Annemarie Schimmel`in hayatı, eserleri,tasavvuf ve mutasavvıflar hakkındaki görüşleri
dc.contributor.advisor | Düzen, İbrahim | |
dc.contributor.author | Padak, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T08:38:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T08:38:12Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/501683 | |
dc.description.abstract | ÖZETÇok genç yaşlarda slam kültürü ve sanatına ilgi duyan ve bu alanda önemliçalışmaları bulunan ünlü oryantalist Annemarie Schimmel, son yüzyılın üretken bilimadamlarındandır. Onun diğer oryantalistlerden farkı, slam kültürünü kendi içinden veönyargılardan uzak bir şekilde tanıması ve Batı'ya olduğu gibi aktarmasıdır. O yüzdenSchimmel'i sadece oryantalist olarak nitelemek haksızlık olur. O, yalnızca zengin Doğukültürünü incelememiş, bu kültürle ilgili Batı'da oluşan önyargıları düzeltmek için hayatınınsonuna kadar çalışmıştır.Schimmel'in verdiği bilgiler, kuru bilgiden uzak, içselleştirilmiş bir yaşantıyla ortayaçıkan ilmi hakikatlerdir. Tasavvufa dıştan değil içten bakabilen Schimmel, tüm hayatını ilme,irfana, sanata, dinlerin metafizik hakikatlerine ve tasavvufa adamış, bu uğurda hiç bıkmadanusanmadan çalışmıştır.Anahtar kelimeler: slam Tasavvufu, slam, Mevlana, sufi, hal, makam, Hallac,bnü'l Arabû, Gazzali, Schimmel. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTThe well-known orientalist, who had been interested in Islamic Arts and culturesince her early age and compiled several works on these subjects, Annemarie Shimmelwas one of the most prolific writers oh the 20th century. She differs from otherorientalsits lies in her objective analises of Islamic culture as one can expects from aninsider. She tried to represent Islam in Western circles as it is. Therefore, it is difficult todescribe her as orientalist. She not only analyzed the rich Eastern Culture but also,throught her life, tried to correct the prejudices against this culture.Her knowledge about eastern culture is not a theoretical one; but rather it basedon her experience of this culture. In that sense, sha was an inseder. She devoted her lifeto knowledge, wisdom, art the methaphisical truth in religions and sufism. She tirelesslystudied on these issues.KEY WORDS: Islamic Mysticism, Islam, Maulana, Sufi, hal, makam, Hallaj, Ibn al-Arabû, Ghazzali, Schimmel1 | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bibliyografya | tr_TR |
dc.subject | Bibliography | en_US |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Annemarie Schimmel`in hayatı, eserleri,tasavvuf ve mutasavvıflar hakkındaki görüşleri | |
dc.title.alternative | Annemarie Schimmel her life, works and views on sufism and the sufis | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 168729 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HARRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 191835 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Tasavvuf Tarihi Bilim Dalı |