Show simple item record

dc.contributor.advisorKaragölge, Zafer
dc.contributor.advisorÇalık, Muammer
dc.contributor.authorKolomuç, Ali
dc.date.accessioned2020-12-03T13:33:04Z
dc.date.available2020-12-03T13:33:04Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/50318
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 11. sınıf kimya müfredatında yer alan ?Kimyasal Reaksiyonların Hızları? ünitesindeki alternatif kavramları belirlemek, 5E modeli doğrultusunda animasyon destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisini geleneksel öğretim yöntemi ile karşılaştırmaktır.Kavramsal değişimi gerçekleştirmek için, bilgisayar destekli öğretim, çalışma yaprakları ve animasyonlar kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, Trabzon il merkezindeki farklı iki lisenin, Affan Kitapçıoğlu ve Cumhuriyet Liselerinin iki farklı şubesinden toplam 72 (36+36) 11. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Yarı deneysel yöntemin kullanıldığı çalışma, 2008-2009 öğretim yılının güz döneminde uygulanmış olup altı hafta sürmüştür.Çalışma verileri; ?Kimyasal Reaksiyonların Hızı? ünitesi ile ilgili test ve yarı yapılandırılmış mülakatlardan elde edilmiştir. Verilerin analizinde ön test, son test ve gecikmiş test puanları SPSS 13.0 paket programında bağımsız t testi ve ANCOVA yapılarak karşılaştırılmıştır. Ön test uygulamasında gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmazken, son test ve gecikmiş testlerde deney ve kontrol grupları arasında deney grubu lehine anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Uygulanan materyaller öğrencilerin alternatif kavramlarını değiştirmekte etkili olmakla kalmayıp aynı zamanda yeni bilgiler kazandırmış ve bu bilgilerin kalıcı olmasını da sağlamıştır. Çalışmada varılan sonuçlara dayalı olarak, yapısalcı öğrenme kuramının 5E modelinin kullanılması ile gerçekleştirilen öğretimin alternatif kavramları gidermede etkili sonuçlar verdiği dikkate alındığında, diğer fen konularının öğretiminde de uygulanması önerilebilir.
dc.description.abstractThe aim of this study was not only to determine grade 11 students? alternative conceptions of ?Rate of Chemical Reactions? unit but also to compare animation aided instruction based on 5E model with traditional instruction. To achieve conceptual change, computer aided instruction, worksheets and animations were improved based on 5E model. The sample consisted of 72 grade 11 students selected from two intact classes (36 for each classes) from Affan Kitapçıoğlu and Cumhuriyet High schools. With quasi experimental research design, the study was carried out in fall semester of 2008-2009 and lasted six weeks.Data were obtained from a questionnaire named ?Rates of Chemical Reactions? concept test and semi-interviews. Independence t-test and ANCOVA were employed by means of SPSS 13.0 in analyzing data obtained from pre-test, post-test and delayed test. The results show that there was no statistically difference between grade 11 students? scores of pre-test. Also, there were statistically meaningful difference between the experimental and control groups in regard to grade 11 students? scores of post and delayed tests in favor of the experimental group. The intervention used here not only changed students? alternative conception but also afforded the students to store newly structured knowledge in their long term memory. In light of the results obtained in the present study, it could be suggested that alternative conceptions may be corrected by applying constructivist learning strategy such as 5E model. This may be extends to other science subjects.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title11. sınıf ?kimyasal reaksiyonların hızları? ünitesinin 5E modeline göre animasyon destekli öğretimi
dc.title.alternativeAnimation aidet instruction on ?rate of chemical reactions? unit in grade 11 in regart to 5E model
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKimya Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChemistry education
dc.subject.ytmChemical kinetics
dc.subject.ytmAnimation
dc.subject.ytmMisconception
dc.subject.ytmWorksheets
dc.identifier.yokid338813
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid238056
dc.description.pages205
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess