Show simple item record

dc.contributor.advisorLevent, Haluk
dc.contributor.authorKasap, Ferhat
dc.date.accessioned2020-12-30T08:35:01Z
dc.date.available2020-12-30T08:35:01Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/500902
dc.description.abstractBilindigi gibi neoklasik iktisat görüsüne göre bir faktör eger ki tam rekabet piyasasındaserbestçe ve hiç bir engelle karsılasmadan alınıp satılabiliyorsa, bu malin marjinal getirisi tümsektörlerde esitleneceginden dolayı toplumsal üretim miktarı en çoga çıkacak(maksimizasyon) ve bu tam rekabet varsayımı geregi de bu faktörün toplumda dagilimioptimal olacaktır. Yani bu halde ilgili faktörün nasıl dagıtılacagı bir sorun olmayacak vekendiliginden çözülecektir. Çünkü toplumsal üretim miktarı sadece üretimde kullanılan ofaktörün toplam miktarına baglı olacak ancak faktörün nasıl dagıldıgına baglı olmayacaktır.Oysaki egitim gibi bir faktörün tam rekabet piyasasına terk edilemeyecegi gerek ekonomikgerekse ahlaksal ve kamusal açılardan ortadadır. iste bu nedenle egitimde kaynakların nasıldagıldıgı sorunu çok büyük önem tasımaktadır, zira kaynak dagilimi dogrudan toplumsaltoplam üretimi etkileyecektir. Bu da kamunun egitim alanına dogrudan taraf olmasınıgerektirmektedir. Neoklasik görüste de zaten bu konu kredi piyasası aksaklıgı ileaçıklanmaktadır. Bu çalısmada da özellikle az gelismis ülkelerin egitim hamlelerindekiçabalara karsın gerek toplumsal fayda gerekse kisisel gelir dagilimi acısından neden basarisizoldukları incelenmektedir. ilginç olan su ki kredi mekanizmasının da islemedigi egitimsektöründe devlet müdahalesi de geçmisten gelen bazı temel etkileri (ailesel kültür seviyesi,ailesel gelir durumu, yasanılan yöre ve etnik/cinsel kimlikler gibi) ortadan kaldıramamaktadır.Bu da gelir dagılımında egitimin islevinin teorik olarak açıklanmasının otelinde pratikte çokfarklı sonuçlara ulasılmasına neden olmaktadır.Anahtar Kelimeler: Egitim harcamalari, Gini katsayisi, Gelir Dagilimi
dc.description.abstractWe examine some explications to education?s influences on both individual and overallincome levels while showing some main studies about our principal subject : publiceducation spending, does it have remarkable effects on mechanism of incomeredistribution in the world? If an asset is not traded or is imperfectly traded, then themarginal product of the asset across individuals is not generally equalized. In this case,aggregate production depends not only on the total level of the asset but also on itsdistribution. That can be a way or a reason for public to interfere in education in asociety. But this view is related mostly to the economic part of education which does notinclude neither familiar status nor the regions? cultural or religious situation and norfamiliar educational background that certainly have affects on individual?s. Our mainconcern in this analysis is the relation between public education expenditures and incomedistribution.Keywords: Public education expenditures, income distribution, the distribution ofpublic funds in society, Kuznets effect, gender effects and regional differentials.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye`de kamu eğitim harcamaları ve eşitsizlik ilişkisi
dc.title.alternativeRelations between public education expenditures and income inequalities in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9000682
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid217705
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess