Standardizasyon ve kalite dersi programının program geliştirme uygunluğu açısından değerlendirilmesi ve dersle ilgili yeni bir öğretim programı önerisinin geliştirilmesi
dc.contributor.advisor | Tandoğan, Mahmut | |
dc.contributor.author | Yapici, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T08:56:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T08:56:41Z | |
dc.date.submitted | 1996 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/505073 | |
dc.description.abstract | IV. BÖLÜM 4. ÖZET. SONUÇ VE ÖNERİLER Bu bölümde araştırmanın özeti, sonucu ve araştırmacı tarafından `Standardizasvon ve Kalite` dersi için teklif edilen öğretim programı önerisi yer almaktadır, 4.1. özet 3u araştırmada. Ders Geçme Kredi Yönetmeliğini uygu layan oi` t a öğretim kurumlarında haftada 2 kredi saat ve bir dönem okutulmak üzere hasırlanan `Standardizasvon ve Kalite` dersinin öğretim programı analitik bir yaklaşımla, program ların taşımaları gereken öğelerin özellikleri açısından kar şılaştırma yolu ile değerlendirilmiştir. Araştırmada Program Değerlendirme türlerinden `Yansıtıcı (Reflective) Değerlen dirme` kullanılmıştır. Mevcut öğretim programı incelenerek öğeler bakımından olumlu ve olumsuz, yanlış, eksik yönler tek tek tespit edil miştir. `Standardizasvon ve Kalite` dersinin öğretim programı `bir programda bulunması gereken bölümler` ve `bölümler ha zırlanırken uyulması gereken ilkeler` ölçü olarak ele59 alınarak incelenmiş ve değerlendirilmiştir. încelemenin sonucunda, söz konusu öğretim programında `Hedefler` bölümünün yer aldığı fakat programda yer alan he deflerin konu baslıklarının hedef cümlesi haline getirilme siyle oluşturulmuş olduğu tespit edilmiştir. Hedef cümlesi nin altında yer alan alt davranışlar ise konu baslıklarının altında yer alan alt baslıkların alt davranış olarak ifade edilmesinden ibaret görünmektedir. Durum böyle olunca öğren ciye kazandırılacak hedefler ve alt davranışları sadece Bi lişsel Alan ve onun da ilk basamağı olan bilgiyle, bilmeyle ilgili olmaktadır. öğretim programında eğitim durumlarından sadece `Ko nu` yer almakta, diğer unsurlara; `Yöntem ve Arac-Gereç` lere yer verilmemektedir. tncelenen öğretim programında; `ölçme ve Değerlendir me` bölümüne ve ilgili açıklamalara da yer verilmediği gö rülmektedir. 4.2. Sonuç Bu araştırmada. `Yansıtıcı Değerlendirme` modeli doğrultusunda `Standardizasyon ve Kalite` dersinin öğretim programının çağdaş program geliştirme ilkelerine uygun ola- | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Standardizasyon ve kalite dersi programının program geliştirme uygunluğu açısından değerlendirilmesi ve dersle ilgili yeni bir öğretim programı önerisinin geliştirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Program development | |
dc.subject.ytm | Quality | |
dc.subject.ytm | Standardization | |
dc.identifier.yokid | 53020 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 53020 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |