Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdağ, Mustafa
dc.contributor.authorYilmaz, Muammer
dc.date.accessioned2020-12-30T08:53:32Z
dc.date.available2020-12-30T08:53:32Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/504334
dc.description.abstractBOLUM VI ÖZET Bu araştırmada, ilköğretim birinci kademe Hayat Bilgisi Dersi öğretim programındaki eğitim durumlarının, öğretim ilkelerine uygunluğunun öğretmenlerin cinsiyetlerine, mezun oldukları eğitim kurumlarına ve mesleki kıdemlerine göre anlamlı bir farklılığın olup olmadığı incelenmiştir. Araştırmanın evrenini, 1998-1999 yılında Malatya İl Merkezinde bulunan ilköğretim okulları ve bu okullarda görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi evrenden seçilen ve 1998-1999 yılında Malatya İl Merkezinde resmi okullardan olan; Abdulkadir Eriş İlköğretim Okulu, İnönü İlköğretim Okulu, Fırat İlköğretim Okulu, Milli Egemenlik İlköğretim Okulu, Yavuz Selim İlköğretim Okulu, Feyzullah Taşkınsoy İlköğretim Okulu, Yalçın Koreş İlköğretim Okulu, Rahim Akıncı İlköğretim Okulu, Hayrettin Sönmezay İlköğretim Okulu, Hasan Varol İlköğretim Okulu, Atatürk İlköğretim Okulu, Derme İlköğretim Okulu, Fatih İlköğretim Okulu, Gazi İlköğretim Okulu, Cengiz Topel İlköğretim Okulu, Mehmet Akif Ersoy İlköğretim Okulu, Sümer İlköğretim Okulu, İbni Sina İlköğretim Okulu'nda görev yapan 157 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmayla ilgili veri toplamak amacıyla öğretmenle için derecelendirmen (Pekçok, çok, orta, hiç) bir anket geliştirilmiştir. Araştırma survey türü bir çalışmadır. Toplanan verilerin analizinde frekans, yüzde ve t testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen başlıca sonuçlar şunlar olmuştur. 1- Araştırmanın birinci denencesinin sınanmasından elde edilen sonuçlar incelendiğinde, Hayat Bilgisi Dersi öğretim programında öğretmenlerin eğitim durumlarını öğretim ilkelerine uygun olarak düzenlemeleri konusunda cinsiyete göre kısmen anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. 74Bu durum eğitim durumlarının düzenlenmesinde cinsiyetin daha az etkili olduğunu göstermetedir. 2- Araştırmanın ikinci denencesinin sınanmasından elde edilen sonuçlara göre, Hayat Bilgisi Dersinde öğretmenlerin eğitim durumlarım öğretim ilkelerine uygun olarak düzenlemeleri, mezun oldukları eğitim kurumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermiştir. Başka bir deyişle mezun olunan eğitim kurumunun, eğitim durumlarının düzenlenmesinde etkili olduğunu kanıtlayacak veriler elde edilmiştir. 3- Araştırmanın üçüncü denencesinin sınanmasından elde edilen sonuçlar incelendiğinde, Hayat Bilgisi Dersinde öğretmenlerin eğitim durumlarını öğretim ilkelerine uygun olarak düzenlemeleri konusunda, mesleki kıdemlerine göre anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna varılmıştır. Bu durum eğitim durumlarının düzenlenmesinde mesleki kıdemin etkili olduğunu göstermektedir. 75
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 1. kademe hayat bilgisi dersi öğretim programındaki eğitim durumlarının öğretim ilkelerine uygunluğunun öğretmen görüşleri açısından incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLife science lesson
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid87372
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87372
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess