Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirbağ, Mehmet
dc.contributor.authorAydoğdu, Hasan
dc.date.accessioned2020-12-30T08:56:08Z
dc.date.available2020-12-30T08:56:08Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/504925
dc.description.abstractSistem mühendisliği atılanın günümüzde hızlı ve yaygın bir şekilde gelişmesinin nedeni, günümüzde sistemlerin artan karmaşıklığı ve yönetimde kullanılacak kaynakların kıtlığıdır. Sorunlara çözüm bulabilmek için, bu ikilemin bütüncül bir sistem bakış açısıyla ele alınması kaçınılmazdır. Ve sistem mühendisliği bu yeni teknolojiyi sağlamaktadır. Sistem mühendisliğinin bu kavramsal bilgi teknolojisi, bilgisayar teknolojisindeki gelişmelerle de desteklenerek uygulanabilir hale gelmektedir. Sistem mühendisliği sağladığı bu sistem çözme yöntemi yanında birçok farklı disiplinde üretilen bilgilerin bütünleştirilmesini de sağlayarak varolan bilgi birikiminin kullanımım kolaylaştırmaktadır. Bu nedenle, sistem mühendisliği bir takım çalışmasını teşvik ederek tabii bilimler, mühendislik, matematik, istatistik, ekonomi, muhasebe, davranış bilimleri gibi farklı alanlardaki uzman ve uzmanlık bilgilerini biraraya getirerek kullanmayı sağlamaktadır. Ancak, sistem mühendisi bir GENELCİDİR ve problem çözmeyi genel bir yaklaşımla düşünme, hedeflerin doğruluğunu belirleme, hedeflere etkin bir şekilde ulaşma konularında eğitilmiş bir kişidir. Bu özellikleri, sistem mühendislerinin farklı dallardaki uzmanların dilinden anlayacak ve yönlendirecek iletişim yeteneklerine, disiplinlerarası bir yaklaşım içinde yaratıcılığı arttıracak davranış yapışma sahip olmasını gerektirmektedir. Bu rolü ile sistem mühendisi, zaman zaman farklı tıp alanlarındaki uzmanlardan yararlanan bir pratisyen hekime benzetilebilir. Sistem mühendisinin, takım çalışmasındaki rolü neyin, neden ve nasıl daha iyi yapılabileceğini sürekli sorgulamak, gözlemlemek ve sürekli bu konuyu bilenlerden yararlanarak uygulanabilir çözümler üretmektir. Sistem mühendisi, böylece `parçalara yönelik` bir yaklaşımla getirebileceği eksiklikleri dolayısıyla bütünü görememekten kaynaklanan hataları önleyebilir. Çeşitli alanlarda sistem mühendisi kullanıldığı için önlenen kayıplar veya sağlanan ek yararlara ilişkin örnekler çok çarpıcı bir şekilde bu ihtiyacı ortaya koymaktadır. 117
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYönetici eğitiminde sistem mühendisliği yaklaşımının rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSystem engineering
dc.subject.ytmSystem approach
dc.subject.ytmManager training
dc.identifier.yokid54148
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid54148
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess