Show simple item record

dc.contributor.advisorTandoğan, Mahmut
dc.contributor.authorYapici, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-30T08:56:41Z
dc.date.available2020-12-30T08:56:41Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/505073
dc.description.abstractIV. BÖLÜM 4. ÖZET. SONUÇ VE ÖNERİLER Bu bölümde araştırmanın özeti, sonucu ve araştırmacı tarafından `Standardizasvon ve Kalite` dersi için teklif edilen öğretim programı önerisi yer almaktadır, 4.1. özet 3u araştırmada. Ders Geçme Kredi Yönetmeliğini uygu layan oi` t a öğretim kurumlarında haftada 2 kredi saat ve bir dönem okutulmak üzere hasırlanan `Standardizasvon ve Kalite` dersinin öğretim programı analitik bir yaklaşımla, program ların taşımaları gereken öğelerin özellikleri açısından kar şılaştırma yolu ile değerlendirilmiştir. Araştırmada Program Değerlendirme türlerinden `Yansıtıcı (Reflective) Değerlen dirme` kullanılmıştır. Mevcut öğretim programı incelenerek öğeler bakımından olumlu ve olumsuz, yanlış, eksik yönler tek tek tespit edil miştir. `Standardizasvon ve Kalite` dersinin öğretim programı `bir programda bulunması gereken bölümler` ve `bölümler ha zırlanırken uyulması gereken ilkeler` ölçü olarak ele59 alınarak incelenmiş ve değerlendirilmiştir. încelemenin sonucunda, söz konusu öğretim programında `Hedefler` bölümünün yer aldığı fakat programda yer alan he deflerin konu baslıklarının hedef cümlesi haline getirilme siyle oluşturulmuş olduğu tespit edilmiştir. Hedef cümlesi nin altında yer alan alt davranışlar ise konu baslıklarının altında yer alan alt baslıkların alt davranış olarak ifade edilmesinden ibaret görünmektedir. Durum böyle olunca öğren ciye kazandırılacak hedefler ve alt davranışları sadece Bi lişsel Alan ve onun da ilk basamağı olan bilgiyle, bilmeyle ilgili olmaktadır. öğretim programında eğitim durumlarından sadece `Ko nu` yer almakta, diğer unsurlara; `Yöntem ve Arac-Gereç` lere yer verilmemektedir. tncelenen öğretim programında; `ölçme ve Değerlendir me` bölümüne ve ilgili açıklamalara da yer verilmediği gö rülmektedir. 4.2. Sonuç Bu araştırmada. `Yansıtıcı Değerlendirme` modeli doğrultusunda `Standardizasyon ve Kalite` dersinin öğretim programının çağdaş program geliştirme ilkelerine uygun ola-
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleStandardizasyon ve kalite dersi programının program geliştirme uygunluğu açısından değerlendirilmesi ve dersle ilgili yeni bir öğretim programı önerisinin geliştirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmProgram development
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmStandardization
dc.identifier.yokid53020
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid53020
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess