Show simple item record

dc.contributor.advisorBilgili, Can
dc.contributor.authorBuharali, Ömer
dc.date.accessioned2020-12-30T08:34:51Z
dc.date.available2020-12-30T08:34:51Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/500857
dc.description.abstractFutbol, ile televizyon arasındaki ilişki XX. Yüzyılın ikinci yansından itibaren başlamıştır. İlk başlarda futbol, televizyona hükmederken daha sonra roller değişmiştir. Futbol, 90'lı yılların başından itibaren televizyonla girdiği ilişki sonucunda değişim yaşamış ve küresel bir endüstri haline gelmiştir. Maçların yayın haklan, özellikle XX. yüzyılın son on yılında naklen yayın savaşma dönüşmüştür. Bu rekabetin doğal sonucu olarak yayın hakkı ücretleri kulüp gelirlerinin yansını oluşturacak kadar yüksek bir boyuta ulaşmıştır. Böylece endüstrileşme süreci boyunca oyunun aktörlerinin rolleri değişmiş ve taraftarlar televizyon futbolu kavramı ile karşılaşmıştır. Bu değişim, televizyonun öngördüğü ticarileşmenin benimsenmesiyle birlikte futbolu özünden uzaklaştırmış ve yeni anlamlar yüklemiştir. Bu çalışma, futbol endüstrisi ile televizyon arasındaki etkileşimin futbol oyunu üzerindeki sosyal, siyasi ve ekonomik etkilerini incelemektedir.Anahtar kelimeler : Futbol Endüstrisi, Televizyon, Etki.
dc.description.abstractThe connection between football and television started as of second half ofXX. Century. At the beginning, football directed television and then the roleschanged. Football, since the beginning of the Nineties, is lived a change andbecame consequently a total industry of the relationship to television. Rights ofdiffusion of the matches, especially at the last decade of XX. Century, became thewar of retransmission on line. While being the normal result of this competition, theprices of right of retransmission reached a dimension raised as they form half of theincomes of club. In this manner, during the process of industrialization, the roles ofthe actors of the play changed and the supporters met the concept of televisedfootball. This transformation, with the approval of the marketing envisaged bytelevision, moved away football from its substance and responsible for the newdirections. This work observes the social, political and economic effects of theinteraction, between the industry of football and television, on the play of football.Keywords :Industry of Football, Television, Effect.en_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleL`interaction entre l`industrie de football et la télévision
dc.title.alternativeFutbol endüstrisi ve televizyon arasındaki etkileşim = The ınteraction between the ındustry of football and the television
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTelevision
dc.identifier.yokid9001572
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid217759
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess