Gemi işletmeyen taşıyan
dc.contributor.advisor | Çakalır, Yalçın | |
dc.contributor.author | Tangün, Alpaslan Kürşat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T08:34:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T08:34:39Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/500801 | |
dc.description.abstract | Konteyner taşımacılığı sadece multimodal taşımaların gelişimini sağlamaklakalmamış diğer yandan taşıma sahnesine yeni aktörlerin çıkmasına sebep olmuştur.Tamamen konteyner taşımacılığın ihtiyaçlarından doğan bu yeni aktörlerden biri de,gemi işletmeyen taşıyan olarak adlandırabileceğimiz NVOCC'dir. ( Non-Vessel-Operating Common Carrier ) NVOCC deniz taşımasının yapıldığı gemiyi işletmeyentaşıyanlar olarak tanımlanabilir. Asıl taşıyanla ilişkilerinde ise yükletenkonumundadırlar. Yapılan tanımlar NVOCC'lerin yük ilgilileri ile ilişkilerindetaşıyan mı yoksa taşıma işleri komisyoncusu mu olarak nitelendirileceği sorusunacevap aramaktadır. Uluslararası alanda yeknesak düzenlemelere ihtiyaç duyan bukavramın incelemesi ile NVOCC'nin ticari ilişkilerinin niteliği ve düzenlenen taşımabelgelerinin özellikleri ortaya konulmaktadır.Anahtar kelimeler :Taşıma Hukuku, Konteyner Taşımacılığı, | |
dc.description.abstract | The container revolution has not only brought change to transportlaw through multimodal aspects but also through the evolution of thecommon carrier concept. This is illustrated by the development of the?Non-vessel-operating common carrier?business. NVOCC?s introducethemselves as carriers while they do not operate the ship by which oceantransportation is provided.The classical definition given by court anddoctrine is that of someone operating transportation therefore . Aqualification question has arisen for NVOCC?S: Are they carriers orfreight forwrders acting as principal. Implementation should be part of theactual work towards unifications of the law governing internationalcarriage of goods by sea . Legal relations ships amongs shipper, carriersand consigness must be defined and coexistence of bills of lading musttaken into account.Keywords :Transportation Law, Container , Common Carrier | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hukuk | tr_TR |
dc.subject | Law | en_US |
dc.title | Gemi işletmeyen taşıyan | |
dc.title.alternative | Non-vessel-operating common carrier | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Özel Hukuk Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9014759 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 217718 | |
dc.description.pages | 319 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |