Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakır, Ahmet
dc.contributor.authorAkin, Sitki
dc.date.accessioned2020-12-03T13:35:49Z
dc.date.available2020-12-03T13:35:49Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/50656
dc.description.abstractBu çalışma probleme dayalı öğrenme yönteminin çevre kimyası dersinde çevre sorunlarının öğretimi ve bu yöntemin öğrenciler üzerine olan etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın örneklemini Atatürk üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programında okuyan 58 üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Yarı deneysel yöntemin kullanıldığı bu çalışmada rasgele seçilen 31 öğrenciye probleme dayalı öğrenme (deney grubu), 27 öğrenciye ise geleneksel yöntem (kontrol grubu) uygulanmıştır. Bu amaçla 2007-2008 öğretim yılının birinci döneminde 14 hafta süreyle anız yangınları, motorlu taşıtlardan kaynaklanan çevre sorunları ve ozon tabakasındaki incelme çevre sorunları ve kontrolleri hakkındaki kavramları öğretmek üzere deney grubuna probleme dayalı öğrenme, kontrol grubuna ise geleneksel yöntem uygulanmıştır. Araştırmanın verileri ?Anız Yangınları, Motorlu Taşıtlardan Kaynaklanan Çevre Sorunları ve Ozon Tabakasındaki İncelme Kavram Testi?, ?Bilimsel İşlem Beceri Testi? ve ?Öğrenci Görüşleri Anketi? olmak üzere başlıca üç ölçekten elde edilmiştir. Araştırmada ileri sürülen hipotezleri test etmek üzere eşleştirilmiş t-testi kullanılmıştır. Sonuç olarak çevre sorunlarının öğretiminde probleme dayalı öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre daha başarılı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, probleme dayalı öğrenme yönteminin uygulandığı öğrencilerin bilimsel işlem becerilerinde de kontrol grubunun aksine önemli bir gelişme gözlenmiştir. Mevcut çalışmada ilaveten çevre kimyası dersini alan kontrol ve deney grubunun tüm öğrencilerine çevre sorunlarına karşı tutumlarını ölçmek üzere dönem başında ve de dönem sonunda bir anket uygulanmıştır. Dönem başında ve sonunda uygulanan anket sorularına verilen cevaplar değerlendirildiğinde dönem sonunda öğrencilerin çevreye karşı tutumlarında olumlu bir değişimin olduğu belirlenmiştir
dc.description.abstractThis study aimed at application of problem-based learning to environmental problems in environmental chemistry course and also determining the effect of this teaching approach. The sample of the study was composed of 58 undergraduates from the Primary Science Education Departments of Kazım Karabekir Education Faculty of Atatürk University. The study was designed as quasi-experimental, and 31 students were in the experimental group, while 27 students in the comparison group. The titles were taught were stubble fires, ozone layer depletion and environmental problems caused by vehicles. During 2007-2008 academic year for 14 weeks period, problem-based learning was administrated in the experimental group, while a traditional teaching approach was employed in the comparison group. The data was collected through three scales called ?Stubble Fires, Environmental Problems Caused by Vehicles, and Ozone Layer Depletion Concept Test?, ?Scientific Process Skills Tests? and ?Students? Views Questionnaires?. The results are analyzed and compared by independent sample t-test. The findings indicate that experimental group was performed better than comparison group. Moreover, scientific process skills were much better in the problem-based learning student?s compared to the control group students. All of the participants also showed improvement in the attitudes towards the environmental problems when compared with their pre-test results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnız yangınları, ozon tabakasındaki incelme ve motorlu taşıtlardan kaynaklanan çevre sorunlarının probleme dayalı öğrenme yöntem ile öğretimi
dc.title.alternativeTeaching environmental problems caused by stubble fires, ozon layer depletion and vehicles through problem-based learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKimya Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid306098
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid177747
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess