Show simple item record

dc.contributor.advisorŞengül, Nurşah
dc.contributor.authorYorulmazer, Gamze
dc.date.accessioned2021-04-12T10:48:20Z
dc.date.available2021-04-12T10:48:20Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-09-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515073
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, Antalya bölgesinde turizm sektöründe hizmet veren konaklama işletmeleri içerisinde çalışanların ve turistlerin kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) uygulamalarına yönelik algılarını ortaya çıkarmak ve söz konusu uygulamaların turistlerin tatil tercihleri üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışmanın bir diğer amacı ise yeterli düzeyde araştırılmamış olan turizm alanındaki KSS konusu ile ilgili literatüre kuramsal ve ampirik olarak özgün bir çalışma ile katkı sağlamaktır. Bu amaçlar doğrultusunda ilgili alan yazın taraması yapılarak konu ile ilgili yapılmış çalışmalardan yararlanılmış ve birincil veri elde etmek amacıyla Antalya bölgesinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan personele ve otelleri ziyarete gelen turistlere anket uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini sektörü temsilen 2015 yılında Antalya bölgesinde yıl boyunca faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerindeki 550 otel çalışanı ve bu otelleri ziyaret eden 450 turist oluşturmaktadır. Evren içerisindeki örneklemi belirlemek için kolayda örnekleme yöntemi seçilmiştir. Elde edilen veriler sosyal bilimler için geliştirilmiş paket program yardımıyla analiz edilmiş; frekans, yüzdeler, aritmetik ortalamalar hesaplanmıştır. Araştırmanın değişkenlerine ait çıkarımsal istatistik için t-testi, varyans analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizi yapılmıştırDeğerlendirmeye alınan anketlerden elde edilen sonuçlara göre; turizm sektöründeki işletmelerde sosyal sorumluluk faaliyetlerinin personel tarafından olumlu algılandığını ancak, turistler tarafından pek olumlu algılanmadığı görülmektedir. Sosyal sorumluluk departmanına sahip olan ve sosyal sorumluluk faaliyetlerine daha fazla bütçe ayıran işletmelerdeki çalışanların kurumsal sosyal sorumluluk algılarının, diğer işletmelerdeki çalışanlara göre daha olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, üst düzey yöneticilerin sosyal sorumluluk algısının alt kademe çalışanlarına göre daha yüksek olduğu görülmektedir. Turistlerin sosyal sorumluluk konusundaki bilinç düzeylerinin ortalamanın üzerinde olduğu ve oteli değerlendirirken yüksek sosyal sorumluluk bilinciyle hareket ettiği, dolayısıyla turistlerin sosyal sorumluluk konusunda faaliyet gösteren otelleri daha sık tercih ettiği söylenilebilirAnahtar Kelimeler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Sosyal Sorumluluk, Çalışanların Sosyal Sorumluluk Algıları, Turistlerin Sosyal Sorumluluk Algıları
dc.description.abstractThe main objective of this study is to reveal the corporate social responsibility perceptions of the tourists and employees serving in the tourism industry in the hotels in the Antalya region and to examine the impact of corporate social responsibility (CSR) applications on tourists' holiday preferences. Another aim is to contribute to the CSR literature in the field of tourism, which hasn't been examined sufficiently, with a theoretically and empirically original work. Within this scope, the related body of literature is reviewed, the previous studies are utilized and in order to obtain primary data for this study a survey is conducted on the employees and tourists in the five-star hotels operating in the Antalya region in 2015. 550 employees and 450 tourists in the five-star hotels operating yearlong in the Antalya region in 2015 constitute the research population. Convenience sampling method is applied in the study to determine the sample in the population. The obtained data is analyzed through the statistical program developed for social sciences; frequencies, percentages and arithmetic means are calculated. To have inferential statistics regarding the variables of the research; t-test, analysis of variance, correlation and regression analysis are applied.According to the result of valid data, it is found that corporate social responsibility activities in the tourism sector has been perceived positively by staff, however not perceived so positive by tourists. It is also found that the corporate social responsibility perceptions of employees working in the businesses having social responsibility departments and separating more budged to the social responsibility activities are more positive than other businesses employees. Moreover, the social responsibility perceptions of senior managers found to be higher than lower level workers. It can be stated that, the social responsibility awareness level of the tourists is above average and they act with the sense of social responsibility during the evaluation process, therefore they rather stay in hotels having social responsibility applications.Keywords: Corporate Social Responsibility, Social Responsibility, The Corporate Social Responsibility Perceptions of Employees, Corporate Social Responsibility Perceptions of Touristsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleKurumsal sosyal sorumluluk algılamaları: Otel çalışanları ve turistler üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeThe corporate social responsibility perceptions: A study on hotel employees and tourists
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-02
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmHotel personel
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.identifier.yokid10105621
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440630
dc.description.pages204
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess