Daralan yağ kanalındaki coutte akışına doğal ısı taşınımının etkileri
dc.contributor.advisor | Altuntop, Necdet | |
dc.contributor.author | Özkan, Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T08:42:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T08:42:25Z | |
dc.date.submitted | 1993 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/502702 | |
dc.description.abstract | Ill - ÖZET Isı geçiş etkilerinin yatak per-Formans karakteristiklerinin tesbit edilmesindeki önemi geçmişten beri bilinmektedir. Viskoz dissipasyan nedeniyle üretilen ısı ve yatak yüzeylerinden veya yüzeylerine olan ısı geçişi yağlama -Filminde büyük sıcaklık değişiklikleri yaratır. Viskozitenin sıcaklığa olan bağımlılığı nedeniyle viskozite azaldığında yük taşıma kapasitesinde de bir azalma olmaktadır. Ayrıca, yağlayıcı madde sadece yük taşıyıcı akışkan olmaktan başka makina parçalarının soğutulmasına yardımcı olur. Sıcaklık dağılımının bilinmesi yağlamadan istenilenin tesbit edilmesinde gerekli olmaktadır. Bu çalışmada ısı taşınım etkilerinin daha detaylı incelenmesi amacıyla daralan yag kanalındaki akış üzerinde doğal ısı taşınımının etkileri incelenmiştir. Her iki yüzeyi adyabatik olan bu kanalda mevcut sınır koşulları altında, Boussinesq yaklaşımı ile elde edilen Navier- Stokes denklemleri nümerik olarak ileri sonlu.Farklar yöntemi ile çözülmüştür. Süreklilik, Navier-Stokes ve Enerji denklemleri^ akım fonksiyonu ve girdap değişkenleri cinsinden yazılmakta, doğal ısı taşınımının etkisini incelemek amacıyla kaldırma kuvveti momentum denklemleri içerisinde göz önüne alınmaktadır. | |
dc.description.abstract | -IV- ABSTRACT The importance o-f the Heat Transfer effects on the calculation o-F Bearing performance characteristics is known -From past time. The Heat which is produced -From viscous dissipation and the Heat Transfer from Bearing surfaces or to Bearing surfaces create big temperature changes on the Lubrication film. Because of the relation between viscosite and temperature, decrease on the viscosite decreases the carrying capacity. A part of from this, the purpose of the Lubricant material is not only to carry load but also to help cooling of machine parts. It is necessary to know heat distribution for determination of Lubrication. In this study, to observe the Heat Transfer effects in detail, the natural heat transfer effects on the flow in shortage Lubricant channel is observed. Both surfaces of the channel are adiabatic. The Navier- Stokes equations which comes from Boussinesq approximation are solved by numerical finite forward differences method under maximum working condition. Conservation equation are written with kind of flow functions and vertex variables. To observe natural heat transfer effects lifting force is also regarded in momentum equation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Daralan yağ kanalındaki coutte akışına doğal ısı taşınımının etkileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Heat transfer | |
dc.subject.ytm | Oil channel | |
dc.identifier.yokid | 29128 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 29128 | |
dc.description.pages | 53 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |