Show simple item record

dc.contributor.advisorÇizel, Beykan
dc.contributor.authorCeylan, Demet
dc.date.accessioned2021-04-12T10:47:27Z
dc.date.available2021-04-12T10:47:27Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/514858
dc.description.abstractAraştırmacılar destinasyon imajının çok boyutlu ve karmaşık tutum yapısına sahip olduğu konusunda fikir birliğine sahiptir. Sosyal psikoloji, bilişsel, duyuşsal ve davranışsal olmak üzere 3 tutum bileşenini ele almaktadır. Bu araştırma, (i) tüm tutum bileşenlerini içeren bütünsel ölçek geliştirerek , (ii) parselleme tekniği ile derinliği arttırılmış bir ölçüm aracı geliştirerek ve (iii) bu ölçeği İngiliz, Alman ve Rus turistler ile 3 milliyet üzerinde milliyetler arası farksızlığı test ederek literatüre üç alanda katkı sağlamaktadır. Araştırma 2017 yaz aylarında Antalya havalimanında Antalya'ya tatil amaçlı seyahat eden İngiliz, Alman ve Rus toplam 1495 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Antalya Türkiye'nin güneyinde Akdeniz kıyısında bulunan mevsimsel bir kitle turizm destinasyonudur.
dc.description.abstractResearchers agree that destination image is a multi-dimensional and complex structure of attitude. Social psychology suggests that attitudes are composed of affective, cognitive, and conative components. This study contributes to literature with (i) scale development integrating 3 explanatory dimensions of destination image; (ii) utilization of item parceling technique enabling extended depth with sub scales and (iii) by providing supporting evidence that this measurement scale is invariant thus applicable for 3 nationalities namely British, German and Russian tourist. The survey is carried in summer 2017 at Antalya Airport with a total of 1495 British, German and Russian respondents visiting Antalya region for holiday purposes. Antalya is a seasonal mass tourism destination located in south of Turkey by the Mediterranean coast.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTesting destination image scale invariance among British, German and Russian tourists: A multigroup confirmatory factor analysis
dc.title.alternativeDestinasyon imaj ölçeğinin İngiliz, Alman ve Rus turistler arasında farksızlığının test edilmesi: Çoklu grup doğrulayıcı faktör analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-08
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmCognitive behaviours
dc.subject.ytmAffective behaviours
dc.subject.ytmFactor analysis
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10189666
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid526486
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess