileri: Mavi Marmara örneği
dc.title.alternativeStates? jurisdiction over ships on the high seas : Example of Mavi Marmara
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKamu Hukuku Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternational waters
dc.subject.ytmMavi Marmara
dc.subject.ytmInternational Law
dc.subject.ytmHigh sea
dc.subject.ytmIntervention
dc.subject.ytmMilitary intervention
dc.subject.ytmTerrorism
dc.subject.ytmState intervention
dc.subject.ytmLaw of the sea
dc.identifier.yokid436925
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid325153
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess