Show simple item record

dc.contributor.advisorAkal, Cemal Bali
dc.contributor.authorBaykal, Ece
dc.date.accessioned2020-12-30T08:33:54Z
dc.date.available2020-12-30T08:33:54Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/500603
dc.description.abstractKontrol mekanizmaları, değişik iktidar tiplerinin amaçlarına ve içinde bulunduğu döneme göre farklılaşır. Örneğin ortaçağda dini iktidarın kullandığı mekanizmalarla, modern devletin kullandıkları birbirlerinden çok farklıdır. Bu çalışmada modern devletin kontrol mekanizmaları üzerine odaklanacağımız için, birinci kısımın ilk bölümünde üniversite kurumunun tarihçesi `disiplin toplumları' ve `kontrol toplumları' kuramları çerçevesinde incelenmiştir. Türkiye'nin bu kontrol mekanizmalarına nasıl uyum sağladığını açıklarken de üniversitenin tarihi aynı kuramsal çerçevede anlatılmaktadır. Bu nedenle ikinci bölümün ana başlıkları arasında: 19. yüzyılın ortalarında ilk üniversite kurma girişimleri; moderniteyle gelenek arasında sürekli denge kurma çabaları; II. Abdülhamit döneminde eğitimin bir kontrol aracı olarak kullanılması ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kendine özgü yeni kontrol mekanizmaları yer almaktadır. Çalışmanın ikinci kısmında ise, iletişim fakülteleri örneğinden yola çıkarak, akademisyenler üzerindeki kontrol mekanizmaları derinlemesine mülakat ve doğrudan gözlem teknikleriyle incelenmiştir.
dc.description.abstractControl mechanisms differentiate according to the periods of time and the stakes from various types of authority. For example, in the middle age, the ecclesiastical authorities had strategies completely different from those of modern state. As this study concentrates on the control mechanisms of the modern state; at the beginning, the history of the university is studied within the framework of the theories of the `societies of discipline? and the `societies of control? whose evolutions are parallel to that of the modern state. While trying to describe the adaptation of Turkey to these control mechanisms, the history of the university is analyzed within the same theoretical framework: first attempts to found a university in the middle of the 19th century; balance between modernity and the tradition; teaching as an instrument of control during the hamidian period; the new control mechanisms proper to the Turkish Republic form the principal titles of the second chapter. In the second part of the study, control mechanisms over the academicians are analyzed along with depth interviews and direct observation methods, by considering the sample of the Schools of Communications.en_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleLes mécanismes de controle sur les universités et les académiciens: Le cas des facultés de communication
dc.title.alternativeÜniversiteler ve akademisyenler üzerindeki kontrol mekanizmaları: İletişim fakülteleri örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid322913
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid230619
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess