Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Abit
dc.contributor.authorDeste, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-30T08:48:09Z
dc.date.available2020-12-30T08:48:09Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/503336
dc.description.abstractÜretici işletmelerde kalite kontrol, üretim döngüsünün her safhasında yer alan ve müşteri memnuniyetinin sağlanabilmesi için hayati öneme sahip olan bir süreçtir. Bu sürecin başarılı olabilmesi için, 1900'lü yıllardan bu yana, yapılan bilimsel çalışmalar belirli bir noktaya gelmiş ve sistemlerin kabul edilebilir hata seviyesinin ?0? olması gerektiği ortaya konmuştur.Uluslararası boyutta faaliyet göstermekte olan birçok büyük ve güçlü işletme ?0? hata felsefesini, geliştirilen yeni yöntemler sayesinde başarıyla uygulayabilmiştir. Bu başarıda ki en büyük rol işletmelerin kaliteye bakış açıları ve kalite kontrolünü algılama biçimleri olmuştur. Ancak gelişmekte olan ülkelerdeki işletmelere bakıldığında, kalite kavramı yanlış algılanmakta ve kalite kontrol çalışmalarında bir takım sorunlarla karşılaşılmaktadır. Karşılaşılan bu sorunlara, başta işletmelerin yapısal özellikleri olmak üzere birçok içsel ve dışsal faktörler neden olabilmektedir.Bu çalışmayla, Malatya Organize Sanayi Bölgesi'nde faaliyet göstermekte olan sanayi isletmelerindeki kalite kontrol uygulamalarında karşılaşılan sorunların tespit edilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca bu çalışmada araştırmamıza konu olan işletmelerdeki kalite kontrol çalışmalarının, modern şirketlerin kurmaları gereken kalite kontrol sistemlerinin gereklerini ne ölçüde karşıladıklarının incelenmesi de amaçlanmaktadır.
dc.description.abstractQuality control in manufacture companies existing in each phase of production cycle is a process which has a vital importance to assure the customer satisfaction. Since 1990s the studies done so far reached a certain level of prevalence and they show that the acceptable error level should be ?0?.Several big international manufacture companies can succeed in ?0? error target by developing new methods. The biggest factors effecting the success are business?s attitudes toward quality and quality control. However, the case in the developing countries is different. The Quality concept has been misperceived, there have been, therefore, problems associated with Quality Control studies. Several external and internal factors, in which the structural characteristic of a business is ranking first, can lead to these kinds of problems.The main purpose of present study was to determine the problems encountered in quality Control applications of manufacture companies running in Malatya Organized Industrial Zone. Furthermore this study aimed at examining to what extend the Quality Control Studies mentioned in this study meet the requirements of the Quality Control systems which should be developed by modern companies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKalite kontrol yöntemleri ve uygulamada karşılaşılan sorunlar (Malatya Organize Sanayi Bölgesindeki üretici işletmeler üzerine bir uygulama)
dc.title.alternativeQuality control methods and problems in practice (A research on the manufacture companies in Malatya Organized Industrial Zone)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmQuality control
dc.identifier.yokid317491
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid226940
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess