Mezheplerin Cuma namazının şartlarıyla ilgili görüşleri ve bu görüşlerin dayandığı deliller
dc.contributor.advisor | Bakkal, Ali | |
dc.contributor.author | Akay, Bülent | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T08:38:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T08:38:16Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/501699 | |
dc.description.abstract | GENEL BİLGİLERİsim ve Soyadı :Bülent AkayAnabilim Dalı :İlahiyatProgram :İslam HukukuTez Danışmanı :Prof. Dr. Ali BakkalTez Türü ve Tarihi :Yüksek Lisans-2006Anahtar Kelimeler :Cuma namazı, sıhhat şartları, vücup şartları.ÖZETBu tezi yapmadaki amacımız cuma namazının vücup ve sıhhat şartları ile mezheplerinbu şartlar üzerindeki görüş ve delillerini incelemektir. Cuma namazının farz oluşu, mezheplerarasında ittifakla kabul edilen bir husustur. Ancak cuma namazının vücup ve sıhhat şartlarıhususunda aynı ittifak yoktur. Cuma namazının vücup şartları; Müslüman, âkil, baliğ, erkek,hür, mukim olmak ve cuma namazını kılmaya engel bir özrü olmamaktır. Bu şartlar Kur'ânve sahih hadislere dayandığından mezhepler arasında ayrıntılar hariç ihtilaf mevzuuolmamıştır.Cuma namazı kılınacak yerin şehir veya şehir hükmündeki bir yerleşim yeri olması,namazı, devlet başkanı veya naibinin kıldırması, cemaat, vakit, hutbe ve cumanın tek biryerde kılınması, kılınacak yerin cami olması ise bu namazın sıhhat şartlarındandır. Bunlardancemaat, vakit ve hutbe şartlarında ittifak vardır. Cuma kılınacak yerin cami olması ise yalnızMalikiler tarafından ileri sürülmüştür. Cuma namazının şehirde kılınması ve yine devletbaşkanı veya naibinin izniyle kılınması, Hanefiler tarafından uzak te'vil yoluyla cumanınsıhhat şartları arasına dahil edilmiş, bu konuda Kur'ân veya Sünnet'ten doğrudan bir deliledayanılmamıştır. Cumanın tek bir yerde kılınması şartı ise, Kur'ân veya Sünnet'ten herhangibir delile dayanmaktan çok, Hz.Peygamberin teamülüne ittibâ hassasiyetine dayanmaktadır.Kanaatimizce ihtilaf edilen bu şartlara dayanılarak cuma namazının terk edilmesiuygun değildir.This document was created by the trial version of Print2PDF. !Once Print2PDF is registered, this message will disappear.!Purchase Print2PDF at http://www.software602.com | |
dc.description.abstract | GENERAL KNOWLEDGEName and Surname : Bülent AkayField : DivinityProgramme : Islamic LawSupervisor : Ali BakkalDegree Awarded and Date: Master-2006Keywords : Cumu?a Prayer, necessary and validity conditions.ABSTRACTThe goal of this thesis is, to study the necessary and validity conditions of Salatu?l-Cumu?a (Friday Prayer) and the opinions and evidences of the schools on these conditions.The obligatory of Cumu?a prayer is a matter of agreement among the schools. But, there is noagreement in respect of its necessary and validity conditions. The necessary conditions ofCumu?a prayer are, being wise, adult, man, free, settled and having no excuse preventing fromto perform the prayer. As this conditions resting on Kur?an and valid hadiths, they haven?tbeen matter of dispute apart from the details.The validity conditions of Cumu?a prayer are, being of place which the prayer isperformed in it a city or place equivalent to city, to be performed by the leadership of Imam(president) or his representative, congregation, time, sermon (khutbah), to be performed inone place, being of prayer place a mosque. Among these, the congregation, time and sermonconditions are agreed upon them.. The prayer place?s condition of being a mosque is, putforward by the Malikites. The Hanefites added the city condition and the permisssion of Imamor his representative to validity conditions by manner of explainig away, not by resting on anyof evidence in Kur?an or Sunnah. The condition of one place is resting on the care aboutfollowing the Prophetic practice rather than depending upon any indication in Kur?an orSunnah.This document was created by the trial version of Print2PDF. !Once Print2PDF is registered, this message will disappear.!Purchase Print2PDF at http://www.software602.comWe?re of the opinion that it?s not proper to leave to perform the Cumu?a prayer withrespect to these controversial conditions.This document was created by the trial version of Print2PDF. !Once Print2PDF is registered, this message will disappear.!Purchase Print2PDF at http://www.software602.com | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.title | Mezheplerin Cuma namazının şartlarıyla ilgili görüşleri ve bu görüşlerin dayandığı deliller | |
dc.title.alternative | The necassary and validityconditions of salatu'l-Cumu'a (Friday prayer) and the opinions and evidences of the schools on these conditions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 168750 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HARRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 191838 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | İslam Hukuku Bilim Dalı |