Show simple item record

dc.contributor.advisorMustafa, Ergün
dc.contributor.authorAkdağ, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-30T08:58:06Z
dc.date.available2020-12-30T08:58:06Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/505455
dc.description.abstract401 Dersi ile birlikte Fen Bilimleri Dersleri olarak Fizik, Kimya ve Biyoloji Dersleri alınmıştır. Araştırmanın evreni; Malatya il sınırları içinde bulunan ve 1990-1991 öğretim yılında üç sınıfı olan genel liselerin birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarında öğrenim gören öğrenciler ile. Matematik ve Fen,Bilimleri Derslerini okutan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırma evreninden örneklem seçimi iki aşamada yapılmıştır. Birinci aşamada liseler birer örneklem ünitesi olarak kabul edilmiş; sosyal, ekonomik, kültürel ve eğitsel bakımdan araştırma evrenini temsil ede bilecek 12 lise seçilmiştir. İkinci aşamada ise, sınıflar bir örneklem alt ünitesi olarak kabul edilmiş; seçilen 12 lisenin birinci» ikinci ve üçüncü sınıf düzeyindeki şubelerin hepsinin örnekleme girme şansını eşit tutan `Rastgele örneklem yöntemi` ile her liseden üçer sınıf, son sınıflarında hem Matematik hem de Fen Kolu bulunan liselerden ise dört sınıf seçilmiştir. Böylece» araştırma örneklemine giren 12 lisenin toplam 40 sınıfında 1215 öğrenci üzerinde araştırma yapılmıştır. Matematik ve Fen Bilimleri Dersleri öğretmenleri olarak da. araştırma örneklemine giren 12 lisede söz konusu dersleri okutan 98 öğretmen örnekleme dahil edilmiştir. Araştırma için gerekli veriler, iki yoldan toplanmış tır. Bunlar: 1-) Bu araştırmanın amaçları doğrultusunda geliştirilen, öğretmen ve öğrencilere ait kişisel bilgilerle. Matematik ve Fen Bilimleri öğretiminde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik sorulardan401 Dersi ile birlikte Fen Bilimleri Dersleri olarak Fizik, Kimya ve Biyoloji Dersleri alınmıştır. Araştırmanın evreni; Malatya il sınırları içinde bulunan ve 1990-1991 öğretim yılında üç sınıfı olan genel liselerin birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarında öğrenim gören öğrenciler ile. Matematik ve Fen,Bilimleri Derslerini okutan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırma evreninden örneklem seçimi iki aşamada yapılmıştır. Birinci aşamada liseler birer örneklem ünitesi olarak kabul edilmiş; sosyal, ekonomik, kültürel ve eğitsel bakımdan araştırma evrenini temsil ede bilecek 12 lise seçilmiştir. İkinci aşamada ise, sınıflar bir örneklem alt ünitesi olarak kabul edilmiş; seçilen 12 lisenin birinci» ikinci ve üçüncü sınıf düzeyindeki şubelerin hepsinin örnekleme girme şansını eşit tutan `Rastgele örneklem yöntemi` ile her liseden üçer sınıf, son sınıflarında hem Matematik hem de Fen Kolu bulunan liselerden ise dört sınıf seçilmiştir. Böylece» araştırma örneklemine giren 12 lisenin toplam 40 sınıfında 1215 öğrenci üzerinde araştırma yapılmıştır. Matematik ve Fen Bilimleri Dersleri öğretmenleri olarak da. araştırma örneklemine giren 12 lisede söz konusu dersleri okutan 98 öğretmen örnekleme dahil edilmiştir. Araştırma için gerekli veriler, iki yoldan toplanmış tır. Bunlar: 1-) Bu araştırmanın amaçları doğrultusunda geliştirilen, öğretmen ve öğrencilere ait kişisel bilgilerle. Matematik ve Fen Bilimleri öğretiminde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik sorulardan402 oluşan öğretmen ve öğrenci Anket Formları, 2-) Araştırma örneklemi ne giren öğretmen ve öğrencilerin sayısal durumunun belirlendiği Resmî Kayıtlar ile. öğrencilerin yıl sonu akademik başarı not ortalamalarının çıkarıldığı Sınıf Geçme Defterlerinden oluşan Okul Kayıtlarıdır. Araştırmada elde edilen bulgular bağımsız değişkenlere göre tablolar haline getirilerek analiz edilmiş ve kay kare (x2) tekniğine dayalı yorumlar yapılmıştır. İstatistiksel hesaplamalarda bilgisayardan yararlanılmıştır. B. SONUÇLAR 1. Lise öğretiminin fonksiyonları konusunda öğretmenlerin yarısı, lisenin bugünkü haliyle öğrencilere hem genel kültür kazandırdığını hem de yüksek öğretime hazırladığını belirtmişlerdir, öğretmenler lisenin genel kültür kazandırma, yüksek öğretime hazırlama fonksiyonlarına ek olarak» öğrencileri liseden sonra is alanlarına ve hayata hazırlaması gerektiğini düşünmektedirler. öğretmenler okuttukları derslerin mevcut ve olması gereken fonksiyonları konusunda da benzer görüşlere sahiptir. öğretmenlerin bu konulardaki görüşlerinin cinsiyet, mezun olunan kurum, kıdem ve haftalık ders saati yükünden bağımsız olduğu anlaşılmıştır. Sadece, okutulan derslerin gerçekleştirmesi gereken fonksiyonlar konusundaki öğretmen görüşleri mezun olunan kuruma bağlı olarak değişmektedir.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGenel liselerin matematik ve fen bilimleri öğretiminde karşılaşılan sorunlar
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmTeaching problems
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmProgram development
dc.identifier.yokid27216
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid27216
dc.description.pages444
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess