dc.contributor.advisor | Uçar İlbuğa, Emine | |
dc.contributor.author | İnce, Selami | |
dc.date.accessioned | 2021-04-12T10:48:12Z | |
dc.date.available | 2021-04-12T10:48:12Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515036 | |
dc.description.abstract | Yeni Alman Sineması'nın en tanınmış yönetmenlerinden RainerWernerFassbinder'in üç filmini analiz eden bu çalışma, İkinci Dünya Savaşı sonrasında Almanya'nın `ekonomik mucize` yaratarak `tam istihdam` sağladığı dönemi, merkezinde kadınların / yaşlı kadınların bulunduğu 3 aşk ilişkisi üzerinden tahlil etmektedir. Savaşta yıkılan Almanya'yı tekrar kuran kadınların, gelişen kapitalizmle birlikte toplumsal ve ekonomik hayattan dışlandıkları, bu dışlanmayla birlikte özel hayattan da elini eteğini çekmek zorunda bırakıldıkları gösterilmektedir. Bu bölümler Korku Ruhu Kemirir film analizinde ağırlıklı olarak işlendi. Korku Ruhu Kemirir'de ayrıca, Almanya'da 2. Dünya savaşı sonrasında ortaya çıkan `yabancı işçi` veya `yabancılar` konusu ötekilik fenomeni olarak ele alınmaktadır. Film, ötekilik, yabancılık ve etnik farklılıklar açısından çok katmanlı tartışma noktaları sunmaktadır. Çalışmada, çok kültürlülük, farklı kültürlerin bir arada yaşaması, hâkim kültür tartışması, cinsel ya da etnik açıdan öteki olanın hakim kültürle ilişkileri açısından keskin toplumsal eleştiri ve tartışma noktaları ele alınmaktadır. Petra von Kant'ın Acı Gözyaşları'nda aşk ilişkileri içindeki kadın temsillerinin dönemin ahlaki – toplumsal beklentilerine ve rollerine uymadıklarında oluşan krizler karşısında toplumun, aşkı yaşayanların ve çevrenin gösterdiği tepkiler özellikle incelenmektedir. Yaş, sınıfsal farklılık, toplumun beklentileri gibi nedenlerle yaşanması imkânsız hale gelen aşklarda kadınların payının ne olduğu anlatılmaktadır. Bu konular da hem Korku Ruhu Kemirir'de hem de Petra von Kant'ın Acı Gözyaşları'nda inceleniyor. Çalışmada kapitalist sistemin insanları nasıl etkilediği ve insan ilişkilerinin aynı ekonomik hayatta olduğu gibi nasıl rekabet ve çıkar ilişkilerine dönüştüğü, aşk ilişkisi dâhil bütün bireysel ilişkilerin ekonomik hayattan ve toplumsal geleneklerden nasıl etkilendiği Lola filmi incelenirken açıklanmaktadır. Anahtar Kelimeler: Sinema, Aşk İlişkileri, Kadınsallık, Kültür, Fassbinder. | |
dc.description.abstract | This study that analyses three films of Rainer Werner Fassbinder who is one the most famous directors of New German Cinema evaluates the period of 'Overall Employment' which was carried on Germany miraculously via three love affairs that belong to women/ old women.It is indicated that women who established the destroyed Germany as a result of war were alienated from social and econoımic life by developing capitalism, thus it is stated that they were obliged to be through with the private life. These parts are analysed in the chapter of 'Ali: Fear Eats the Soul'. Furthermore, in the chapter 'Ali: Fear Eats the Soul', the subject of 'Foreign Worker' or 'Foreigns' has been evaluated in terms of the phenomena of alienation. The film presents multi-level fields of discussion on 'otherness', alienage' and 'ethnical differences'. In this study, sharp social criticism and discussion points have been evaluated in the light of multiculturalism, living together of different cultures, debate on dominant culture and relations of dominant cultures with others in the context of sexuality or ethnically.In 'The Bitter Tears of Petra von Kant', the reactions of society, lovers and their environments against crises as a result of the women roles' not obeying to the period's ethical expectations and status have been particularly analysed. The effect of women on impossible loves as a consequence of class difference, age and expextations of society is explained in the chapter. These topics are evaluated both in 'The Bitter Tears of Petra von Kant' and 'Ali: Fear Eats the Soul'. In this study, the subjects of how capitalist system affects people, how relations between people turn to rivalry and self-interest relations as it is in economic life, how all individual relations have been affected by economic life and traditions including love affair are analysed through the film 'Lola'. Keywords: Cinema, Love Affairs, Femininity, Culture, Fassbinder. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Fassbinder`in üç filminde kadınlar, imkânsız aşklar ve iktidar | |
dc.title.alternative | Women, impossible loves and power in Fassbinder's three films | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.subject.ytm | German cinema | |
dc.subject.ytm | Fassbinder, Rainer Werner | |
dc.subject.ytm | Love | |
dc.subject.ytm | Government | |
dc.identifier.yokid | 10112517 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 440656 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |