Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Şafak
dc.contributor.advisorSchmucke, Stephan
dc.contributor.authorGünay, Melek
dc.date.accessioned2021-04-12T10:49:18Z
dc.date.available2021-04-12T10:49:18Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515323
dc.description.abstractGünümüzde marka imajı kavramı tüketici tercihlerini etkileyen en önemli faktörlerden birisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu durum olumlu marka imajı yaratma çabalarını artırmaktadır. Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı olumlu marka imajının en önemli unsurlardan biri olarak yıllardır Batı Dünyasının gündemindedir. Buna karşılık, Türkiye için nispeten yeni bir kavramdır. Bu çalışma, Türkiye'de ve Avrupa'da kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının farklılıkları incelemek, kurumsal sosyal sorumluluk kavramının Türkiye'de ve Avrupa'da marka imajı üzerinde etkisini karşılaştırmak ve bu kapsamda, kavramın Türkiye'de marka imajı üzerinde etkisi ve önemini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Çalışma kitap, dergi, rapor, vb gazete ve ilgili web siteleri aracılığıyla toplanan elektronik verilere dayanmaktadır.Anahtar Kelimeler: Kurumsal sosyal sorumluluk, marka, marka imajı, Avrupa ve Türkiye.
dc.description.abstractToday, the concept of 'brand image' is one of the main factors affecting consumer preferences. This situation has increased efforts to create a positive brand image. Thus, corporate social responsibility (CSR) as one of the most important elements of a positive brand image has on the agenda of western world companies for many years. However, it is a relatively new concept for Turkey. This study aims to examine the differences in the practices of the corporate social responsibility in Turkey and in Europe, compare the effect of CSR on brand image in Turkey and in Europe, and within this context, analyze the importance and influence of CSR on brand image in Turkey. The study is based on information collected from reliable published sources such as books, journals, reports, magazines, and newspapers etc., and electronic data gathered through related websites.Key Words: Corporate social responsibility, Brand, Brand image, the Europe and Turkey.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUluslararası İlişkilertr_TR
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe effect of corporate social responsibility on brand image: A comparison between Europe and Turkey
dc.title.alternativeKurumsal sosyal sorumluluğun marka imajı üzerinde etkisi: Avrupa ve Türkiye arasında bir karşılaştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmEuropean
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmComparative analysis
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.identifier.yokid10048488
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363337
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineAvrupa Çalışmaları Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess