Çocukları pnomonili annelerin eğitiminde kullanılan eğitim kartlarının etkililiği
dc.contributor.advisor | Toker, Fethi | |
dc.contributor.author | Demir, Gönül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T08:39:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T08:39:35Z | |
dc.date.submitted | 1981 | |
dc.date.issued | 2019-12-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/502048 | |
dc.description.abstract | 51 V. ÖZET Bu araştırma 0-4 yaş grubu pnononili çocuk: annelerinin eğitimlerinde uygulanan eğitim yöntemlerinin basarnama art tırmada eğitim tartlarının etkinliğini saptamak amacıyla planlanmış ve özet olarak : a. Kartlarla grup eğitiminin, kartsız grup eğitimine göre daha etkili olup olmadığı, b. Kartlarla grup eğitiminin, kartlı bireysel eğitime göre daha etkili olup olmadığı, c. Kartlı bireysel eğitimin, kartsız bireysel eğitimden daha etkili olup olmadığı, d. Kartsız grup eğitiminin, kartsız bireysel eğitimden daha etkili olup olmadığı araştırılmıştır..Araştırma, Hacettepe Üniversitesi Çocuk Sağlığı Ensti tüsü Çocuk Polikliniğinde yapılmıştır..Araştırma grupları araştırma suresince Çocuk Polikli niğine başvuran ve pnomoni teşhis edilen 0-4 yaş grubu çocuk ların en çok ortaokul mezunu annelerinden seçkisiz olarak oluşturulmuştur. Her grupta 24 denek bulunmaktadır. Eğitim gruplarında, annelere pnomoni ve pnomoninin bakımı konulu sagLık eğitimi yapılmış, eğitimde sorû-yanıt ve tartışma yöntemleri uygulanmıştır.52 Araştırmada, a. I. Gruba, kartlarla grup eğitimi, b. II. Gruba, kartsız grup eğitimi, o. III. Gruba, kartlı bireysel eğitim, d. I V. Gruba, kartsız bireysel eğitim yöntemi uygulanmıştır. Eğitim sonunda, bilgi testi ve gözlem formundan..elde edilen başarı puanları bu araştırmanın bağımlı değişkenlerini oluştur muştur o Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde Kî - KİRE TESTİ, ORTALAMALAR ARASI PARKIN ÖNEMLİLİK KONTROLÜ` TESTİ, EŞLER- ARASINDAKİ PARKIN ÖNEMLİLİK KONffîOLÜ TESTİ, KRUSKAL - WALLIS VARYAHS ANALİZİ TESTİ kullanılmıştır. Yapılan istatistik analizler sonunda bireylere bilgi kazandırmada, kartlı grup ve kartlı bireysel eğitimin, kart- sız grup ve bireysel eğitimden daha fazla başarı sağladığına ilişkin kanıtlar elde edilmiştir. Eğitim gören gruplar kontrol grubuna göre daha fazla davranış bilgisi ve davranış kazanmış lar, fakat kazanılan davranışlar ve davranış bilgisi kartların etkililiğini gösterecek düzeye erişememiştir. | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sağlık Eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Health Education | en_US |
dc.title | Çocukları pnomonili annelerin eğitiminde kullanılan eğitim kartlarının etkililiği | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-27 | |
dc.contributor.department | Halk Sağlığı Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 198950 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 174173 | |
dc.description.pages | 70 | |
dc.publisher.discipline | Sağlık Eğitimi Bilim Dalı |