Show simple item record

dc.contributor.advisorAtaay Saybaşılı, Naciye Aylin
dc.contributor.authorTansu, Ece
dc.date.accessioned2020-12-30T08:36:13Z
dc.date.available2020-12-30T08:36:13Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/501225
dc.description.abstractIll ÖZET Günümüzde globalleşme, ekonomik hayatın vazgeçilmez bir unsuru haline gelmiştir. Pazarların açılmasıyla, işletmeler artık çok daha zor bir rekabet ortamında faaliyet göstermektedir. Bu rekabet, firmaları, farklı ekonomik alanların sunduğu rekabet avantajlar doğrultusunda faaliyetlerini yerleştirmeye yani firmaları, yeni ülkelere, başka ekonomilere doğru genişlemeye yönlendirmektedir. Bu durumda firmaların global genişleme süreçlerindeki en önemli sorulardan biri; yeni pazarlara girerken hangi giriş şeklini kullanmaları gerektiği sorusudur. Bu soru bizim çalışmamızın ve de şimdiye kadar yapılan farklı teorik araştırmaların konusudur: Seçmeci Teori, İşlem Maliyeti Teorisi, Örgütsel Güç Teorisi ve Müzakere Gücü Teorisi. Bu yüzden, araştırmanın ilk bölümünde, konuya çok iyi hakim olmak için tüm bu farklı teoriler çok derin bir şekilde gözden geçirilmiştir. İkinci bölümde farklı giriş şekillerinin tanımları yapılıp benzer ve farklı yönleri belirlenmiştir. Üçüncü bölümde, hipotezlerimizi oluştururken, yeni pazarlara açılan firmaların davranışlarını daha iyi anlamak için farklı teorilerin farklı perspektiflerinin bir birleşimi yapılarak bir model oluşturulmuştur. Dördüncü bölümde, gelişen bir pazar olan Türkiye'ye girerken Fransız firmaların kullandıkları giriş şekillerinin istatistiksel bir analizi yapılmıştır. Sonuçlar göstermiştir ki: Fransız firmaların Türkiye'yle daha önce ticari ilişkilerinin olup olmaması seçenekleri giriş şekillerini belirlemede önemli bir rol oynamaktadır. Fransız firmalar, Türk pazarına ilk kez geliyorlarsa, daha çok, yerli firmalarla işbirliği antlaşmaları yapıyorlar. Demek ki, Fransız firmalar ilk önce Türk firmalarla joint venture anlaşmaları yaparak ülke hakkında bilgi edindikten sonra tek başlarına devam etmeyi tercih ediyorlar. Ama diğer hipotezlerimiz ve istatistiki test sonuçları arasında büyük bir uyum saptanamamıştır.IV Öyle ise, araştırmanın sonucunda diyebiliriz ki; farklı durumlar öyle ortamlar yaratabilirler ki birçok faktör, birlikte, bağımlı değişkeni yani bu araştırmada firmaların yeni pazara giriş şekillerini, beklenenin yani hipotezlerin tam tersi şekilde veya beklenenden çok daha az etkileyebilirler. Yani; firmalar her yeni pazara girişte, kararlarını etkileyebilecek bütün faktörlerin göreceli önemlerini belirledikten sonra uzun vadede değerlerini maksimize edecek giriş şeklini kullanmalıdırlar. Ayrıca, araştırmamız Türkiye'nin yabancı yatırımları çekme konusunda daha çok çaba göstermesi gerektiğini ortaya koymuştur. Enflasyon, politik, ekonomik istikrarsızlık, mülkiyet haklarının korunamaması, finansal yapının tam oturmamış olması, vergi oranlarının çok yüksekliği, alt yapı yetersizlikleri yabancı yatırımcıların önündeki en büyük engeller olarak karşımıza çıkmışlardır.
dc.description.abstractRESUME La globalisation est devenue une partie permanente et irreversible de la vie economique. Les entreprises doivent survivre dans un univers concurrentiel qui est devenu plus dur par l'ouverture des marches. Cette concurrence conduit les entreprises a rechercher la meilleure combinaison productive et â localiser leurs activites suivant des avantages competitifs des differents espaces economiques c'est â dire les dynamiques de Peconomie mondiale et la concurrence globale encouragent les entreprises a s'elargir vers les autres economies en utilisant divers modes d' entree. Alors l'une des questions les plus importantes dans le processus d'elargissement global, quel mode d'entree doit etre utilise en entrant dans les nouveaux marches ? Quels sont les determinants du choix du mode d'entree ? Cette question est le sujet de notre etude et aussi de differents champs theoriques : Theorie des Coûts de Transaction, Theorie de la Capacite Organisationnelle, Theorie de la Force de Negotiation et Theorie Eclectique. C'est pour quoi, dans la premiere partie de la memoire pour mieux, comprendre le sujet, on a fait une revision profonde de cettes differentes theories. Dans la deuxieme partie on a fait les definitions de differents modes d'entree sur les nouveaux marches. Dans la troisieme partie, en fondant les hypotheses de la recherche, on a fait un integration theorique et la combinaison des differentes perspectives pour ameliorer la comprehension et la prediction du comportement des entreprises. Dans la quatrieme partie on a realise l'analyse du choix du mode d'entree des fırmes françaises sur le marche turc qui est un marche emergent. Les resultats montrent que la connaissance experimentale a un effet majeur sur le choix du mode d'entree des firmes françaises en Turquie. Nous pouvons en conclure qu'apres avoir gagne de 1' experience sur les conditions economiques, politiques, sociales de la Turquie par 1' intermediate des joint ventures, les firmes Internationales preferent etablir des investissements directs etrangers. Elles preferent11 aller seules peut etre pour pouvoir se profiter, toutes seules, des avantages du marche turc : la grandeur de son marche local, la presence de la force de travail eduquee, l'industrie domestique developpee, sa proximite geographique aux marches de Moyen Orient. Mais nous n'avons pas trouve une grande concordance entre nos autres hypotheses developpees pour les firmes internationales et les resultats des tests statistiques effectues pour les firmes françaises. A la fin, notre etude met en evidence que la Turquie doit realiser beaucoup de reformes dans le domaine de l'investissement etranger qui est une necessite pour mettre en mouvement la vie economique, entraîner la productivite domestique, assurer de l'emploi et de developpement social et transferer le capital et la technologie. Les gouvernements turcs doivent eviter l'inflation de taxation, ameliorer des infrastructures. En autres, de notre etude nous pouvons conclure que des situations peuvent se produire ou plusieurs facteurs jouent en sens contraire pour les comportements strategiques des firmes. Done ce que les firmes doivent faire e'est decide â un mode d'entree qui maximisera ses valeurs â long terme apres avoir determine les importances relatives des facteurs explicatif du choix du mode d'entree.en_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleLe Choix du mode d`entree des firmes Françaises dans le marche Turc
dc.title.alternativeFransız sermayeli firmaların Türk pazarına giriş şekilleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmFrance
dc.subject.ytmDeveloping countries
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmFirms
dc.subject.ytmForeign capital enterprises
dc.subject.ytmInvestments
dc.identifier.yokid143236
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid141298
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess