Show simple item record

dc.contributor.advisorAlbayrak, Tahir
dc.contributor.authorYaşar, Sidal
dc.date.accessioned2021-04-12T10:47:13Z
dc.date.available2021-04-12T10:47:13Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/514798
dc.description.abstractBu çalışmada, Türkiye'de seyahat eden yerel sırt çantalı turistlerin demografik özellikleri, seyahat ve konaklama tercihleri, sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve seyahat motivasyonları araştırılarak turistlerin seyahat motivasyonlarına dayalı bir pazar bölümlendirmesi yapılması hedeflenmiştir. Bu bağlamda, 2018 yılının Ocak ve Mart ayları arasında Facebook üzerinden sırt çantalı temalı yedi farklı topluluğa yapılan çevrim içi anket çalışması, 271 kişinin katılımı ile sonuçlanmıştır. Yapılan analizler sonucunda Türkiye'deki sırt çantalı turistlere dair yedi ayrı motivasyon faktörü tanımlanmıştır: Rahatlama, Kültürel Gelişim, Yol Kültürü, Özgürlük, Kişisel Gelişim, Sosyal Gelişim ve Sosyal Katılım. Akabinde yapılan K-means kümeleme analizi sonucunda farklı motivasyonlara sahip dört farklı sırt çantalı turist grubu belirlenmiştir. 1) Salt Gezginler; 2) Yalnızlık Arayanlar; 3) Kendini Geliştirmek İsteyenler; 4) Sosyal Gelenekselciler
dc.description.abstractThis study aimed to make a motivation-based segmentation of the domestic backpacker market in Turkey by examining backpackers' demographic characteristics, travel and accommodation preferences, social media usage habits and travel motivations. In this regard, an online survey was conducted on seven different backpacker specific communities on Facebook which resulted in the participation of 271 individuals. As a result of the analyses, seven underlying motivational factors of Turkish backpackers were extracted: Relaxation, Cultural Growth, Road Culture, Independence, Personal Growth, Social Growth and Social Attendance. Following, K-means cluster analysis identified four distinct backpacker groups with different travel motivations. 1) Absolute Explorers; 2) Loneliness Seekers; 3) Self-developers; 4) Social Traditionalists.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleBackpackers in Turkey: Motivation based segmentation
dc.title.alternativeTürkiye'deki sırt çantalılar: Motivasyon temelli bölümleme
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-25
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmTravel
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.subject.ytmOccommodation
dc.subject.ytmTourists
dc.identifier.yokid10184020
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524704
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess