Yetiştirme yurdu yaşantısı geçiren ortaokul öğrencilerinin sorunları
dc.contributor.advisor | Doğan, Süleyman | |
dc.contributor.author | Gür, Munise | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T08:58:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T08:58:58Z | |
dc.date.submitted | 1990 | |
dc.date.issued | 2020-09-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/505690 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, önce yetiştirme yurdu yaşantısı geçiren ve geçirmeyen öğrencilerin sorunları karşılaştırılmış; daha sonra da, yetiştirme yurdu yaşantısı geçiren öğrencilerin sorunları üzerinde etkili olabilecek bazı kişisel niteliklerin etkisi incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini 1988-89 öğretim yılında Malatya Î1 merkezindeki Sümer, Yeşiltepe ve Hacı Ahmet Akıncı Liselerinin ortaokul kısmına devam eden ve yetiştirme yurdu yaşantısı geçiren 88 öğrenci ile, anılan okullarda ve sınıflarda yetiştirme yurdu yaşantısı geçirmeyen 88 ortaokul Öğrencisi olmak üzere toplam 176 öğrenci oluşturmuştur.Araştırmada öğrencilerin sorunları ''Problem Tarama Envanteri` ile yetiştirme yurdu yaşantısı geçiren Öğrencilerin kişisel niteliklerine ilişkin bilgiler ise `Öğrenci Kişisel Bilgi Formu` ile elde edilmiştir*Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde `Tek Yönlü Varyans Analizi` tekniği ile `t` testi kullanılmıştır*Araştırmada elde edilen sonuçlar şöyle özetlenebilir:1.0 Yetiştirme yurdu yaşantısı geçiren ve geçir-meyen öğrencilerin sorunları bazı ortak değişkenlere göre ele alındığında :1.1 Korunmaya muhtaç durumda oldukları için yetiştirme yurdu yaşantısı geçiren öğrencilerin, aileleri yanında olan karşılaştırma grubu öğrencilerinden hem genel olarak hem de sağlık ve beden gelişimi problem alanının dışında okul yaşamı, yaşanılan yer (yurt, ev) ve aile yaşamı, başkalarıyla ilişki kurma ve arkadaşlık yaşamı, gelecekteki öğrenim ve iş yaşamı ve benlik ve iç yaşam problem alanlarına ilişkin olarak daha sorunlu oldukları ortaya çıkmıştır.1.2.Yetiştirme yurdu yaşantısı geçiren grupta öğrencilerin sorunlarının artması ya da azalması üzerinde cinsiyetin önemli bir etkisi görülmemiştir.1.3.Yetiştirme yurdu yaşantısı geçiren grupta öğrencilerin sorunlarının artması ya da azalması üzerinde öğrenim görülen sınıf düzeyinin önemli bir etkisi görülmemiştir.2.0 Yetiştirme yurdu yaşantısı geçiren öğrencilerin sorunları, korunmaya muhtaçlık durumuna ve yurt yaşamına ilişkin bazı kişisel niteliklere göre incelendiğinde :2.1.Yetiştirme yurduna geliş nedeninin öğrencilerin sorunlarının artması ya da azalması üzerinde önemli bir etkisinin olmadığı ortaya çıkmıştır.2.2.Yetiştirme yurduna 7 ve daha küçük yaştayken gelenlerle 8-11 yaşındayken ve 12 ve daha büyükmeyen öğrencilerin sorunları bazı ortak değişkenlere göre ele alındığında :1.1 Korunmaya muhtaç durumda oldukları için yetiştirme yurdu yaşantısı geçiren öğrencilerin, aileleri yanında olan karşılaştırma grubu öğrencilerinden hem genel olarak hem de sağlık ve beden gelişimi problem alanının dışında okul yaşamı, yaşanılan yer (yurt, ev) ve aile yaşamı, başkalarıyla ilişki kurma ve arkadaşlık yaşamı, gelecekteki öğrenim ve iş yaşamı ve benlik ve iç yaşam problem alanlarına ilişkin olarak daha sorunlu oldukları ortaya çıkmıştır.1.2.Yetiştirme yurdu yaşantısı geçiren grupta öğrencilerin sorunlarının artması ya da azalması üzerinde cinsiyetin önemli bir etkisi görülmemiştir.1.3.Yetiştirme yurdu yaşantısı geçiren grupta öğrencilerin sorunlarının artması ya da azalması üzerinde öğrenim görülen sınıf düzeyinin önemli bir etkisi görülmemiştir.2.0 Yetiştirme yurdu yaşantısı geçiren öğrencilerin sorunları, korunmaya muhtaçlık durumuna ve yurt yaşamına ilişkin bazı kişisel niteliklere göre incelendiğinde :2.1.Yetiştirme yurduna geliş nedeninin öğrencilerin sorunlarının artması ya da azalması üzerinde önemli bir etkisinin olmadığı ortaya çıkmıştır.2.2.Yetiştirme yurduna 7 ve daha küçük yaştayken gelenlerle 8-11 yaşındayken ve 12 ve daha büyük meyen öğrencilerin sorunları bazı ortak değişkenlere göre ele alındığında :1.1 Korunmaya muhtaç durumda oldukları için yetiştirme yurdu yaşantısı geçiren öğrencilerin, aileleri yanında olan karşılaştırma grubu öğrencilerinden hem genel olarak hem de sağlık ve beden gelişimi problem alanının dışında okul yaşamı, yaşanılan yer (yurt, ev) ve aile yaşamı, başkalarıyla ilişki kurma ve arkadaşlık yaşamı, gelecekteki öğrenim ve iş yaşamı ve benlik ve iç yaşam problem alanlarına ilişkin olarak daha sorunlu oldukları ortaya çıkmıştır.1.2.Yetiştirme yurdu yaşantısı geçiren grupta öğrencilerin sorunlarının artması ya da azalması üzerinde cinsiyetin önemli bir etkisi görülmemiştir.1.3.Yetiştirme yurdu yaşantısı geçiren grupta öğrencilerin sorunlarının artması ya da azalması üzerinde öğrenim görülen sınıf düzeyinin önemli bir etkisi görülmemiştir.2.0 Yetiştirme yurdu yaşantısı geçiren öğrencilerin sorunları, korunmaya muhtaçlık durumuna ve yurt yaşamına ilişkin bazı kişisel niteliklere göre incelendiğinde :2.1.Yetiştirme yurduna geliş nedeninin öğrencilerin sorunlarının artması ya da azalması üzerinde önemli bir etkisinin olmadığı ortaya çıkmıştır.2.2.Yetiştirme yurduna 7 ve daha küçük yaştayken gelenlerle 8-11 yaşındayken ve 12 ve daha büyük yaştayken gelen öğrencilerin sorunları arasında önemli bir farklılık olmadığı ortaya çıkmıştır.2.3» Yetiştirme yurduna gelmeden önce çocuk yuvasında, ailesi yanında veya akraba ve yakınlarının yanında kalmanın öğrencilerin sorunlarının artması ya da azalması üzerinde önemli bir etkisinin olmadığı ortaya çıkmıştır.2.4.Yetiştirme yurdunda kalış süresinin Öğrencilerin sorunlarının artması ya da azalması üzerinde önemli bir etkisinin olmadığı ortaya çıkmıştır.2.5» Ailelerini ya da yakın akrabalarını görme sıklığının öğrencilerin sorunlarının artması ya da azalması üzerinde önemli bir etkisinin olmadığı ortaya çıkmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular, yetiştirme yurdu yaşantısı geçiren öğrencilerin psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini gerektiren çok sayıda sorunlarının olduğunu ortaya koymaktadır. | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Yetiştirme yurdu yaşantısı geçiren ortaokul öğrencilerinin sorunları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-21 | |
dc.contributor.department | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10202375 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 403957 | |
dc.description.pages | 184 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |