Show simple item record

dc.contributor.advisorHarmandar, Mansur
dc.contributor.authorCan, Şendil
dc.date.accessioned2020-12-03T13:42:26Z
dc.date.available2020-12-03T13:42:26Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/51070
dc.description.abstractÖZET Doktora Tezi RESMİ VE ÖZEL LİSELERDEKİ KİMYA EĞİTİMİ DÜZEYİNİN ARAŞTIRILMASI (ANTALYA İLİ ÖRNEĞİ) Şendil CAN Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Kimya Eğitimi Bilim Dalı Danışman : Pro£ Dr. Mansur HARMANDAR Betimsel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmanın amacı; Resmi ve Özel Liselerdeki Kimya Eğitimi düzeyinin Kimya Öğretmenlerinin görüşleri alanarak aşağıda belirtilen yönlerden araştırılması, ortaöğretim Kimya Eğitiminde karşılaşılan güçlüklerin ve bunların çözümü için gerekli önerilerin neler olduğunun belirlenmesidir. Böylece öğretmenlerin karşılaştığı zorluklara ilişkin, yetkililerin daha objektif ve gerçekçi yaklaşımlarına katkı sağlanması, ve gelişen teknolojik değişimde öğretmenlerimizin kendilerini geliştirmeleri konusuna dikkat çekilmesi amaçlanmıştır. Sınıf mevcutları, öğrencilerin oturma düzenleri, cinsiyet farklılıkları, okulun fiziki yapısı, öğretmenlerin maaşı, Kimya ders saati, müfredat konularından bazılarının üniversite giriş sınavında çıkmayışı, laboratuvar, kaynak, araç-gereç, kullanılan ders kitabı, Kimya öğretmenlerinin kimya öğretiminde karşılaştığı sorunlar, öğretim yöntemleri, konuları günlük yaşantı ile bağdaştırma, öğrencilerin dersteki aktiviteleri ve okuldaki bilgisayar sayısı ve kullanım düzeyi açısından bir durum tespiti ve karşılaştırma yapmak için Resmi Liseler ile Özel Liselerdeki Kimya öğretmenlerinin görüşleri alınmıştır. Çalışmanın örneklemini; Antalya İli merkezi ile özel okulların bulunduğu ilçelerdeki Resmi ve Özel Liselerde görev yapan toplam 136 Kimya öğretmeni (1 12' si Resmi, 24' ü Özel Liselerde) oluşturmaktadır. Uygulama, 2002-2003 öğretim yılının ikinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Kimya öğretmenlerine bir anket uygulanmıştır. Bu anket formu; Bilgi Formu ve Eğitim Düzeyi Belirleme Anketi (EDBA) olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde frekans ve yüzde dağılım; araştırma hipotezlerinin test edilmesinde ise %2 (Ki-kare) Bağımsızlık Testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlarda, Resmi Liseler ile Özel Liselerdeki Kimya öğretmenlerinin görüşleri arasında yukarıda belirtilen bazı kriterlerde bağımlılık olduğu, bazılarında ise bağımlılık olmadığı tespit edilmiştir. 2004, 182 sayfa Anahtar kelimeler : Kimya eğitimi, lise kimyası, öğrenme, öğretme, resmi lise, özel lise
dc.description.abstract11 ABSTRACT Ph. D. Thesis RESEARCHING THE QUALITY OF CHEMISTRY EDUCATION AT THE PUBLIC AND PRIVATE HIGH SCHOOLS (THE SAMPLE OF ANTALYA CITY) Şendil CAN Atatürk University Graduate School of Natural and Applied Sciences Department of Chemistry Education Supervisor : Prof. Dr. Mansur HARMANDAR The aim of the present research which was' done with the technique of descriptive researching is to study the quality of chemistry education in fields, wich are shown the following, of the process at the public and private high schools m the view of chemistry teacher's ideas, and to determine the solution proposals under the light of findings. In this way, it is aimed to call attention to the authorized education administrators about the teachers' obstacles are met and to inform about the technical developments to be obtained and to be used in the teaching process by the teachers. The sample of this study is constituted of 136 chemistry teachers from the public and private high schools in city center and many towns of Antalya. 112 of them are the ones working at public high schools whereas the 24 of them are working at private high schools. The questionnarie developed by the researcher was carried out to mentioned chemistry teachers working at high schools in the spring term of 2002-2003 teaching session and then evaluated at the same time. The questionnarie is consist of two parts questions including personel information and educational quality determination. Shortly the items of this questionnarie are such as; the population of the classrooms, the students' distribution and the sitting places in the classrooms, the genders, the physical structure and the capacity of the school, the teachers' salaries, howmany hours of chemistry lesson the schools have in a week, critising the contents of chemistry lessons in the curriculum if they are macthing with the questions at the university entrance examination, the laboratory facilities, the students' and the teachers' books are being used in the process, hardware and software oportinuties, teachers' complains and the problems are being met during the chemistry teaching process, teaching techiques are being applied, questioning the chemistry subjects if they are matching with the active and practical lives of the students, their classroom activities and the computers the schools have or not. Frequency percentage for the evaluation of data optained and the ^ (Khi-square) none depended testing technique for the testing of hypothesis were used, respectively. Present results show that some viewpoints of chemistry teachers working at public high scholls and private high scholls are depended one another whereas some others are not. 2004,182 pages Keywords : Chemistry education, chemistry high school, learning, teaching, public high school, private high schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKimyatr_TR
dc.subjectChemistryen_US
dc.titleResmi ve özel liselerdeki kimya eğitimi düzeyinin araştırılması (Antalya ili örneği)
dc.title.alternativeResearching the quality of chemistry education at the public and private high schools (the sample of Antalya city)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKimya Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid174141
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid155622
dc.description.pages192
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess