Show simple item record

dc.contributor.advisorKazancı, Osman
dc.contributor.authorSabanci, Ali
dc.date.accessioned2020-12-30T08:57:35Z
dc.date.available2020-12-30T08:57:35Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/505316
dc.description.abstractBÖLÜM VI ÖZET Bu araştırmada, yönetilenin çift yönlü iletişim ortamında iş doyumu ve motivasyon bakımından nasıl etkilendiği, karara katılmasının iş doyumunu ve motivasyonunu nasıl etkilediği, bunun yanında çift yönlü iletişimin yönetilenin özel yaşamında kendini gerçekleştirme ve İş arkadaşları ile olan ilişkilerini ne yönde etkilediğini incelemiştir. Araştırmanın evrenini, malatya II merkezinde bulunan orta öğretim II. kadem© okulları oluşturmak tadır. örneklem bir genel lise, bir Anadolu lisesi, bir Anadolu Ticaret Lisesi, iki endüstri meslek lisesi olmak üzere toplam beş liseden oluşmaktadır. Merkezde bulunan liselerde toplam 150 anket dağıtılmış ve 132 anket geri alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak çift yönlü iletişim, iş doyumu, motivasyon, karara katılma, kendini gerçekleştirme ve iş arkadaşlarıyla ilişkileri ölçen toplam 68 sorudan oluşan `anket` kullanılmıştır. Ankete verilen yanıtlar 5 şıktan oluşmuştur. Bunlar, (1) çok az derecede, (2) az derecede, (3) orta derecede, (4) büyük oranda, (5) çok büyük oranda şeklinde hazırlanmıştır. Anket soruları değerlendirilirken, bu şıklardan 1 ve 2, 4 ve 5 birleştirilmiş ve153 toplam üç şık olarak düzenlenmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde X2 (kay kare) testi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar şu şekilde özetlenebilir. 1. Çift yönlü iletişimin az olduğu durumlarda iş doyumu da az olmaktadır. Çift yönlü iletişimin çok olduğu durumlarda iş doyumu da çok olmaktadır, ancak yüzde bakımından 3 (çok) yanıtını verenler düşük oranda olduklarından çift yönlü üst i simin çok olduğu durumda mutlaka iş doyumu da çok olmaktadır denemez. 2. Çift yönlü iletişimin az olduğu durumlarda motivasyonun da duşuk olduğu gözlenmiştir. Çift yönlü ileitimin çok olduğu durumlarda mutlaka motivasyon da çok olmaktadır denemez. 3. Karara katılma ve iş doyumu ile motivasyon arasında anlamlı bir ilişki bulunmakla beraber, farkın kaynağı hakkında veri ©İde edilememiştir. 4. Çift yönlü iletişim yönetilenin kendini gerçekleştirmesine katkıda bulunmamakla beraber bunu olumsuz yönde etkilediği anlamına gelmez. 5. Çift yönlü iletişim, yönetilenin iş arkadaşları ile olumlu ilişkiler geliştirmesine katkıda bulunmak tadır.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleEğitim yönetiminde çift yönlü iletişim yönetilenleri motivasyon ve iş doyumu bakımından nasıl etkilemektedir
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDuplex communication
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.identifier.yokid36482
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid36482
dc.description.pages192
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess