Show simple item record

dc.contributor.advisorÜngüren, Engin
dc.contributor.authorErcan, Aysen
dc.date.accessioned2021-04-12T10:49:24Z
dc.date.available2021-04-12T10:49:24Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515347
dc.description.abstractÖnemli bir ekonomik güç olan turizm sektörünün; sürekli gelişen, istihdam alanı yaratan, emek yoğun bir endüstri olması nedeniyle teknolojik yeniliklere ayak uydurabilecek, rekabet avantajı yaratacak, kalitenin ve verimliliğin artmasını sağlayacak nitelikli işgücüne ihtiyacı vardır. Nitelikli işgücünün oluşturduğu turizm endüstrisi, ülkenin uluslararası pazarda rekabet gücünü yükseltmektedir. Bu nedenle işgörenlerin tüm potansiyellerini kullanabilmesine fırsat sağlamak rekabetin gereklerinden biri olmaktadır. İşletmeler; işgörenlerin potansiyellerini geliştirerek, onları işletmenin hedeflerini belirleme sürecine dahil ederek, güdüleyerek kişisel katkıyı en üst düzeye çıkarıp kişisel ve örgütsel gelişme sağlar. Bu bağlamda, yüksek öz yeterliliğe sahip işgörenler, işletmeyi başarıya götürecek yenilikçi fikir ve önerilerini rahatlıkla dile getirerek bu gelişimin parçası olur. Ancak işletmelerde, nitelikli işgücü istihdam etmek ve onlardan en üst düzeyde verimlilik sağlayabilmek için yöneticilerin; işgörenlere karşı saygı, sevgi, nezaket, tevazu gibi erdemli davranışlarda bulunarak adil, demokratik, iyi niyetli, eleştiriye açık olması gerekmektedir. Bunlara ek olarak, çalışanların öz yeterlilik inançlarını yükseltmek için, yöneticilerin, çalışanlarına yeteneklerini keşfedecek sorumluluklar yükleyerek ilham verici olması gerekmektedir. Aksi halde, düşük öz yeterliliğe sahip, çeşitli nedenlerle fikir ve düşüncelerini paylaşmaktan kaçınan işgörenler, işletmeyi başarısızlığa sürükler. Bu araştırmanın ana amacı; öz yeterliliğin örgütsel sessizlik üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Araştırmanın alt amaçları ise; çalışanların işletmeye katkı sağlamaya yönelik fikir ve düşüncelerinin belirlenmesi, çalışanların demografik ve mesleki özelliklerine göre işletmeye katkı sağlamaya yönelik fikir ve düşüncelerinin farklılık gösterip göstermediğinin tespit edilmesi, çalışanların demografik ve mesleki özelliklerine göre örgütsel sessizlik algılarının farklılık gösterip göstermediğinin tespit edilmesi, çalışanların demografik ve mesleki özelliklerine göre öz yeterlilik algılarının algılarının farklılık gösterip göstermediğinin tespit edilmesi, örgütsel sessizlik boyutları arasındaki ilişkinin belirlenmesi, öz yeterlilik boyutları arasındaki ilişkinin belirlenmesi, örgütsel sessizlik boyutlarıyla öz yeterlilik boyutları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir.Araştırmadaki bulgulara, turizm bölgesi olan Alanya'da 3,4,5 yıldızlı ve apart otellerde çalışan işgörenlere uygulanan anketlerin SPSS programında analiz edilmesiyle ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, işgörenlerin öz yeterliliklerine olan inançlarının sessizlik davranışlarını etkilediği; düşük öz yeterlilik inancı olan işgörenlerin sessizliği tercih ederken, yüksek öz yeterlilik inancı olan işgörenlerin ise fikir ve düşüncelerini paylaşmaktan çekinmediği belirlenmiştir. Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde örgüt, örgüt ile ilgili kavramlar ve araştırmanın asıl konusunu oluşturan örgütsel sessizlik kavramı, ikinci bölümde öz yeterlilik kavramı, üçüncü bölümde ise araştırmanın sonuç ve bulgularına dair veriler yer almaktadır.Anahtar Kelimeler: Örgütsel Sessizlik İklimi, İşgören Sessizlik Davranışları, Öz Yeterlilik.
dc.description.abstractTourism industry which is major economic power needs for skilled labor who can keep up with technological innovation, create competitive advantage and provide the quality and efficiency because of that tourism is constantly evolving, creating area of employment and a labor-intensive industry. Tourism industry which is created by skilled labor is raising the country's competitiveness in international market. Therefore, Provide opportunities for using employees' full potential is one of the requirements of competition. Business provide personal and organizational development by evolving employees' the potential, including them in the process of determining the entity's objectives, removing the highest level to personal contrubition by motivating them. In this context, employees who have high self-efficacy is part of this development by expressing their ideas and suggestions which will further to business. However, Administrators should be fair, democratic, well-intentioned and open to criticism by making meritorious conduct against to employees such as respect, love, kindness, humility. In addition, Administrators should be inspiring for employees by installing responsibilities which will bring out their talents in order to increase their self-efficacy bliefs. Otherwise, It is inevitable that employees who have low self-efficacy and avoid to share their ideas and thoughts by vairous reasons drug business into failure. The main objective of this research, it is determined to effect of self-efficacy on organizational silence. Sub-objectives of this research; It is determined to employees' ideas and thoughts which provide contribution to business, whether there is a difference among employees' ideas and thoughts which provide contribution to business according to employees' demographic and occupational characteristics, whether there is a difference among employees' perceptions of organizational silence according to employees' demographic and occupational characteristics, whether there is a difference among employees' perceptions of self efficacy according to employees' demographic and occupational characteristics, to relation among dimensions of organizational silence, to relation among dimensions of self efficacy, to relation between dimensions of organizational silence and dimensions of self efficacy.The finding of this research have been achieved by made with the SPSS 15 statistical paket program analysis of the surveys which were applied to employees who working in 3,4,5 stars and apart hotels in Alanya being tourism region. As a result of the research, it has been determined to be influenced to employees' silence behavior by their self-efficacy bliefs, choosing not to be silence by employees who have low self-efficacy and feeling free to express employees' ideas and thoughts, who have high self-efficacy.This research consists of three parts. There are concept of organization and other concepts interested in organization, the concept of organizational silence which forms the main topic of researh in the first part, concept of self efficacy in the second part and datas on results of research and findings in the third part.Keywords: Organizational Silence, Employee Silence Behaviours, Self-Efficacy.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSessizleşen örgütlerde öz yeterlilik algısının rolü: Alanya`daki konaklama işletmeleri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe role of self efficacy perception in silencing organization: A study on accommodation enterprises in Alanya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational silence
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmAntalya-Alanya
dc.subject.ytmTourism business
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.identifier.yokid10031530
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363378
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess