Show simple item record

dc.contributor.advisorMangır, Mine
dc.contributor.authorErgin, Birgül
dc.date.accessioned2020-12-30T09:53:00Z
dc.date.available2020-12-30T09:53:00Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/513538
dc.description.abstractBu araştırma. lise öğrencilerinin cinsel bilgi düzeyleri, cinsel eğitime ilişkin beklentileri ile-anne- babaların cinsel eğitim konusundaki tutumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma Ankara II Merkezinde orta sosyo-ekonomik düşeyden seçilen liselerin 1. 2. ve 3. sınıflarına devam eden öğrenciler ve anne-babaları üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini 90 kız ve 90 erkek olmak üzere toplam 180 öğrenci ve ayrıca 158 anne 158 baba olmak üzere toplam 316 ebeveyn oluşturmuştur. Araştırmada öğrenci ve ebeveynlere ayrı ayrı soru formu uygulanmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel değerlendirmesinde `Khi-Kare analizi`, Khi-Kare analizinin yapılmadığı durumlarda `G Önemlilik Testi` uygulanmıştır. Gençlerin cinsiyetleri ile ilk cinsel bilgileri aldıkları dönem arasındaki farkın (p<0.01) ve devam ettikleri sınıf ile okullardaki ders programında cinsel eğitime yer. verilmesini isteme durumları arasındaki farkın önemli olduğu bulunmuştur (p<0.05). Ayrıca anne- babaların eğitim durumlarına göre çocuklarının cinsel eğitim almasına ilişkin görüşleri arasındaki farkın ise önemsiz olduğu saptanmıştır (p>0.05). ANAHTAR KELİMELER : Cinsel Bilgi Düzeyi, Cinsel Eğitim Beklentisi, Anne-Baba Tutumları
dc.description.abstractThis research is done for determining high school students' level of sexuel knowledge, their exceptions about education and their parents' attitude about sex. This research is applied on the students who attend to the high schools which are middle socio economic level, and on these students' families. This search is based on 90 girls, 90 boys total 180 students and apart from this, 158 mothers, 158 fathers total 316 parents. Each parent and student is applied different question forms for this search. `Khi- Square test` -if it's impossible G importance test- is used for statistical evaluation of the results. It is found out that the difference between young people's sex and the period when they learned their first sexual knowledge (p<0.01); and the difference between the classes they attend and their willing to take sexual training among their lesson programme is important (p<0.05). It is understood that wheather their education level is, the difference between the parents' attitude about their childrens' sexual education is unimportant (p>0.05). KEYWORDS : Sexual Knowledge Level, Sexual Education Exception, Parents' Attitudeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinin cinsel bilgi düzeyleri, cinsel eğitime ilişkin beklentileri ile anne-babaların cinsel eğitim konusundaki tutumları üzerine bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmSexual education
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmStudents
dc.identifier.yokid28799
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid28799
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess