Proje tabanlı öğretim yönteminin öğrencilerin elektrik konusu akademik başarılarına, fiziğe karşı kutumlarına ve bilimsel işlem becerilerin etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Turgut, Ümit | |
dc.contributor.advisor | Büyükkasap, Erdoğan | |
dc.contributor.author | Altun, Sema | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T13:35:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T13:35:26Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/50633 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, proje tabanlı öğretim yönteminin Fen Bilgisi Öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin elektrik konusu başarıları, bilimsel işlem becerileri ve fizik dersine karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yarı deneysel eşdeğer olmayan gruplar ön test son test deney deseninin kullanıldığı çalışmanın, örneklemini 2006-2007 eğitim öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Bayburt Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programına kayıt yaptıran doksan birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Fizik dersinin elektrik konusu bu öğretim yılının ikinci dönemi boyunca deneysel grupta proje tabanlı öğretim yöntemi, kontrol grubunda ise öğretmen merkezli geleneksel öğretim yöntemi kullanılarak işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak elektrik konusu başarı testi, fiziğe karşı tutum testi ve bilimsel işlem başarı testi olmak üzere üç çoktan seçmeli test kullanıldı. Bu üç çoktan seçmeli test, dönemin başlangıcında ve sonunda her iki gruba ön test ve son test olarak uygulandı. Ayrıca, proje tabanlı öğretim yönteminin uygulandığı deneysel gruptaki sınıf atmosferini ortaya koymak için dönem boyunca araştırmacı tarafından tutulan gözlem notları ve deneysel gruptan seçilen beş öğrenciyle yapılan 30-40 dakikalık mülakatlardan faydalanılmıştır. Üç testten elde edilen ön test ve son test verileri tekrarlanmış ölçümler, çok değişkenli varyans analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. İstatistiksel analiz, öğrencilerin fiziğe karşı tutum, elektrik başarısı ve bilimsel işlem başarısı açısından, deney grubu ve kontrol grubu arasında istatistiksel olarak önemli farklar olduğunu göstermiştir. Ayrıca nitel bulguların deneysel sonuçlarla paralellik taşıdığı, proje tabanlı öğretim yönteminin öğrencilerin öğrenmelerine katkı sağladığı ve onların fiziğe karşı tutumları ve araştırma becerilerinin gelişimine yardımcı olduğu düşüncesini desteklediği belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | In the study, it was aimed to investigate the effect of project based learning on the first year science undergraduates? attitude toward physics, electricity achievement, and development of scientific process skills. In these quasi-experimental nonequivalent groups pretest-posttest design study, the sample consisted of total of ninety first year science undergraduates enrolled in the Science Teacher Training Department in Bayburt Education Faculty of Ataturk University, in 2006?2007 academic year. The electricity was taught using the project based learning in the experimental group, while traditional teacher-centered instruction was followed in the control group through the second semester. The data was collected through three different the electricity achievement test, the attitude toward physics test and the scientific process skills test. These three electricity tests were administered to the experimental and the control group students at the beginning and end of the course as pretest and posttest. In addition, to explore further the in-class atmosphere of the experimental group, the observation notes taken by the researcher through all semester and the semi-structured interviews of 30-40 min conducted with the purposely selected five students from experimental group were used. Pretest and posttest scores collected by the three tests were statistically analyzed applying the repeated measures multivariate analysis of variance (MANOVA). The statistical analysis showed that there were statistically significant differences between experimental and control group with respect to students? attitude toward physics, electricity achievement and scientific process skills. Furthermore, it was found that the qualitative findings that confirm the experimental results support the idea that the project based learning enhanced the students? learning and helped their attitudes toward physics and research skills to improve. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Fizik ve Fizik Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Physics and Physics Engineering | en_US |
dc.title | Proje tabanlı öğretim yönteminin öğrencilerin elektrik konusu akademik başarılarına, fiziğe karşı kutumlarına ve bilimsel işlem becerilerin etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of the effect of project based learning method on students? electricity academic achievement, attitude toward physics and scientific process skills | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Electricity | |
dc.subject.ytm | Scientific process skill | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Project based learning method | |
dc.subject.ytm | Physics education | |
dc.identifier.yokid | 315008 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 232823 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |