Influence de la peinture sur le cinema Turc a travers une etude de cas : Şahmaran de Z. Livaneli
dc.contributor.advisor | Tanrıöver, Hülya U. | |
dc.contributor.author | Öztürk, Müge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T08:34:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T08:34:50Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/500854 | |
dc.description.abstract | Sinemanın, başta tiyatro ve edebiyat olmak üzere geleneksel sanatlarla olan ilişkisi çok sayıda araştırmaya konu olmuştur. Oysa, özellikle Türkiye'de üzerinde çok fazla çalışmanın yapılmadığı `sinema ve resim sanatı ilişkisi` de göz ardı edilemeyecek kadar büyük bir önem teşkil etmektedir. Sinema tarihine bakıldığında sayısız filmin resim sanatından etkilendiğini söylemek mümkündür. Ayrıca birçok yönetmen, sinema estetiklerini resim sanatını irdeleyerek geliştirdiklerini ifade etmiştir. Bu çalışma, genel olarak resim sanatının sinema üzerinde nasıl bir etkisinin olduğu sorusundan yola çıkarak, Z.Livaneli'nin `Şahmaran` filmi örneğinde, Türk sinemasındaki resim sanatı etkilerini araştırmıştır. Tek bir filmden yola çıkarak Türk sinemasının geneline dair çıkarsamalar yapmak zor olsa da, bu çalışmada tespit edilen hususlar, gerek sinemanın resim sanatından uyarladığı teknik öğeler, gerekse bu sanatın sinemada bir referans olarak kullanılması konusunda önemli veriler sunmaktadır. | |
dc.description.abstract | The relation of cinema with traditional arts, such as theatre and literatüre, was the object of many studies. However, `the relationship between cinema and pictorial art`, which was not sufficiently treated in Turkey, is not a subject to be neglected. When we focus ourselves on the history of the world cinema, we notice that many fılms were influenced by paintings. Moreover, several directors affirm to have developed their cinematographic esthetics through pictorial art. This research has the aim of highlighting the influence of painting on Turkish cinema through the analysis of the film `Şahmaran` of Z. Livaneli. Even if it is difficult to arrive at a conclusion with one only Turkish film, the elements that we located through this research give us important information on the use of pictorial art by the cinema, which it is on the level of these techniques or its use as a reference.Keywords : Cinema, Turkish Cinema, Pictorial Art, Şahmaran | en_US |
dc.language | French | |
dc.language.iso | fr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Influence de la peinture sur le cinema Turc a travers une etude de cas : Şahmaran de Z. Livaneli | |
dc.title.alternative | Türk sinemasında resim sanatının etkisi: Z. Livaneli'nin Şahmaran filmi örneği = Influence of pictorial art on Turkish cinema through the analysis of the film Şahmaran of Z. Livaneli | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 9001670 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 217893 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |