Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakalır, Yalçın
dc.contributor.authorTangün, Alpaslan Kürşat
dc.date.accessioned2020-12-30T08:34:39Z
dc.date.available2020-12-30T08:34:39Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/500801
dc.description.abstractKonteyner taşımacılığı sadece multimodal taşımaların gelişimini sağlamaklakalmamış diğer yandan taşıma sahnesine yeni aktörlerin çıkmasına sebep olmuştur.Tamamen konteyner taşımacılığın ihtiyaçlarından doğan bu yeni aktörlerden biri de,gemi işletmeyen taşıyan olarak adlandırabileceğimiz NVOCC'dir. ( Non-Vessel-Operating Common Carrier ) NVOCC deniz taşımasının yapıldığı gemiyi işletmeyentaşıyanlar olarak tanımlanabilir. Asıl taşıyanla ilişkilerinde ise yükletenkonumundadırlar. Yapılan tanımlar NVOCC'lerin yük ilgilileri ile ilişkilerindetaşıyan mı yoksa taşıma işleri komisyoncusu mu olarak nitelendirileceği sorusunacevap aramaktadır. Uluslararası alanda yeknesak düzenlemelere ihtiyaç duyan bukavramın incelemesi ile NVOCC'nin ticari ilişkilerinin niteliği ve düzenlenen taşımabelgelerinin özellikleri ortaya konulmaktadır.Anahtar kelimeler :Taşıma Hukuku, Konteyner Taşımacılığı,
dc.description.abstractThe container revolution has not only brought change to transportlaw through multimodal aspects but also through the evolution of thecommon carrier concept. This is illustrated by the development of the?Non-vessel-operating common carrier?business. NVOCC?s introducethemselves as carriers while they do not operate the ship by which oceantransportation is provided.The classical definition given by court anddoctrine is that of someone operating transportation therefore . Aqualification question has arisen for NVOCC?S: Are they carriers orfreight forwrders acting as principal. Implementation should be part of theactual work towards unifications of the law governing internationalcarriage of goods by sea . Legal relations ships amongs shipper, carriersand consigness must be defined and coexistence of bills of lading musttaken into account.Keywords :Transportation Law, Container , Common Carrieren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHukuktr_TR
dc.subjectLawen_US
dc.titleGemi işletmeyen taşıyan
dc.title.alternativeNon-vessel-operating common carrier
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Hukuk Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9014759
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid217718
dc.description.pages319
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess