Show simple item record

dc.contributor.advisorAlbayrak, Tahir
dc.contributor.authorÇömen, Nesli
dc.date.accessioned2021-04-12T10:49:29Z
dc.date.available2021-04-12T10:49:29Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515366
dc.description.abstractTuristlerin bir destinasyonu ziyaret etmesinin pek çok sebebi bulunmaktadır. Bu sebeplerden biri olan alışveriş ise destinasyonlarda turistlerin katıldığı bir aktivite olabileceği gibi bir destinasyonu ziyaretin ana nedeni de olabilir. Diğer taraftan turistler farklı amaçlarla alışveriş yapmaktadır. Arkadaş veya akrabalar için hediyelik eşyalar satın alınması veya destinasyonu hatırlatması amacıyla alınan anısal ürünler, turistlerin alışveriş yapma nedenlerinden birkaç tanesidir. Turistlerin alışverişinin ekonomik boyutu ise ziyaret edilen destinasyona önemli bir katkı sağlamaktadır. Bu katkı turistlerin algıladığı alışveriş değeri, memnuniyet ve davranışsal niyetler ile ilgilidir. Bu doğrultuda tez çalışmasının amacı alışverişin turizm aktiviteleri içindeki önemini açıklamak, alışverişten algılanan değeri belirlemektir. Diğer bir amacı ise algılanan alışveriş değerinin turist memnuniyeti ve davranışsal niyet ile ilişkisini incelemektir.Üç bölümden oluşan tez çalışmasının ilk bölümünde alışverişin turizmdeki önemi ve alışveriş motivasyonları incelenmiştir. İkinci bölümde ise değer kavramına, algılanan değer boyutlarına, memnuniyet ve davranışsal niyetlere odaklanılmıştır. Araştırma ise Antalya'nın Manavgat ilçesinde yer alan Antik Side çarşısında yapılmış olup; Alman, İngiliz ve Hollandalı 601 turistle gerçekleştirilmiştir. Bulgular algılanan alışveriş değerinin katılımcıların memnuniyetleri üzerinde etkisinin olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractTourists visiting a destination because of many reasons. This is one of the reasons is the shopping destinations that tourists can be a main cause of the activity could be a destination visit. On the other hand tourists shopping for different purposes. The purchase of souvenirs for friends or in order to remember that holds on products from destination are that a few of the reasons why tourists making purchases. The economic dimension is the shopping of tourists visited destinations, provides an important contribution. This contribution relates the perceived shopping value, satisfaction and behavioural intentions. In this respect, The aim of the theses is to explain the importance of the shopping in tourism activities, to determine the perceived shopping value from shopping. The other aim is to examine the relationship between perceived shopping value and satisfaction, behavioral intention. This study consists of three parts: in the first part include the importance of shopping in tourism and shopping motivations. The second part focuses the concept of value, dimensions of perceived value and satisfaction, behavioral intention.A survey was completed by a total of 601 tourists (German, Dutch and British) in Antique Side area in Manavgat/Antalya. The results indicated that perceived shopping value effect tourist satisfactions.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAlman, İngiliz ve Hollandalı turistlerin algıladığı alışveriş değeri ve memnuniyetlerine etkisi: Antik Side örneği
dc.title.alternativePerceived shopping value of German, British and Dutch tourists and the effect of satisfaction: A case of the Antique Side
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer value
dc.subject.ytmAntalya-Side
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmGermans
dc.subject.ytmBritish
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmTourism business
dc.subject.ytmHolland?s Individuality Theory
dc.subject.ytmShopping
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.identifier.yokid10025172
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363386
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess