Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Bahattin
dc.contributor.authorKiliç, Gül Damla
dc.date.accessioned2021-04-12T10:47:55Z
dc.date.available2021-04-12T10:47:55Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-03-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/514965
dc.description.abstractOtellerin açık büfe restoranlarında turistlerin yemek yeme davranışlarını (yemek tüketim miktarı ve tüketim içeriği) incelemek ve bu bağlamda turistlerin tatildeyken davranışlarını değiştirme eğilimi ve yerel yemek tüketme eğilimlerinin otellerin açık büfelerinde tükettikleri yiyecek miktarına ve içeriğine etkisini anlamak bu tez çalışmasının amacını oluşturmaktadır. Antalya'da iki farklı her şey dahil resort otelde konaklayan 280 yabancı turist örnekleme dahil edilmiştir. İlgili literatürden yenilik korkusu (neofobi), motivasyonlar, algılanan risk, tüketimin içeriği ve tüketim miktarına dair ölçeklerden yararlanılmıştır. Fakat literatürde tatildeyken davranışları değiştirme ile ilgili ölçek hazır bulunmadığı için bu çalışma kapsamında çalışmanın amacına uygun olarak geliştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizleri ile ölçeklerin güvenilirliği ve geçerliliği gösterilmiştir. Çalışma modelindeki değişkenler arasında öngörülen ilişkileri test etmek üzere önce korelasyon analizi ardından da regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Korelasyon analizi sonucunda yenilik korkusu ve algılanan risk ile motivasyonlar arasında negatif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Tüketimin içeriği ile motivasyonlar arasında ise pozitif yönlü olumlu bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca davranışı değiştirme eğilimi ile tüketim miktarı arasında da pozitif yönlü ve olumlu bir ilişkinin olduğu görülmektedir. Regresyon analizi sonucunda da yenilik korkusunun ve algılanan riskin motivasyonlar üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu görülmüştür. Diğer taraftan motivasyon boyutlarının tüketimin içeriğini etkilediği tespit edilmiştir. Davranışı değiştirme eğiliminin tüketim miktarı üzerinde etkili olduğu yapılan regresyon analizi ile desteklenmiştir. Bu çerçeveden bakıldığında motivasyonların özellikle her şey dahil otellerde yiyecek tüketimi konusunda önemli olduğu anlaşılmaktadır. Elde edilen bulgular ışığında uygulamacılara ve ileriki araştırmacılara öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Gastronomi, Gastronomik Deneyim, Yerel Yiyecek, Tüketim Miktarı,Tüketimin İçeriği, Davranışı Değiştirme Eğilimi.
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to examine the behavior of tourists eating habits (consumption amount and consumption content) in open buffet restaurants and to understand the tendency of tourists to change their behaviors while on holiday and the tendency of consuming local food to influence the quantity and content of food consumed in open buffets of hotels. 280 foreign tourists staying at in two different all-inclusive resorts in Antalya are included in sample. Food neophobia, motivations, content of consumption, amount of consumption were employed from relevant literature. But there is not found the scale of changing behavior tendency literature, the scale is developed for the purpose of the thesis. First the reliability and validity of the scales were demonstrated using appropriate analyses of the data. Then correlation analysis and regression analysis were performed in order to test the anticipated correlations between the variables in the study model. As a result of the correlation analysis, it was identified that there is a negative relationship between food neophobia and perceived risk among the motivation. There is a correlation between content of consumption and motivations. It is also seen that there is positive relationship between the tendency to changing behavior and amount of consumption. As result of the regression analysis it was found that food neophobia and perceived risk have a significant effect on the motivations. On the other hand, it has been found that motivation dimensions influence the content of consumption. It was supported by the regression analysis that the tendency to change behavior was influential on the amount of consumption. From this perspective, it is understood that motivation is especially important for food consumption in all-inclusive hotels. In the light of findings, recommendations have been brought to the attention of future implementers and researchers.Keywords: Gastronomy, Gastronomic Experience, Local Food, Amount of Consumption,Content of Consumption, Tendency to Changing Behavior.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTuristlerin her şey dahil otellerde yerel yiyecek tüketim davranışları: Antalya`da bir araştırma
dc.title.alternativeTourists eating tendecies of local foods: A study on visitors staying in all iclusive hotels in Antalya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-12
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmCustomer behavior
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmFood and beverage
dc.subject.ytmConsumption behaviours
dc.subject.ytmEating attitudes
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmAll inclusive
dc.subject.ytmAntalya
dc.identifier.yokid10138928
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid452000
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess