Show simple item record

dc.contributor.advisorYılancıoğlu, Sıdıka Seza
dc.contributor.authorKayalar, Elif
dc.date.accessioned2020-12-30T08:33:15Z
dc.date.available2020-12-30T08:33:15Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/500443
dc.description.abstract1950'li yıllarla birlikte, bazı yazarlar romanda radikal değişikliklere başvurdular. Alain Robbe-Grillet, Nathalie Sarraute, Claude Simon, Robert Pinget, Michel Butor, Claude Ollier ve Jean Ricardou gibi bazı Fransız yazarlar, farklı yönlerde de olsa roman anlayışında bariz bir değişime yöneldi. Daha önce romanın vazgeçilmezi olarak düşünülen kişi ve kurgu unsurları, temelden sarsılmaya başladı. Yeni romancılar, geleneksel roman kişilerini öldürüp yerine adı sanı belli olmayan karakterler getirmektedirler. Betimlemelerde betimlenen nesneye değil betimlemenin kendisine odaklanırlar. Genellikle yalın bir dil kullanır ve toplumsal, psikolojik ve politik temalardan kesinlikle kaçınarak, roman yazmanın dışında hiçbir hedef gütmediklerini vurgularlar. Yeni Romanın en önemli hedeflerinden biri de okuyucuyu aktif hale getirmektir. Bu çalışma, yeni romancılar tarafından kullanılan yenilikleri ve Yeni Romanın günümüz romanıyla arasındaki benzerlik ve farklılıkları göstermeyi amaçlamaktadır. Çalışmamızda, Yeni Romanın tekniklerini ve amaçlarını, Alain Robbe-Grillet'nin Silgiler romanı üzerinden incelemeye çalıştık.
dc.description.abstractBeginning from 1950s, some novelists inclined to radical changes in novel. Certain French writers such as Alain Robbe-Grillet, Nathalie Sarraute, Claude Simon, Robert Pinget, Michel Butor, Claude Ollier and Jean Ricardou steered for an evident change concerning the conception of novel, though in different ways. The elements such as characters and intrigue, which were estimated to be indispensable before, began to shake to their foundations. The new-novelists kill the traditional novel character and substitute this latter with characters without neither name nor attributes. Throughout the descriptions, they focus on the description itself instead of the described object. They often write in a plain language, avoid social, psychological and political themes totally, and affirm that they have no purpose but writing a novel. One of the most important intentions of Nouveau Roman is to render the reader active. Throughout this study, our purpose is to point out the innovations used by new-novelists, the convergences and divergences of the Nouveau Roman with today?s roman. We tried to examine the techniques and objectives of the Nouveau Roman by analysing The Erasers by Alain Robbe-Grillet.en_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFransız Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectFrench Linguistics and Literatureen_US
dc.titleUn Regard sur le nouveau roman au Miroir d`Alain Robbe-Grillet: Les gommes
dc.title.alternativeAlain Robbe-Grillet'nin Silgiler adlı romanı ışığında yeni romana bakış
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmFrench literature
dc.subject.ytmNovel
dc.subject.ytmFrench novel
dc.subject.ytmRobbe-Grillet, Alain
dc.subject.ytmNew roman
dc.identifier.yokid355985
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250467
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineFransız Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess