Show simple item record

dc.contributor.advisorErturgut, Ramazan
dc.contributor.authorGürler, Hasan Emin
dc.date.accessioned2021-04-12T10:47:14Z
dc.date.available2021-04-12T10:47:14Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/514803
dc.description.abstractHavayolu endüstrisi, Türkiye'de ve dünya genelinde en hızlı büyüyen ve küresel ekonominin yanı sıra turizme ve ülkelerin Gayri Safi Yurtiçi Hâsılalarına önemli katkılar yapan endüstrilerden birisidir. Son yıllarda söz konusu endüstride, uluslararası kuruluşların tahminlerinin üzerinde gelişmeler yaşanmaktadır. Bu durum, yoğun rekabet ortamında ayakta kalmak ve sürdürülebilir rekabet avantajı elde etmek isteyen firmalar için kaliteli hizmetler sunarak mevcut müşterileri elde tutmalarını ve potansiyel müşterileri kendilerine çekmelerini zorunlu kılmaktadır. Bununla birlikte müşterilerin aldıkları hizmete ilişkin kalite algılamaları, onların tatmin düzeylerini etkileyebilmektedir. Bu nedenle bu çalışmada; havayolu ulaşımını tercih eden X kuşağı ve Y kuşağı müşterilerin memnuniyet düzeylerinin ölçülmesi ve karşılaştırılması amaçlanmıştır. Verilerin elde edilmesi için anket formu hazırlanmış ve yüz yüze görüşme yöntemiyle veriler elde edilmiştir. Anket formu, Antalya Havalimanı iç hatlar gelen-giden yolcu bölümündeki yolculara uygulanmıştır. Çalışmada; Frekans ve Yüzde analizleri, Güvenilirlik analizi, Faktör analizi, Normallik analizi, Ki-Kare Bağımsızlık Testi, Bağımsız İki Örneklem T Test ve Çoklu Regresyon Analizi yapılmıştır. Sonuç olarak; X kuşağı ve Y kuşağı katılımcıların memnuniyet düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu, X kuşağı katılımcıların memnuniyet düzeylerinin Y kuşağı katılımcılara oranla kısmen daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe airline industry is one of the fastest growing industries in Turkey and worldwide and is one of the industries that make significant contributions to the global economy as well as to tourism and the Gross Domestic Product of the countries. In recent years, there has been an improvement over the estimates of international organizations. This situation has made it mandatory for firms, which want to survive in a highly competitive environment and obtain sustainable competitive advantage, to offer high-quality services and retain existing customers and attract potential customers. However, customer's perceptions of service quality can affect their level of satisfaction. Fort his reason, in this study it was aimed to measure and compare the satisfaction levels of the generation X and generation Y customers who prefer air transportation. In order to obtain the data, a questionnaire was prepared and data were obtained by face to face survey method. The questionnaire form was applied to the passengers in the domestic passenger departure section of Antalya Airport. Frequency and Percentage Analysis, Reliability Analysis, Factor Analysis, Normality Analysis, Chi-Square Independence Test, Independent Two-Sample T Test and Multiple Regression Analysis were performed in the study. As a result, it was found that there was a statistically significant difference between the satisfaction levels of the generation X and generation Y participants and that the satisfaction levels of the generation X participants were slightly higher than the generation Y participants.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHavayolu ulaşımını tercih eden x ve y kuşağı müşterilerin memnuniyet düzeylerinin ölçülmesi
dc.title.alternativeMeasurement of satisfaction levels of generation x and generation y who prefer airline transportation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-19
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAirline transport
dc.subject.ytmAirlines
dc.subject.ytmGeneration X
dc.subject.ytmGeneration Y
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmGenerations
dc.subject.ytmAir transportation
dc.identifier.yokid10148830
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524479
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess