Eğitim yönetiminde çift yönlü iletişim yönetilenleri motivasyon ve iş doyumu bakımından nasıl etkilemektedir
dc.contributor.advisor | Kazancı, Osman | |
dc.contributor.author | Sabanci, Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T08:57:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T08:57:35Z | |
dc.date.submitted | 1994 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/505316 | |
dc.description.abstract | BÖLÜM VI ÖZET Bu araştırmada, yönetilenin çift yönlü iletişim ortamında iş doyumu ve motivasyon bakımından nasıl etkilendiği, karara katılmasının iş doyumunu ve motivasyonunu nasıl etkilediği, bunun yanında çift yönlü iletişimin yönetilenin özel yaşamında kendini gerçekleştirme ve İş arkadaşları ile olan ilişkilerini ne yönde etkilediğini incelemiştir. Araştırmanın evrenini, malatya II merkezinde bulunan orta öğretim II. kadem© okulları oluşturmak tadır. örneklem bir genel lise, bir Anadolu lisesi, bir Anadolu Ticaret Lisesi, iki endüstri meslek lisesi olmak üzere toplam beş liseden oluşmaktadır. Merkezde bulunan liselerde toplam 150 anket dağıtılmış ve 132 anket geri alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak çift yönlü iletişim, iş doyumu, motivasyon, karara katılma, kendini gerçekleştirme ve iş arkadaşlarıyla ilişkileri ölçen toplam 68 sorudan oluşan `anket` kullanılmıştır. Ankete verilen yanıtlar 5 şıktan oluşmuştur. Bunlar, (1) çok az derecede, (2) az derecede, (3) orta derecede, (4) büyük oranda, (5) çok büyük oranda şeklinde hazırlanmıştır. Anket soruları değerlendirilirken, bu şıklardan 1 ve 2, 4 ve 5 birleştirilmiş ve153 toplam üç şık olarak düzenlenmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde X2 (kay kare) testi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar şu şekilde özetlenebilir. 1. Çift yönlü iletişimin az olduğu durumlarda iş doyumu da az olmaktadır. Çift yönlü iletişimin çok olduğu durumlarda iş doyumu da çok olmaktadır, ancak yüzde bakımından 3 (çok) yanıtını verenler düşük oranda olduklarından çift yönlü üst i simin çok olduğu durumda mutlaka iş doyumu da çok olmaktadır denemez. 2. Çift yönlü iletişimin az olduğu durumlarda motivasyonun da duşuk olduğu gözlenmiştir. Çift yönlü ileitimin çok olduğu durumlarda mutlaka motivasyon da çok olmaktadır denemez. 3. Karara katılma ve iş doyumu ile motivasyon arasında anlamlı bir ilişki bulunmakla beraber, farkın kaynağı hakkında veri ©İde edilememiştir. 4. Çift yönlü iletişim yönetilenin kendini gerçekleştirmesine katkıda bulunmamakla beraber bunu olumsuz yönde etkilediği anlamına gelmez. 5. Çift yönlü iletişim, yönetilenin iş arkadaşları ile olumlu ilişkiler geliştirmesine katkıda bulunmak tadır. | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Eğitim yönetiminde çift yönlü iletişim yönetilenleri motivasyon ve iş doyumu bakımından nasıl etkilemektedir | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Duplex communication | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Workers | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Job satisfaction | |
dc.identifier.yokid | 36482 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 36482 | |
dc.description.pages | 192 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |