Show simple item record

dc.contributor.advisorCanbazoğlu, Suat
dc.contributor.authorŞahin, Halim
dc.date.accessioned2020-12-30T08:42:57Z
dc.date.available2020-12-30T08:42:57Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/502781
dc.description.abstractTill ÖZET içten yanmalı motorlarda, çalışma şekli gereği her silindir için, dakikada 1100 - 1600 defa yanma odasına alınan yakıtın yakılmasıyla ortaya çıkan ısının ürettiği 2000 C civarındaki sıcaklığın, çevrimin başlangıcında tekrar normal emme zamanı sıcaklıkları seviyesine düşürülmesi amacıyla, çeşitli soğutma sistemleri kullanılmaktadır. Bu araştırma, motorda söz konusu soğutma sistemlerinin kullanılması sonucu ortaya çıkan, % 30 civarındaki ısı kayıplarını en alt düzeye düşürebilen ve soğutma sisteminden beklenen görevleri en iyi şekilde yerine getirebilen nisbeten yeni uygulamaların incelenmesini, klasik sistem olarak adlandırılan eski tip su soğutmalı sistemlerle, genellikle yerli otolarda geniş çapta uygulanmakta olan ve modern sistemler olarak adlandırılan yeni tip su soğutmalı sistemlerin, performanslarının laboratuvar şartlarında karşılaştırılmasını kapsar. Yıllardır kullanılmakta olan su soğutmalı sistemlerin ihtiyaçlar doğrultusunda, geliştirilmiş şekli olan modern sistem lerin, klasik sistemlere göre motor fren beygir gücünde % 1 ila % 4 artış, yakıt tüketiminde % 1 ila % 5 tasarruf ve gürültüde de 1.5 ila 2 dbA civarında azalma gibi bir kaç konuda önemli sayılabilecek iyileşmeler sağladığı deneyler yoluyla gösteril- mi şti r.
dc.description.abstractIX SUMMARY In the internal combustion engines, clue to their working pattern a combustible mixture is introduced into the combustion chamber of each cylinder for about 1J00 to 1600 times per minute. Due to the combustion, the temperature uses to about 2000 C. Various cooling systems are used to lower the temperature to the levels normally associated with the begining of intake strokes. This study involves a comparison of the well known conventional cooling system with the newer applications where either a viscous - fan is incorporated into the cooling system. Numerous experiments performed on a fan cylinder 1600 cm Ford enaine under laboratory condition at various loads and RPMs showed that an improvement of 1 % to 4 % in the brake horsepower and 1 % to 5 % in the fuel economy was achievable. A reduction in the. noise level of 1.5 to 2 dbA was also absorved.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleBinek otolarında kullanılan modern soğutma sistemlerinin yerli otolardaki klasik sistemlerle karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmInternal combustion engines
dc.subject.ytmCooling systems
dc.identifier.yokid23163
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid23163
dc.description.pages66
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess