Show simple item record

dc.contributor.advisorÇizel, Beykan
dc.contributor.authorÇakar, Kadir
dc.date.accessioned2021-04-12T10:47:56Z
dc.date.available2021-04-12T10:47:56Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-03-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/514972
dc.description.abstractKüreselleşmenin etkisiyle zaman ve mekânın kullanım alanları farklılaşma sürecine girmiş ve bu süreç zaman içerisinde turist bakışının da değişmesini gerekli kılmıştır. Değişen turist bakışı postmodernitenin de etkisiyle mekânlar, ürün ve hizmetlerin satın alındığı ve tüketildiği yerler olarak yeniden yapılanma sürecine uğramışlardır. Mekânların tükenmesiyle turistlerin değişen bakışlarına sunulmak üzere yeni mekânların kurgulanması ya da yeniden üretilmesi sonuç olarak ortaya kültüre dayalı hüzün Turizm'inin çıkmasına neden olmuştur.Hüzün Turizmi olgusu geçmişte meydana gelen ölüm ve acı hissi uyandıran olayların geçtiği yer veya mekânların turistik ürün olarak sunulması olarak değerlendirilir. Hüzün turizmi özü itibariyle birçok bileşeni barındırmaktadır. Söz konusu bu bileşenlerden bir tanesi de savaş alanları turizmidir. Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı her yıl savaş alanları turizmi bağlamında ulusal ve uluslararası turistler tarafından ziyaret edilmektedir. Bu çalışma, Gelibolu Yarımadasına ziyaret eden turistlerin seyahat motivasyonlarını ve edindikleri turizm deneyimini anlamayı amaçlamaktadır. Çalışmanın amacına uygun olarak nitel araştırma yönteminden faydanılmıştır. Nitel araştırma deseni olarak durum çalışması kulanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme, katılımcı gözlem ve ilgili yöreye ilişkin yazılı ve görsel dokümanların incelenmesi ile toplanmıştır. Verilerin analizi tümevarımsal içerik analizi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulguları hüzün turizmi bağlamında araştırmaya konu olan alanı ziyaret eden turistlerin motivasyon ve deneyimlerinde kültürel farklılık ve benzerlikler olduğununu ortaya koymuştur. Elde edilen bulgular yazın desteği ile değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır.
dc.description.abstractThrough an increasingly globalised world the use of time and space has transformed into the differentiation process and that shifted the tourist gaze over time. Places, in which tourism products and services are produced and purchased to be consumed, have been increasingly restructured through the shift of tourist gaze that is triggered by postmodernity. Due to the consuming places the arrangement or reproduction of new places to be presented for shifting tourists' gaze has emerged the culture-based concept of dark or thanatourism.The concept of dark tourism is described as the attraction of places where tragic events occurred in the past that evoke death and suffering which direct people to visit such touristic attraction sites. In essence, the concept of dark tourism encompasses various components. Battlefield tourism is seen as one of these components in question. The Gallipoli Peninsula is visited by a number of people every year from domestic and international travellers. The present study strives to understand the travel motivations and experiences of both domestic and foreign tourists visiting the Gallipoli Peninsula. For the purpose of the research aim qualitative research methodology has been employed. The case study approach has been employed as a qualitative research design. Data were drawn from face to face interview, participant observation and document analysis. Data were subjected to an inductive content analysis. The research findings have revealed that the travellers those visiting the site within the context of dark tourism have different motivations and experiences as well as commonalities. Results obtained from the study were evaluated and interepreted with the support of the extant literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBir hüzün turizmi destinasyonu olan Gelibolu yarımadasını ziyaret eden turistlerin motivasyon ve deneyimlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of motivation and experiences of tourists visiting Gallipoli peninsula being a dark tourism destination
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-03-23
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism species
dc.subject.ytmSadness
dc.subject.ytmDark tourism
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmExperiential tourism
dc.subject.ytmÇanakkale-Gelibolu
dc.subject.ytmGallipoli Peninsula
dc.identifier.yokid10141317
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475267
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess