Show simple item record

dc.contributor.advisorArmaner, Türker
dc.contributor.authorŞan, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-30T08:34:13Z
dc.date.available2020-12-30T08:34:13Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/500689
dc.description.abstractThomas Aquinas'ın politika felsefesi insani dünyanın erekselliği üzerine kuruludur. Aquinas'a göre gerçekleşen tüm şeyler teleolojik bir yasa çerçevesinde gerçekleşir, evren ve insan yaşamı sadece bir amaca yönelmiş değildir, fakat aynı zamanda bu amaç tarafından belirlenmiştir. Bu çalışmada doğanın düzeni ve politik alan arasında, teleolojik bir yasaya uygunluk bakımından, Aristoteles'ten miras alınan, Aquinas'ın eleştirdiği ve yeniden yapılandırdığı gerçek bir uyumun mevcut olduğu düşüncesi göz önünde bulundurulur. Buna göre politik topluluk belirli bir amaç için kurulmuştur: insanın eternal mutluluğu. Politik topluluğun tüm kurumları doğayı taklit ederek kurulmuştur ve evrenin Tanrı tarafından kusursuz yönetimi insani yönetimin inşası için ilk örnektir. İnsanın nihai amacına erişmesini sağlamakla görevli kurum olan devlet meşruiyetini yeni bir kurum karşısında kanıtlamak zorunda kalır. Tinsel otorite sahibi bir kurum olarak kilise iktidar iddiasıyla devlet karşısına çıkar ve Aquinas bu koşullar altında devlet ve kilise arasındaki güçler dengesinin zeminini hazırlar.
dc.description.abstractThe political philosophy of Saint Thomas Aquinas is based on the finality of the human world. In view of Aquinas all things that are happening occur in proportion to a teleological law, the universe and human life not only move towards an end, but they are also determined by this end. In this thesis we consider a verisimilitude between the order of the universe and the political sphere with regard to the teleological law, inherited Aristotle and criticized and then modified by Thomas Aquinas. Therefore the political community is constituted for a determinate fin: eternal beatitude of man. All constitutions of political community are instituted by imitating nature, and the perfect government of the universe by God which is the first example for establishment of government of the human world. The State which is responsible for assurance of acquisition of man?s ultimate end must justify its legitimacy to a new association. The Church which has a spiritual authority for the happiness of men appears with the assertion of power against the state. And Aquinas lays the groundwork for the establishment of the balance of power between the State and the Church in its terms.en_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleLe point de vue téléologique dans la philosophie politique de Thomas d`Aquin
dc.title.alternativeThomas Aquinas'ın politika felsefesinde teleolojik bakış açışı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPoliticians
dc.subject.ytmState theory
dc.subject.ytmNature
dc.subject.ytmTeleology
dc.subject.ytmTeleology
dc.subject.ytmPhilosophy
dc.subject.ytmLaws
dc.subject.ytmState understanding
dc.subject.ytmJustice
dc.subject.ytmInjustice
dc.identifier.yokid304226
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid230642
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineFelsefe Tarihi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess