Show simple item record

dc.contributor.advisorDönmez, Burhanettin
dc.contributor.authorKaya, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-30T08:48:28Z
dc.date.available2020-12-30T08:48:28Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/503407
dc.description.abstractBu araştırmada; ?Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı?nı uygulayan sınıf öğretmenleri ile bu yaklaşımı uygulamayan Türkçe dal öğretmenlerinin sınıf yönetimi yaklaşımları karşılaştırılmıştır.Yeterince ön hazırlık çalışması yapılmadan uygulamaya konulduğu eleştirilerine maruz kalan ?Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı? temele alan öğretim programlarının ilk aşamada sorunlarla karşılaşması kaçınılmazdır. Ayrıca bir öğretim programının uygulanış biçimi ve başarısı, her şeyden önce öğretmenlerin bu konudaki tutum ve becerilere ne kadar sahip olduklarına bağlıdır. Çünkü hangi öğrenme yaklaşımı temele alınırsa alınsın öğretim programı uygulamalarının öğretmenler tarafından içselleştirilmesi, öğretim programlarının başarılı olmasındaki temel etkenlerdendir. Nitelikli eğitim için nitelikli öğretim programları ne kadar gerekliyse nitelikli öğretim programları için de nitelikli öğretmen gereklidir ve ön koşuldur.Millî Eğitim Bakanlığı, 2005?2006 öğretim yılından itibaren ilköğretim I. Kademe (1?5.) sınıflarında ?Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı?nı benimseyen öğretim programlarını uygulamaya başlamıştır. Öte yandan da II. Kademede (6. , 7. ve 8. sınıflar) 2006/2007 öğretim yılında 6. sınıftan başlamak üzere ve birer öğretim yılı arayla ?Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı?na kademeli geçişi öngörmüştür.Araştırmada, 2005?2006 öğretim yılında ilköğretim okulu 1?5. sınıflarında ?Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı?nı uygulayan sınıf öğretmenleri ile henüz ?Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı?nı uygulamaya başlamayan ve 6. , 7. ve 8. sınıflarda ?Davranışçı Öğrenme Yaklaşımı?nı uygulamaya devam eden Türkçe dal öğretmenlerinin, Türkçe derslerindeki sınıf yönetimi yaklaşımlarının karşılaştırılması yapılarak bu yaklaşımların ilköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin algılarına etkileri incelenmeye çalışılmıştır. İki yaklaşımın da henüz uygulamada olduğu geçiş döneminde yapılan bu araştırmayla, iki yaklaşımın karşılaştırılması fırsatı yakalanmıştır.Araştırmada, 200'ü sınıf öğretmeni, 200'ü Türkçe dal öğretmeni, 600'ü I. Kademe (3. , 4. ve 5. sınıf) öğrencisi ve 600'ü II. Kademe (6. , 7. ve 8. sınıf) öğrencisi olmak üzere toplam 1600 ölçek uygulaması yapılmıştır. Ayrıca 15 sınıf öğretmeni, 15 Türkçe dal öğretmeni ile bunların birer öğrencisi olmak üzere toplam 30 öğretmenin ve 30 öğrencinin görüşlerine başvurulmuş, sınıf gözlemi ve doküman incelemesi yapılmıştır. Böylece araştırma, hem nicel hem de nitel araştırma yöntemleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın analiz aşamasında öncelikli olarak, deneklerin ?Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Ölçeği?nin her bir boyutunda almış oldukları puanlar arasında fark olup olmadığını belirlemek amacıyla aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır, varyansların homojen dağılıp dağılmadığının belirlenebilmesi için Levene'nin Varyansların Homojenliği Testi (Levene's Test for Equality of Variences) uygulanmıştır. Yapılan T-testinde varyansların homojen olması durumunda eşit dağılım varsayımı (Equal Variances Assumed), homojen olmaması durumunda da eşit olmayan dağılım varsayımı (Equal Variances Not Assumed) kullanılarak sig (2 tailed) değerlerine bakılmıştır ve gruplar arasında anlamlı fark olup olmadığı buna göre belirlenmiştir. Benzer biçimde varyansların homojen olması durumunda deneklerin ölçek maddelerine verdikleri yanıtlar arasında okulun bulunduğu sosyo-ekonomik düzey (SED) açısından anlamlı bir fark olup olmadığını test etmek için tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Varyansların homojen olmadığı durumlarda ise varyans analizi yerine Kruskal Wallis H-Testi yapılmıştır, ayrıca bu durumda hangi gruplar arasında fark olduğunu belirlemek için de Mann Whitney U-testi yapılmıştır.Araştırma sonucunda, Türkçe derslerinde ?Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı?nı uygulayan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin uygulamaları ile bu yaklaşımı uygulamayan dal öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin uygulamaları karşılaştırıldığında; sınıf öğretmelerinin genelde, sınıf yönetimi uygulamaları konusunda ve özelde de Sınıf Örgütlenmesi, Öğrenme İklimi, Öğrenme Süreci ve Değerlendirilmesi, Eğitim Teknolojisinden ve Okul Dışı Öğrenme Ortamlarından Yararlanma, Çoklu Zekâ Uygulamaları, Yaparak Yaşayarak Öğrenme, Öğrenilenlerin Sorgulanması, Öğrenci Gelişimi boyutlarında olmak üzere Türkçe dal öğretmenlerine göre daha olumlu bir algı geliştirdikleri belirlenmiştir.Nicel araştırma teknikleriyle elde edilen bulguların, nitel araştırma tekniklerinden olan gözlem, görüşme ve doküman incelemesi ile elde edilen bulgular tarafından da desteklendiği görülmüştür.
dc.description.abstractIn this study, the classroom management approaches of the class teachers implementing ?Constructivist Learning Approach? and those of the Turkish branch teachers not implementing this approach was compared.It was inevitable that there would be some problems at the beginning in the application of the curriculum based on the ?Constructivist Learning Approach? being criticized to be implemented without enough pre-studies. In addition, the way how a curriculum is implemented and its success, first of all, depends on to what extent the teachers have attitudes and skills in this sense. For, no matter which learning approach it depends on, that the teachers personalize the implementations of the curriculum is one of the factors affecting its success. The more necessary a qualified curriculum is for a qualified education, the more necessary qualified teachers are for a qualified curriculum. It is even a must.Ministry of National Education started to implement the curriculum based on the ?Constructivist Learning Approach? in the first stage of primary school (1st ? 5th grades) in the academic year 2005 ? 2006. On the other hand, they decided to implement the curriculum based on the ?Constructivist Learning Approach? step by step in the second stage (6th ? 8th grades) by means of starting with the 6th grades in the academic year 2006 ? 2007 and implementing it every two academic years.In this study, in the academic year 2005 ? 2006, the approaches to classroom management in the Turkish lessons between the class teachers implementing the curriculum based on the ?Constructivist Learning Approach? in the 1st ? 5th grades of primary school and the Turkish branch teachers who have not yet started to implement the curriculum based on the ?Constructivist Learning Approach? in the 6th ? 8th grades and who is stil implementing the ?Behaviourist Learning Approach? was compared and the effects of these approaches on the primary school teachers? attitudes towards classroom management was analyzed. This study, carried out in the transition period when these two approaches are being implemented, provided a chance to compare these two approaches.In the study, 1600 participants, 200 of whom were class teachers, 200 of whom were Turkish branch teachers, 600 of whom were first stage students (3rd ? 5th grades), and 600 of whom were second stage students (6th ? 8th grades), were delivered the related instrument. In addition, 15 class teachers, 15 Turkish branch teachers, an one student of each, 30 teachers and 30 students in total, were asked about their thoughts. Classroom observation and document analysis were also conducted. For this reason, the study had both a qualitative and a quantitative aspect.In the analysis part of the study, first, the arithmetical means and the Standard deviations of the data were calculated in order to find out whether there is a difference between the scores the participants? got from each part of the ?Constructivist Learning Approach Instrument?. In order to determine whether the variances were distrubuted homogenously, Levene?s Test for Equality of Variences were used. In the T-test, the sig(2 tailed) scores were analyzed by means of implementing Equal Variances Assumed in the case of the variances? being homogenous, and Equal Variances Not Assumed in the case of their not being homogenous. Whether there was a significant difference between the groups was seen in this way. In a similar way, in the case of the variances? being homogenous, One Way Variance Analysis was used to test whether there was a significant difference between the participants? responses to the items in the instrument in accordance with the socia-economic levels of the schools. In the case of the variances? being not homogenous, Test of Kruskall Wallis H was used instead of the variance analysis. In addition, Test of Mann Whitney U was conducted to see between which groups the difference was.As a result, the comparison of the attitudes towards the classroom management of the class teachers who implemented ?Constructivist Learning Approach? in the Turkish lessons and that of the branch teachers not implementing this approach revealed that, in general, in respect of classroom management applictions, and in specific mean, in respect of Classroom Organization, Learning Climate, Learning Duration and its Evaluation, Using Educational Technology and Learning Environment out-of-School, Multiple Intelligence Areas, Learning by Implementation, Questionning Learning, Student Growth, the former were superior to the latter.The data gathered from the qualitative research were supported by the data gathered from such quantitive research tools as observation, interview and document analysis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYapılandırmacı öğrenme yaklaşımını uygulayan sınıf öğretmenleri ile bu yaklaşımı uygulamayan dal öğretmenlerinin sınıf yönetimi yaklaşımlarının karşılaştırılması (Gaziantep ili örneği)
dc.title.alternativeA comparison of the classroom management approaches of the class teachers implementing ?constructivist learning approach? and those of the branch teachers not implementing this approach (A case study in Gaziantep)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmConstructivist learning
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmBehaviorist approach
dc.identifier.yokid304083
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid226976
dc.description.pages327
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess