Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Mustafa
dc.contributor.authorGüven, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-30T08:58:59Z
dc.date.available2020-12-30T08:58:59Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2020-09-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/505696
dc.description.abstractBu araştırmada İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesine devam eden Öğrencilerin Önemli gördükleri sorunların neler olduğu ve bu sorunlar üzerinde öğrencilerin cinsiyetlerinin, devam ettikleri sınıf ve bölümün, anne ve babalarının öğrenim durumu ve ailelerinin gelir düzeyinin önemli bir etkisinin olup olmadığı ine elenmiştir.Araştırmanın evrenini 1908-1989 Öğretim Yılı Bahar Döneminde İnönü Üniversitesi Eğitire Fakültesine bağlıî Eğitim Bilimleri (Psikolojik Danışma ve Rehberlik), Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Fen Bilimleri Eğitimi (Kimya öğretmenliği) ve Resim-İş Eğitimi bölümlerinde öğrenim gören 494 öğrenci olu.şturmaktadır, Araştırmada veri toplamak için ayrıca bir Örneklem grubu oluşturma yoluna gidiİmeyerek uygulama sırasında, sınıfta bulunan tüm öğrenciler araştırma kapsamına alınmıştır. Eğitim Fakültesinin her bölüm ve sınıfından araştırma kapsamına alman 175 kız, 225 erkek olmak üzere toplam 400 öğrenci araştırmanın örneklemeni oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmanın bağımlı değişkeni olan öğrenci soranlarının belirlenmesi için Bayınur ve Kılıççı (1976) tarafından yüksek öğrenim öğrencileri, .için uyarlanan `Problem Envanteri Y Form` kullanılmış tır. Okul yaşamı, gelecek, aile ve ev yaşamı, başkalarıyla, ilişki kurma ve arkadaşlık yaşamı, benlik ve iç yaşam, sağlık ve beden gelişimi ile ilgili problem alanlarından oluşan bu. envanter öğrencilerinsorunlarını belirleme,ye yönelik bir ön çalışmayla bu a-raştırraa için yeniden düzenlenmiştir. Araştırmanın baifimsiz değişkenleri hakkında bilgi toplamak için de araştırmacı tarafından geliştirilen `Öğrenci Kişisel Bilgi formu` kullanılmıştır.Toplanan verilerin analizinde `Varyana Analizi` ile t-testi tekniklerinden yararlanılmıştır.Bu araştırma eki elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir:1.Öğrencilerin sorunlarının okul yaşamı problem alanında daha çok yoğunlaştığı ve bunu sırası ile gelecek, başkalarıyla ilişki kurma ve arkadaşlık yaşamı, benlik ve iç yaşam, aile ve ev yaşamı, sağlık ve beden gelişimi problem alanlarının izlediği ortaya çıkmıştır.2.Öğrencilerin sorunlarının artması ya da azalması üzerinde cinsiyetin önemli .< bi it. at ki si görülmemiştir.3.Öğrencilerin sorunlarının artması ya da azal-ması üzerinde devam ettikleri sınıfın Önemli bir etkisi görülmemiştir.■4.Öğrencilerin sorunlarının artması ya da azal- . ması üzerinde devam ettikleri bölümün Önemli bir etkisi görülmemiştir.5« Öğrencilerin sorunlarının artması ya da azalması üzerinde Malatya'da kalınan yerin önemli bir etkisi görülmemiştir.6. Öğrencilerin sorunlarının artması ya da azalması üzerinde babanın öğrenim dununu mn önemli bir etkisi görülmüştür. Öğrencilerin sorunları babalarının öğrenim durumuna göre karşılaştırıldığında, en sorunlu grup olarakbabası o kur-ya zar olmayan grup bulunmuştur.7.Öğrencilerin sonullarının artması veya azalması üzerinde annenin öğrenim durumunun önemli bir etkisi görülmemiştir.8.Öğrencilerin sorunlarının artması veya azalması üzerinde ailenin gelir düzeyinin önemli bir etkisi görülmüştür. Öğrencilerin sorunları ailelerinin gelir düzeyine göre karşılaştırıldığında, ailesinin gelir düzeyi orta olan öğrencilerle ailesinin gelir düzeyi düşük olan öğrencilerin sorunları arasındaki fark ise önemli bulunmuştur. Yani ailesinin gelir düzeyi düşük olan öğrencilerin ailesinin gelir düzeyi orta olan öğrencilere göre daha sorunlu olduğu ortaya çıkmıştır.Bu araştırmada elde edilen bulgulardan, üniversite de öğrencilere sunulan hizmetlerin. daha yeterli ve verimli bir duruma getirilmesi gereği ortaya çıkmaktadır. Ayrıca öğrencilerin psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin verilmesini gerektiren çok sayıda sorunlarının olduğu ve bu sorunların artması veya azalması üzerinde babanın öğrenim durumu ile ailesinin gelir düzeyinin önemli bir etkisinin olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of the present research is to find out which problems are important for students attending Faculty of Education, İnönü University and to examine if these problems differ according to students' sex, grade, department, parents1 level of education and family income.Population includes 494 students attending Departments of Educational Sciences (Psychological Counseling and Guidance), the Education of Turkish Language and Literature, the Education of Science (Chemistry Teaching) and the Education of Painting,Faculty of Education, İnönü Universty in Spring Term of School year 1980-1939*Sample of the research included all the students present in class when instrument was administered. Sample included 175 girls and 225 boys.To gather data student problems, dependent variable of the research `Problem Inventory Y Form` adapted to college students by Baymur and Kılıççı(1976). This Inventory which includes problem fields such as, school life, anxiety for the future, family life, interpersonal relationships and friendship, self-consept and inner world and health has been revised according to the result of a pilot study. To gather data about independent variables of the research `Student Personal Information Questionnaire` developed by the researcher has been employed.For data analysis `One Way Analysis of Variance` and `t—test` have been utilised.Findings of this research can be summarised as follows:1.Students most important problems are related to school life. Other fields of problems follow this in order importance: Anxiety for the fu.tu.re, interpersonal relationships and friendship, self-consept and inner world, family life and health.2.No significant effect of sex was observed on increase or decrease of students' problems.3.No significant effect of the grade level of the students was observed on increase or decrease of Students' problems.4.No significant effect of the defartments the students have been attending was observed on increase or decrease of students* problems.5.No significant effect of the students* residences in Malatya was obseved on increase or decrease of students* problems.6.Father's level of education ha3 significant effect on increase or decrease of students' problems. In case of a comparison of students* problems according to their father's level of education, it has been observed that students whose fathers are illiterate have more problems than the others.7.No significant effect of mother's level of education was observed on increase or decrease of students* problems.3, Iheir families* levels of income have significant effect on increase or decrease of students* problems. In case of a comparison of students* problemsaccording to their families' levels income, it has been observed that students from families v/ith low incomes have more problems than the others.Research findings show that more adequate and more effective facilities need to be offered to Universty students. We can also conclude that students have a. lot of problems, To solve these Services of Psychological Counseling and Guidance are required. Besides these, father's level of education and level of family income have significant effects on the amount of problems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin sorunları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-18
dc.contributor.departmentPsikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10202348
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid403930
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess