Yönetici eğitiminde sistem mühendisliği yaklaşımının rolü
dc.contributor.advisor | Demirbağ, Mehmet | |
dc.contributor.author | Aydoğdu, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T08:56:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T08:56:08Z | |
dc.date.submitted | 1996 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/504925 | |
dc.description.abstract | Sistem mühendisliği atılanın günümüzde hızlı ve yaygın bir şekilde gelişmesinin nedeni, günümüzde sistemlerin artan karmaşıklığı ve yönetimde kullanılacak kaynakların kıtlığıdır. Sorunlara çözüm bulabilmek için, bu ikilemin bütüncül bir sistem bakış açısıyla ele alınması kaçınılmazdır. Ve sistem mühendisliği bu yeni teknolojiyi sağlamaktadır. Sistem mühendisliğinin bu kavramsal bilgi teknolojisi, bilgisayar teknolojisindeki gelişmelerle de desteklenerek uygulanabilir hale gelmektedir. Sistem mühendisliği sağladığı bu sistem çözme yöntemi yanında birçok farklı disiplinde üretilen bilgilerin bütünleştirilmesini de sağlayarak varolan bilgi birikiminin kullanımım kolaylaştırmaktadır. Bu nedenle, sistem mühendisliği bir takım çalışmasını teşvik ederek tabii bilimler, mühendislik, matematik, istatistik, ekonomi, muhasebe, davranış bilimleri gibi farklı alanlardaki uzman ve uzmanlık bilgilerini biraraya getirerek kullanmayı sağlamaktadır. Ancak, sistem mühendisi bir GENELCİDİR ve problem çözmeyi genel bir yaklaşımla düşünme, hedeflerin doğruluğunu belirleme, hedeflere etkin bir şekilde ulaşma konularında eğitilmiş bir kişidir. Bu özellikleri, sistem mühendislerinin farklı dallardaki uzmanların dilinden anlayacak ve yönlendirecek iletişim yeteneklerine, disiplinlerarası bir yaklaşım içinde yaratıcılığı arttıracak davranış yapışma sahip olmasını gerektirmektedir. Bu rolü ile sistem mühendisi, zaman zaman farklı tıp alanlarındaki uzmanlardan yararlanan bir pratisyen hekime benzetilebilir. Sistem mühendisinin, takım çalışmasındaki rolü neyin, neden ve nasıl daha iyi yapılabileceğini sürekli sorgulamak, gözlemlemek ve sürekli bu konuyu bilenlerden yararlanarak uygulanabilir çözümler üretmektir. Sistem mühendisi, böylece `parçalara yönelik` bir yaklaşımla getirebileceği eksiklikleri dolayısıyla bütünü görememekten kaynaklanan hataları önleyebilir. Çeşitli alanlarda sistem mühendisi kullanıldığı için önlenen kayıplar veya sağlanan ek yararlara ilişkin örnekler çok çarpıcı bir şekilde bu ihtiyacı ortaya koymaktadır. 117 | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Yönetici eğitiminde sistem mühendisliği yaklaşımının rolü | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | System engineering | |
dc.subject.ytm | System approach | |
dc.subject.ytm | Manager training | |
dc.identifier.yokid | 54148 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 54148 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |