Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdağ, Mustafa
dc.contributor.authorKarakoç, Ceylan
dc.date.accessioned2020-12-30T08:49:01Z
dc.date.available2020-12-30T08:49:01Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/503508
dc.description.abstractBu araştırma ile Türkiye'de okul öncesi eğitimde anasınıfları İngilizce dersleri için biröğretim programı tasarısı hazırlamak amaçlanmıştır.Bu amacı gerçekleştirebilmek için, Türkiye ve Avrupa Birliği ülkelerinin eğitimsistemleri incelenmiş, ülkemizde İngilizce öğretimi ile ilgili alan yazın taranmış, toplananveriler, bir öğretim programı tasarısını oluşturacak alt problemlere yanıt olacak şekilde ifadeve analiz edilmiştir.Alt problemler sıralanırken, bir öğretim programını oluşturan amaçlar, içerik,öğrenme-öğretme süreçleri ve değerlendirme bölümlerini içeren bulgular şeklindeyorumlanmıştır.Erken yaşta yabancı dil öğretiminde amaçlar, çocukların farklı kültürlere olan bakışaçılarını zenginleştirmek, yabancı dil öğrenmeye olumlu tutum geliştirmelerini ve bu işihayat boyu öğrenme düzlemine taşımalarını sağlamak olabilir. Amaç, öncelikli olarak biryabancı dili, ana dili yetkinliğinde öğretmek değildir.Erken yaşta yabancı dil öğretiminde içeriğin ne olacağı konusuyla ilgili olarak, halihazırda özel okulların anasınıfları İngilizce derslerinde işledikleri ders ve çalışma kitaplarıincelenmiş, sonuçta 10 ünitelik bir program hazırlanmıştır. İçerik; çocukların bilişsel, fiziksel,psikomotor ve dil becerileri gelişimlerine uygun olacak şekilde hazırlanmıştır.Erken yaşta yabancı dil öğretiminde öğrenme-öğretme süreçleri ile ilgili olarak,yabancı dil öğretimiyle ilgili olarak yazılan yöntem ve teknik yayınları incelenmiş, önerilenyöntem ve teknik örnekleri, ilgili bulgular ve yorum bölümünde anlatılmıştır. Buna göre,öğrenme öğretme süreçlerinde oyun ağırlıklı bir yaklaşım izlenmelidirErken yaşta yabancı dil öğretiminde değerlendirme ile ilgili olarak, bu yaştakiçocukların fiziksel, duyuşsal, bilişsel, psiko-motor ve dilsel gelişim özellikleri, ilgili alanyazın taramasıyla araştırılmış, çocukların neler yapabileceğine ilişkin bilgiler sıralanmıştır.Değerlendirme, kesme, boyama, konuşma, resim yerleştirme, sesletim egzersizleri gibietkinliklerin gözlem yoluyla değerlendirilmesiyle yapılacaktır.
dc.description.abstractIn this research, it has been aimed to prepare an English language curriculum outlineproposal for pre-school English language classes.To achive this goal, Turkish and European Union countries? education systems werecompared, all the data was analyzed to construct a language curriculum program outline andas answers to the sub problems.While listing the sub problems, they were designed as objectives, content, teachinglearningprocesses and evaluation parts that form a curriculum.The main goals in language teaching at an early age are to enrich the children?soutlook to different cultures, to make them positive for language learning and continue?learning to learn behaviours? through their whole life. The main point is not to teach theforeign language like a native language.About the content of the teaching English at an early age program, private schools?teaching processes have been studied and a program of 10 units has been prepared. Thecontent has been prepared suitably for the children?s development of mental, physical,psycho-motor and language capabilities.Methods and techniques about foreign language teaching-learning stages at an earlyage have been studied and stated in the related comments section. In these studies; researcherssuggest that pre-school students must mostly be exposed to the games. Activities should varyand involve much more action.About the evaluation processes, the data related to children?s development of physical,mental, psychomotor and language capabilities has been studied and what the children can dohas been listed. All evaluation process will be focused on activities like cutting, coloring,speaking, picture placement, pronunciation exercises etc.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitimde ana sınıfları ingilizce dersi için bir öğretim programı önerisi
dc.title.alternativeAn english languge curriculum design proposal for nursery classes at pre- school education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmPreschool education
dc.identifier.yokid9006385
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid209634
dc.description.pages191
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess