Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztek, Mehmet Yaman
dc.contributor.authorMutlucan, Nigar Çağla
dc.date.accessioned2020-12-30T08:35:06Z
dc.date.available2020-12-30T08:35:06Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/500923
dc.description.abstractMüsterinin, pazarlama stratejilerinin odak noktası haline gelmesi ve rekabetavantajı elde etmek için müsteri isteklerinin yerine getirilmesinin bir zorunlulukhaline gelmesiyle birlikte, 60'lı yıllarda önce lojistik süreçlerinde baslayanentegrasyon, tedarik zinciri süreçlerinde de entegrasyona ve is birliklerine yolaçmıstır. 90'lı yılların ikinci yarısından sonra CPFR (Collaborative Planning,Forecasting and Replenishment), kolaboratif planlama, tahmin ve yeniden tedarikolarak çevirebilecegimiz, tedarik zincirinde is birligine dayalı planlama ve tahminsüreçlerini temel alan yeni bir model, ilk olarak ABD'de, perakende sektöründeortaya çıkmıstır. Söz konusu çalısma, kolaboratif planlamanın tedarik zincirininperformansı üzerindeki etkilerini incelemekte ve Türkiye'de perakende sektöründeuygulanıp uygulanmadıgını arastırmak için Migros Türk A.S.'yi örnek olay olarakele almaktadır.Anahtar kelimeler : Tedarik zinciri, Performans, Kolaboratif Planlama.
dc.description.abstractAfter the changes in the marketing strategies which concentrated on thesatisfaction of the requirements of the customers to obtain a competitive advantage,integration emerged initially in the logistic processes in the Sixties and then led toan integration and a collaboration in the chain of value. Following this evolution,the CPFR (Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment), a new modelbased on the collaboration and the integration of the processes of forecasting andplanning in the supply chain was created in the United States in retail industry inthe second part of the Nineties. The effects of collaborative planning on supplychain performance are studied in this report and a case study concerning theapplication in retail industry in Turkey at Migros Türk A.S. is presented at the endof the report.Keywords : Supply chain, Performance, Collaborative Planningen_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleLes effets de la planification collaborative sur la performance de la chaîne de valeur
dc.title.alternativeKolaboratif planlamanın tedarik zinciri performansı üzerindeki etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance
dc.identifier.yokid9000237
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid217709
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess