Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Mustafa
dc.contributor.authorGüner, İlkay
dc.date.accessioned2020-12-30T08:52:03Z
dc.date.available2020-12-30T08:52:03Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/504064
dc.description.abstract109 BÖLÜM VII ÖZET Bu araştırmada Kahramanmaraş ili sınavla öğrenci alan devlet liselerinedevam eden öğrencilerin problemlerinin neler olduğu ve bu problemler üzerinde problem alanlarının, öğrencilerinin cinsiyetierinin, devam ettikleri okul türünün, sınıf düzeyinin, yatılı olup- olmamalarının, anne ve babalarının öğrenim durumu ve ailelerinin gelir düzeyinin önemli bir eteinin olupolmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini 1999-2000 öğretim Yılı bahar döneminde Kahramanmaraş ilinde sınavla öğrenci alan; Süleyman Demirel Fen Lisesi,Anadolu Öğretmen Lisesi, Kadriye Çalık Anadolu Lisesi, Çukurova Elektrik Anadolu Lisesi, Anadolu Tekstil Meslek Lisesi, Anadolu İmam-Hatip Lisesi, Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi, Anadolu Teknik Meslek LisesLAnadolu Kız Meslek, Anadolu Ticaret Meslek Lisesine devam eden 2614 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak için ayrıca bir örneklem grubu oluşturma yoluna gidilerek uygulama sırasında; Süleyman Demirel Fen LisesLAnadolu öğretmen Lisesi, Çukurova Elektrik Anadolu Lisesi, Anadolu Teknik Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesinde öğrenim gören öğrencilerin tamamına yakınını örneklem grubuna dahil edilmiştir. Araştırma kapsamına alman öğrencilerin 462'si kız, 372'si erkektir.110 Araştırmada veri toplama aracı olarak, öğrenci sorunlarının tespitinde bağımlı değişken olarak Baymur (1959), tarafından Milli Eğitim Bakanlığı için geliştirilen ve halen Rehberlik ve Araştırma Merkezlerince kullanılan `Problem Tarama Envanteri L Formu` kullanılmıştır. Sağlık ve beden gelişimi, okul, ev ve aile, başkaları ile ilişkiler, kız-erkek arkadaşlığı, meslek iş ve gelecek ile ilgili problem alanları tekrar gözden geçirilmiş ve araştırmaya uygun hale getirilerek düzenlenmiştir. Araştırmada, öğrenci problemlerini etkilemesi düşünülen bağımsız değişkenler hakkında bilgi toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen ` Öğrenci Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Veri toplama araçları uygun zaman ve ortamlarda araştırmacı ve sınıf öğretmenlerinin işbirliği ile uygulanmıştır. Toplanan araştırma verüerirıin analizinde ise `Tek Yönlü Varyans Analizi` ve `t-testi` ile beraber gerekli durumlarda yüzdelik hesaplamalar ve uygun işlemlerden yararlamlmıştır. Bu araştırmada elde edilen bulgular şöylece özetlenebilir. 1- öğrencilerin problemlerinin en çok Meslek îş ve Gelecek alanlarında yoğunlaştığı, bunu sırası ile Okul, Kız-Erkek Arkadaşlığı, Kişilik Benlik ve îç Hayat, Başkaları İle İlişkiler, Sağlık ve Beden Gelişimi ile Ev ve Aile İle İlişkiler problem alanları takip etmektedir. 2- öğrenci problemlerinin artması ve azalması üzerinde cinsiyet değişkeninin önemli bir etkisi olmadığı ortaya çıkmıştır. 3- Öğrenci problemlerinin artması ve azalması üzerinde devam ettikleri okul türünün önemli bir etkisi görülmüştür, öğrencilerin problemleri okul türlerine göre kaışılaştırüdığrnda Çukurova Elektrik Anadolu Lisesi en problemli grup olarak bulunmuştur.Ill 4- öğrenci gemlerinin artması ve azalması üzerinde devam ettikleri sınıf düzeyinin önemli bir etkisi görüîmfiştûT. Öğrencilerin problemleri sınıf düzeylerine göre karşılaştırıldığında lise 1. sınıf öğrencileri en problemli grup olarak bulunmuştur. 5- öğrenci problemlerinin artması ve azalması üzerinde yatüı olup olmamalarının önemli bir etkisi görülmüştür, öğrencileri problemleri yatılılık durumlarına göre karşılaştırdığında yatılı öğrencilerin en problemli grup olduğu görülmüştür. 6- öğrenci problemlerinin artması ve azalması üzerinde annelerinin eğitim durumlarının önemli bir etkisi görülmemiştir. 7- öğrenci problemlerinin artması ve azalması üzerinde babalarının eğitim durumlarının önemli bir etkisi görülmemiştir. 8- Öğrenci problemlerinin artması ve azalması üzerinde ailelerin gelir düzeyinin önemli bir etkisi görülmüştür. Öğrencilerin problemleri ailelerin gelir düzeyi karşılaştırıldığında, ailelerinin gelir düzeyi düşük olan öğrencilerle orta ve yüksek olanların problemleri arasındaki fark Önemli bulunmuştur. Yani ailesinin gelir düzeyi düşük olan öğrencilerin daha problemli oldukları ortaya çıkmıştır. Bu araştırmada; elde edilen bulgulann doğrultusunda öğrencilerin Meslek tş ve Gelecek ve Okula ilişkin çok sayıda talep ve problerMerinin olduğu söylenebilir. Bu problemlerin devam edilen okul türü, sınıf düzeyi, yatılılık durumu, ailelerinin gelir düzeyi gibi kişisel niteliklerle de ilişkili olduğu ortaya çıkmıştır. Tüm bu sonuçlara göre öğrencüerimizin yetenek- başarı grafiklerini sağlıklı hale getirmek onları mutlu verimli güvenli ve kendini gerçekleştirmiş insanlar olarak yetiştirmek problemlerinin çözümüne çalışmakla sağlanabilir. Zihinsel potansiyeli yüksek olan bu öğrencilerimize yapılacak olan her yatıran aydınlığa kavuşmamızda bize destek olacaktır.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınavla öğrenci alan devlet lisesi öğrencilerinin problemleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmProblems of the students
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmState schools
dc.identifier.yokid108408
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid107208
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess