Düzlemsel mekanizmaların dinamik analizi, dengelenmesi ve optimizasyonu
dc.contributor.advisor | Uzmay, İbrahim | |
dc.contributor.author | Ertaş, H.Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T08:43:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T08:43:44Z | |
dc.date.submitted | 1990 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/502854 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışmada, günümüz teknolojisinin hızla ilerlemesi ve en uygun enerji kullanımının amaçlarından dolayı üretilme ihtiyacı duyulan v tipi motorların dinamik analizi ve dengelenmesi propleminin incelenmesi amaçlanmıştır. Düzlemsel mekanizmaların dinamik analizinde atalet kuvvetleri; uzuv kütlelerinin, giriş torkunun ve dış kuvvetlerin etkisiyle meydana gelir. Bu atalet kuvvetleri ve momentler belirlenerek mekanizmanın dengelenmesi sağlanmıştır. Burada öncelikle mekanizmanın kinematik analizi yapılarak uzuvların hızlar ı, ivmeler i tesbit edildi. Mafsallara indirgenmiş kütlelerin ve bag kuvvetlerinin < iç kuvvetlerin) tesbiti yapılarak daha sonra elde edilen sonuçlara göre V tipi krank-biyel mekanizmasının dengelenmesi sağlandı. | |
dc.description.abstract | SUMMARY In this study, the dynamic analysis and balancing proplem of V type engines whose production is required because of the rapid progress of today's technology and from the objective of the most convenient use of energy, has been aimed. In dynamic analysis of plain mechanisms, inertia forces are obtained by effects of links mass, input torque end external forces. These inertia forces and torques have been determined. Thus, balance of mechanisms have been obtained. For more op tical study, a V type engine has been researched as a plane mechanism. In this study, firstly, the speed and acceleration of links are defined by kinematical analysing of the mecha nism mass which are reduced to the joint and connection forc es (internal forces) have been determined. Then depending to the results the mechanism balancing of V type engine has been obtained by balance system with opposite mass. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Düzlemsel mekanizmaların dinamik analizi, dengelenmesi ve optimizasyonu | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Dynamic analysis | |
dc.subject.ytm | Planer mechanism | |
dc.subject.ytm | Optimization | |
dc.subject.ytm | V type engines | |
dc.identifier.yokid | 9868 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 9868 | |
dc.description.pages | 46 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |