Show simple item record

dc.contributor.advisorToker, Fethi
dc.contributor.authorDemir, Gönül
dc.date.accessioned2020-12-30T08:39:35Z
dc.date.available2020-12-30T08:39:35Z
dc.date.submitted1981
dc.date.issued2019-12-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/502048
dc.description.abstract51 V. ÖZET Bu araştırma 0-4 yaş grubu pnononili çocuk: annelerinin eğitimlerinde uygulanan eğitim yöntemlerinin basarnama art tırmada eğitim tartlarının etkinliğini saptamak amacıyla planlanmış ve özet olarak : a. Kartlarla grup eğitiminin, kartsız grup eğitimine göre daha etkili olup olmadığı, b. Kartlarla grup eğitiminin, kartlı bireysel eğitime göre daha etkili olup olmadığı, c. Kartlı bireysel eğitimin, kartsız bireysel eğitimden daha etkili olup olmadığı, d. Kartsız grup eğitiminin, kartsız bireysel eğitimden daha etkili olup olmadığı araştırılmıştır..Araştırma, Hacettepe Üniversitesi Çocuk Sağlığı Ensti tüsü Çocuk Polikliniğinde yapılmıştır..Araştırma grupları araştırma suresince Çocuk Polikli niğine başvuran ve pnomoni teşhis edilen 0-4 yaş grubu çocuk ların en çok ortaokul mezunu annelerinden seçkisiz olarak oluşturulmuştur. Her grupta 24 denek bulunmaktadır. Eğitim gruplarında, annelere pnomoni ve pnomoninin bakımı konulu sagLık eğitimi yapılmış, eğitimde sorû-yanıt ve tartışma yöntemleri uygulanmıştır.52 Araştırmada, a. I. Gruba, kartlarla grup eğitimi, b. II. Gruba, kartsız grup eğitimi, o. III. Gruba, kartlı bireysel eğitim, d. I V. Gruba, kartsız bireysel eğitim yöntemi uygulanmıştır. Eğitim sonunda, bilgi testi ve gözlem formundan..elde edilen başarı puanları bu araştırmanın bağımlı değişkenlerini oluştur muştur o Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde Kî - KİRE TESTİ, ORTALAMALAR ARASI PARKIN ÖNEMLİLİK KONTROLÜ` TESTİ, EŞLER- ARASINDAKİ PARKIN ÖNEMLİLİK KONffîOLÜ TESTİ, KRUSKAL - WALLIS VARYAHS ANALİZİ TESTİ kullanılmıştır. Yapılan istatistik analizler sonunda bireylere bilgi kazandırmada, kartlı grup ve kartlı bireysel eğitimin, kart- sız grup ve bireysel eğitimden daha fazla başarı sağladığına ilişkin kanıtlar elde edilmiştir. Eğitim gören gruplar kontrol grubuna göre daha fazla davranış bilgisi ve davranış kazanmış lar, fakat kazanılan davranışlar ve davranış bilgisi kartların etkililiğini gösterecek düzeye erişememiştir.
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Eğitimitr_TR
dc.subjectHealth Educationen_US
dc.titleÇocukları pnomonili annelerin eğitiminde kullanılan eğitim kartlarının etkililiği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-27
dc.contributor.departmentHalk Sağlığı Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid198950
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid174173
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineSağlık Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess