Show simple item record

dc.contributor.advisorDikici, Ramazan
dc.contributor.authorTatar, Enver
dc.date.accessioned2020-12-03T13:39:51Z
dc.date.available2020-12-03T13:39:51Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-12-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/50891
dc.description.abstractBu araştırma iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda amaç; ortaöğretim öğrencilerinin ikiliişlem ve özellikleri konusundaki öğrenme güçlüklerini belirlemek, ikinci kısımdaki amaç iseikili işlem ve özellikleri konusunun öğretiminde öğrenme stili ve beyin yarıkürelerinin dikkatealındığı 4MAT öğretim yönteminin etkinliğini belirlemektir.Araştırmanın ilk kısmında durum çalışması deseni kullanılmıştır. Bu kısmın örnekleminiErzurum Ziya Gökalp Lisesi ve Mehmet Akif Ersoy Lisesinde 2004-2005 eğitim-öğretimyılında öğrenim gören sırasıyla 79 ve 39 dokuzuncu sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 118öğrenci ve 8 ortaöğretim matematik öğretmeni oluşturmaktadır. İkinci kısmın örneklemini ise,Erzurum Ziya Gökalp Lisesinin iki farklı şubesindeki 58 dokuzuncu sınıf öğrencisioluşturmaktadır. Şubelerden biri, 4MAT öğretim yönteminin kullanılacağı deney grubu; diğeriise geleneksel öğretimin yapılacağı kontrol grubu olarak seçilmiş ve bu seçim rasgeleyapılmıştır. Eşitlenmemiş kontrol gruplu deseninin kullanıldığı çalışmanın bu kısmında,2005-2006 eğitim-öğretim yılının birinci döneminde 2 hafta süreyle uygulama yapılmıştır.Araştırmanın verileri; ?matematik bilgi testi?, ?matematik tutum ölçeği?, ?ikili işlem veözellikleri bilgi testi? olmak üzere başlıca üç ölçek ve mülakatlardan elde edilmiştir.Öğrencilerin ikili işlem ve özellikleri konusundaki öğrenme güçlüklerini belirleme aşamasındaelde edilen verileri analiz etmek için yüzde ve frekans kullanılmıştır. Ayrıca yapılanmülakatların verileri betimsel analiz ile değerlendirilmiştir. Araştırmada öne sürülen hipotezintest edilmesinde ?bağımsız grup t-testi? kullanılmıştır. Araştırmanın birinci kısmına ait verilerinanalizi sonucunda öğrencilerin çoğunlukla ikili işlemin özelliklerini öğrenmede güçlüklere sahipoldukları tespit edilmiştir. İkinci kısımdaki verilerin analizi sonucunda ise, ikili işlemkonusunun öğretiminde 4MAT öğretim yönteminin geleneksel öğretim yöntemine göre dahaetkili olduğu belirlenmiştir.2006, 129 sayfaAnahtar Kelimeler: İkili işlem, soyut cebir, öğrenme güçlüğü, öğrenme stili, beyinyarıküreleri, 4MAT öğretim yöntemii
dc.description.abstractThe study consists of two stages. The aim of first stage is to diagnose learning difficulties ofhigh school students in binary operation and its properties. The aim of second stage is todetermine effectiveness of the 4MAT teaching method which took into consideration learningstyle and brain hemisphere in teaching binary operation and its properties.Case study design was used in first stage of the study. Sampling of this stage consisted of total118 grade 9 students who studying in Erzurum Ziya Gökalp High School (N=79) and MehmetAkif High School (N=39) in 2004-2005 educational term and 8 high school mathematicsteachers. Sampling of second stage consisted of total 58 grade 9 students who were in twodifferent classes in Ziya Gökalp High School. One of the classes was randomly selected asexperimental group in which 4MAT teaching method was used. . This stage of the study, inwhich nonequational control group design was used, was carried out for two weeks in the firstsemester 2005-2006 education seasons. The data were obtained by three instruments whichinvolved ?mathematics knowledge test?, ?mathematics attitude test?, ?binary operation and itsproperties knowledge test? and interviews.In order to analyse the obtained data by diagnosing learning difficulties in binary operation andits properties, percentage-frequency was used. The interview data were evaluated by descriptiveanalysis. In order to test research hypothesis ?independent group t-test? were used. The resultsshowed that the students had learning difficulties in properties of binary operation and that4MAT teaching method was more effective than traditional teaching method in teaching binaryoperation.2006, 129 pagesKeywords: Binary operation, abstract algebra, learning difficulty, learning style, brainhemisphere, 4MAT teaching methodien_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleİkili işlem kavramı ile ilgili öğrenme güçlüklerinin belirlenmesi ve 4MAT yönteminin başarıya etkisi
dc.title.alternativeDiagnosing learning difficulties in binary operation and the effect of 4MAT method on achievement
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-12-01
dc.contributor.departmentMatematik Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid154416
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid181452
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess